SRP skriver:
Hej piger
testede i morges positiv på g-test. Jeg har PCO så det er en kæmpe lettelse at stå med en positiv test, selvom meget kan nå at ændre sig. Håber det går som det skal.
Jeg har en maaase spørgsmål:
1) Hvilke vitaminer skal jeg købe?
2) Er der fødevarer jeg skal undgå?
3) Må man bruge makeup, creme osv.?
4) Jeg fik lidt reflekser i da jeg var omkring 3+0. Kan det have skadet barnet
5) Andre råd? Hvornår skal jeg scannes første gang?
Tak piger
Tillykke med din graviditet ♥ Dejligt!!
Her kommer mine svar på dine spørgesmål:
1) Du kan købe GraVitamin hos Matas + Jern (ferroduretter)
2) Alkohol, Tun, For meget sukker, råt kød, nogle former for fisk, light produkter mm. (du kan google det og ellers læse hvad sundhedsstyrelsen anbefaler)
3) Ja du må godt bruge Make-up men man fraråder det. Altså der kan være mange parabener mm. i som ikke er godt... MEN det er dit valg. Personlig har jeg ikke ændret noget ved det. Men man vælger selv til og fra.
4) Nej det skader ikke. Alt med måde. Mange opdager jo først de er gravide senere. Jeg personligt havde drukket (nytårsaften) og farvet hår inden jeg fandt ud af at jeg var gravid. Men det er bedst at undgår hårfarve mm. under graviditeten. Jeg har valgt at holde mig fra det (selvom det har været lidt svært) Men det er én af de ting jeg har hold fast i. INGEN hårfarve.
5) Du skal til scanning mellem uge 11-13 (Nakkefoldscanning) hvis du ønsker dette. Nogle bnliver indkaldt. Andre skal selv bestille tid på nettet. MEN du får information hos din læge.
HELD & LYKKE med graviditeten