Jeg er gravid - endelig!!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2012

simone_jacobsen

SRP skriver:

Hej piger

testede i morges positiv på g-test. Jeg har PCO så det er en kæmpe lettelse at stå med en positiv test, selvom meget kan nå at ændre sig. Håber det går som det skal.

Jeg har en maaase spørgsmål:

1) Hvilke vitaminer skal jeg købe?

2) Er der fødevarer jeg skal undgå?

3) Må man bruge makeup, creme osv.?

4) Jeg fik lidt reflekser i da jeg var omkring 3+0. Kan det have skadet barnet

5) Andre råd? Hvornår skal jeg scannes første gang?

Tak piger

Stort tillykke med den positive test. Jeg er selv en PCO pige og er i dag 15+0.

Du skal købe gravitamin og fra uge 10 skal du købe supplerende jern piller.

Sushi - rå fisk skal have været froset ned i minimum 20 timer, før du må spise det. Store mængder af cola og især kaffe. Ellers undersøg det på nettet.

Det afhænger fuldstændig af hvor sippet du er..

Ved ikke hvad det er

Du skal ringe til din egen læge som skal tage nogle test og mærke på dig - det er også her du får lavet vandre journal. Dette besøg er omkring uge 9. Din læge sender så din journal til sygehuset, som så tager kontakt til dig angående NF scanning - foregår omkring uge 12.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2012

Miin'Baby'Mus

SRP skriver:

Hej piger

testede i morges positiv på g-test. Jeg har PCO så det er en kæmpe lettelse at stå med en positiv test, selvom meget kan nå at ændre sig. Håber det går som det skal.

Tak piger

Du skal ud og købe nogle GraVitamin så du kan få noget Folinsyre.

- Jeg tager selv ud over det også Jern (anbefalet fra uge 10-12) og Fiskeolie. Kan ikke lide fisk og skalddyr så det er den eneste måde jeg kan få lidt fisk i kroppen på

Jeg spurgte min læge om det samme og hun sagde nej. Man skulle ikke behandle graviditet som en sygdom. Men nogle sige at der er noget fisk, kød og mejeriprodukter man skal undgå.

Jeg bruger kun creme der er allergivenlig, fandt en fra minirisk der ikke tørrede min hud voldsomt ud, og så bruger jeg derud over kun mascare og parfumen ryger i håret istedet for på huden.

Nej det tror jeg bestemt ikke, nogle farver deres hår hele vejen igennem deres graviditet uden der sker noget. Men jeg ville nok helst undgå det fra nu af, det er nogle voldsomme stoffer der er i hårfarve  Og det samme syntes jeg også om makeup, men kan godt købe makeup uden parabener osv

De flester bliver scannet fra uge 11, altså medmindre du selv betaler for en scanningen eller lægen tror der er noget i vejen  Jeg blev scannet da jeg var 12+2 og skal igen i uge 20 og så er der ikke flere scanninger.

Syntes at du skal gøre de ting du syntes er i orden og så vælge andre ting fra  Nogle er meget hysteriske og syntes næsten man er en dårlig mor hvis man ikke holder sig fra alt muligt mærkeligt, imens andre tager tingene mere stille og roligt - så du må jo finde ud af hvad du gerne vil

Anmeld

21. juli 2012

KarinaA

SRP skriver:

Hej piger

Tak piger

Tillykke 

1. Jeg tager gravitamin, hemojern (først i uge 10), fiskeolie. og så tager jeg tranebær tarbeletter (for at undgå en blærebetændelse)

2. alt røget (kold røget), rødt kød af alle slags. og selvf. alt med alkohold  

3. Makeup og cremer, samt shampoo og balsamer bør alt sammen være af naturlige mærker, uden parfumer, farvostoffer og parabener . bruger selv kun neutral og makeup fra nielens jord, det uden parabener i ..

4. altså der er jo en lille risiko, især her i starten hvor cellerne er igang med at prøve at finde deres rette plads, så om det har skadet kan kun tiden vise..

5. 1. skanning er i uge 12 til en Nakkefold skanning.. 

held og lykke med det hele 

Anmeld

21. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Tillykke

Anmeld

21. juli 2012

SRP

Tusind tak for alle jeres hilsner og gode råd piger!

Anmeld

21. juli 2012

tarkoflen

SRP skriver:

Hej piger

Tak piger

Kæmpe stort tillykke med graviditeten, hvor er det bare dejligt

1: jeg har købt disse på apoteket, de er ikke så dyre som gravitamin, men der er de samme indholdsstoffer i, og du får folsyre i dem. Jeg tager også kalk, men det er fordi jeg ikke tåler mælkeprodukter super godt... Og så tager jeg fiskeolie, men der er blandede holdninger til om det er godt, når man er gravid (det er jeg ikke endnu, men er i behandling, og der siger de at det er godt, at tage når man planlægger graviditet)

http://apoteket.dk/apo.Frontend/Pages/Produkt.aspx ?vareFamilieId=NOMECO-212451

2: jeg har lige fået at vide at rødt kød er en dårlig ide, for meget rovfisk, upastoriseret ost og mælkeprodukter og så skal du, hvis du skal have sushi være sikker på, at fisken har været frosset korrekt (det er lovkrav på restauranter)

3: jeg har skiftet creme, vaskepulver, shampoo og lignende ud med produkter uden parafume og parabener. Det har jeg det bedst med. Min mascara har jeg ikke skiftet. Jeg bruger stort set aldrig andet make-up, så det har jeg heller ikke skiftet, da det bruges så sjældent! Jeg er i forvejen en klovn til at bruge parfume, så det bliver der heller ikke ændret på

4: det tror jeg bestemt ikke der sker noget ved! Når der lægges reflekser i, mener jeg faktisk slet ikke farven rører hovedbunden! Men jeg ville personligt ikke gøre det resten af graviditeten

5: her er jeg på bar bund nåå jo der er noget med kattebakker og sådan noget man ikke må tømme!

Ovenstående er jo op til den enkelte og man skal ikke gøre en graviditet til en sygdom, men derfor kan man jo vælge at tage nogle forholdsregler, og tage dem man synes er mest vigtige

Rigtig meget held og lykke med graviditeten, jeg håber den bliver nem og rigtig god

Anmeld

21. juli 2012

MortilElias2010

SRP skriver:

Hej piger

Tak piger

Kender ikke svarene, men TILLYKKE 

Anmeld

21. juli 2012

Vinker

Hej piger

Tak piger

STORT TILLYKKE

1: gå en tur på apoteket og spørg hvad du skal have som gravid - men fra start og til uge 12 skal du ha fol/folinsyre, vitaminpille, evt fiskeolie og kalk. Fra uge 10 skal du have jern.

2: du må stort set spise alt som gravid - mange ting man hører er en skrøne. dog er for meget rødt kød vidst ikke godt. men det er en god ide at spise sundt og varrieret, men er det jo også inden man bliver gravid....

3: mht make up er det op til dig selv hvad du vil bruge og ikke bruge. Der er så mange ting man som gravid skal tage stilling til og forbered dig på at alle har en mening om det du gør (både positiv og negativ) de fraråder at man bruger produkter med parabener og parfume osv. Jeg vil anbefale dig feks make up fra Nilens jord som skulle være uden parabener og parfume. der findes også andre mærker der er gode. Det gælder det samme med cremer, sæbe osv; helst ikke med parfume eller parabener - jeg selv er glad for de stribede fra Matas. De er uden parabener og fåes også uden parfume. elsker feks den nye bodycreme med advokado. den er så lækker. ellers bruger jeg den med granatæble selvom der er en smule parfume i. mht. alm parfume sprayer jeg lidt på mit tøj istedet for på huden. og så bruger jeg roll on fra matas. vaskepulver har jeg skiftet ud til neutral.

4; at du har fået reflekser i håret skal du ikke gå og tænke på. Sket er sket og du kan ikke gøre det om. Du gir bare dig selv dårlig samvittighed! men reflekser er bedre end helfarve! men jeg tror ikke dit barn har taget skade! Selv har jeg fået reflekser i helt bevidst mens jeg er gravid - et valg jeg tog, men den metode min frisør bruger kommer farven slet ikke i kontakt med hovedbunden så jeg valgte at gøre det for at kunne leve med udgroningen resten af graviditeten. Igen man gør sig nogle valg og alle har en mening derom!

5; normalt er første skanning nakkefoldsskanning i uge 11-13.

Og ja du vil sikkert komme med mange flere spørgsmål - det er helt normalt Det kan virke som en jungle at finde ud af det hele som gravid

Held og lykke med det hele.

sommerhilsner fra Rikke, 32+5 med lillebror.

Anmeld

21. juli 2012

OktoberMor

SRP skriver:

Hej piger

Tak piger

Selvom du garanteret har fået svar på alle dine spørgsmål, ville jeg ikke smutte uden et stort tillykke til dig! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.