SRP skriver:
Hej piger
testede i morges positiv på g-test. Jeg har PCO så det er en kæmpe lettelse at stå med en positiv test, selvom meget kan nå at ændre sig. Håber det går som det skal.
Jeg har en maaase spørgsmål:
1) Hvilke vitaminer skal jeg købe?
2) Er der fødevarer jeg skal undgå?
3) Må man bruge makeup, creme osv.?
4) Jeg fik lidt reflekser i da jeg var omkring 3+0. Kan det have skadet barnet
5) Andre råd? Hvornår skal jeg scannes første gang?
Tak piger
Kæmpe stort tillykke med graviditeten, hvor er det bare dejligt

1: jeg har købt disse på apoteket, de er ikke så dyre som gravitamin, men der er de samme indholdsstoffer i, og du får folsyre i dem. Jeg tager også kalk, men det er fordi jeg ikke tåler mælkeprodukter super godt... Og så tager jeg fiskeolie, men der er blandede holdninger til om det er godt, når man er gravid (det er jeg ikke endnu, men er i behandling, og der siger de at det er godt, at tage når man planlægger graviditet)
http://apoteket.dk/apo.Frontend/Pages/Produkt.aspx ?vareFamilieId=NOMECO-2124512: jeg har lige fået at vide at rødt kød er en dårlig ide, for meget rovfisk, upastoriseret ost og mælkeprodukter og så skal du, hvis du skal have sushi være sikker på, at fisken har været frosset korrekt (det er lovkrav på restauranter)
3: jeg har skiftet creme, vaskepulver, shampoo og lignende ud med produkter uden parafume og parabener. Det har jeg det bedst med. Min mascara har jeg ikke skiftet. Jeg bruger stort set aldrig andet make-up, så det har jeg heller ikke skiftet, da det bruges så sjældent! Jeg er i forvejen en klovn til at bruge parfume, så det bliver der heller ikke ændret på

4: det tror jeg bestemt ikke der sker noget ved! Når der lægges reflekser i, mener jeg faktisk slet ikke farven rører hovedbunden! Men jeg ville personligt ikke gøre det resten af graviditeten
5: her er jeg på bar bund

nåå jo der er noget med kattebakker og sådan noget man ikke må tømme!
Ovenstående er jo op til den enkelte og man skal ikke gøre en graviditet til en sygdom, men derfor kan man jo vælge at tage nogle forholdsregler, og tage dem man synes er mest vigtige
Rigtig meget held og lykke med graviditeten, jeg håber den bliver nem og rigtig god