Ar i ansigtet hos børn? :'(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.722 visninger
24 svar
1 synes godt om
19. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej piger..

Jeg skriver anonymt fordi det er et personligt emne..

Min datter er 13 mdr. og kom i tirsdags til at smadre en meget stor glasvase, som splintrede, og hun fik en ret stor flænge i panden  Jeg er dybt ulykkelig over det, og det er bare så synd for hende!!!!

Jeg kan slet slet ikke forlig mig med tanken om, at hun nu skal rende rundt med et ar i panden resten af hendes liv   Det er så forfærdeligt..

Hun kom på skadestuen, hvor jeg skulle hjælpe med at holde hende, sammen med 3 andre, imens hun blev syet med 6 sting  Det er noget af det mest forfærdelige jeg har oplevet....... Hun græd så inderligt, og skreg og skreg.... De 10 min. det tog virkede mere som en time.... Min lille pige - er så ærgerlig over at det er sket!!!!

Er der noget der har prøvet, at have et barn, som har fået en flænge eller anden form for voldsomt sår i samme alder som min datter..?

Hvis ja, hvordan kom det så til at se ud? Lægen sagde, at det nok skulle blive fint, og at små børn vokser bedre sammen og heler bedre end voksne...... Men jeg synes bare det ser SÅ voldsomt ud - kan slet ikke acceptere det lige nu... hvorfor skulle det ske for min lille skat....!!!???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

Isabella_mor

når børn er så små så kommer det for det meste til at se næsten usynligt ud når de bliver voksne. lægerne/sygeplejerskerne er heldigvis dygtige til at gøre det pænt.. så det bliver forhåbentligt pænt, men det er jo svært at "forudse" når man ikke har set hvor slem skaden er... 

men jeg har haft mange skader som barn. jeg fik TIT hul i hovedet.. jeg har en skaldet lille plet som er 5 mm i diameter i hårbunden omme bagpå, det kan man så ikke se med mindre jeg er helt korthåret.. og i en ulykke hvor jeg fik mit hovede i klemme i en svingdør ( i know) Fik jeg revet 1/4 del af mit ene øre løst.. (øreflippen) og nogle flænger osv.. rigtig voldsomt.. men det er altså noget man skal kigge længe efter for at kunne se... 

så jeg håber da for din lille pige at det ikke er så voldsomt, at det når det heler bliver svært at se..

Anmeld

19. juli 2012

Dot D

det var da godt nok uheldigt for hende.... men det er rigtigt, hvad lægen sagde, børn er meget bedre til at hele end vi voksne er.

jeg kender mange børn, der har fået "slemme" skader, hvor arene er forsvundet med tiden, så det håber jeg selvfølgelig, at de også gør ved din datter...

det aller vigtigste du skal huske er, for at det bliver et "flot" ar, så er det på med solcreme, gerne også en kasket, for det er solen, der er den grumme her, den er ikke god for ar....

god bedring med hende, og jeg  for et flot resultat

Anmeld

19. juli 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

Hej piger..

Min datter er 13 mdr. og kom i tirsdags til at smadre en meget stor glasvase, som splintrede, og hun fik en ret stor flænge i panden  Jeg er dybt ulykkelig over det, og det er bare så synd for hende!!!!

Jeg kan slet slet ikke forlig mig med tanken om, at hun nu skal rende rundt med et ar i panden resten af hendes liv   Det er så forfærdeligt..

Hun kom på skadestuen, hvor jeg skulle hjælpe med at holde hende, sammen med 3 andre, imens hun blev syet med 6 sting  Det er noget af det mest forfærdelige jeg har oplevet....... Hun græd så inderligt, og skreg og skreg.... De 10 min. det tog virkede mere som en time.... Min lille pige - er så ærgerlig over at det er sket!!!!

Er der noget der har prøvet, at have et barn, som har fået en flænge eller anden form for voldsomt sår i samme alder som min datter..?

Hvis ja, hvordan kom det så til at se ud? Lægen sagde, at det nok skulle blive fint, og at små børn vokser bedre sammen og heler bedre end voksne...... Men jeg synes bare det ser SÅ voldsomt ud - kan slet ikke acceptere det lige nu... hvorfor skulle det ske for min lille skat....!!!???

Du får lige et det lyder bestemt ikke sjovt  Håber det kommer til at blive pænt igen 

Anmeld

19. juli 2012

ano14316

Kan man ikke behandle sår, ligesom man behandler tatoveringer for at undgå ar.

ved godt der er forskel i dybden. men når man er tatoveret gør man jo alt for at undgå ar og sårskorpe, ved at smøre creme på og beskytte det mod solen..

Jeg aner det ikke, bare en tanke

Anmeld

19. juli 2012

chael

Åh ja, de kære små

Min store pige på 6 år, er blevet revet af vores gamle kat, da den blev bange og så stod min datter desværre i vejen hun hAr et langt ar på kinden og i hovedbunden. Så har hun et hak i hagen, det kanan dog ikke se. Men arret fra hvor katten rev, er ret tydligt.

Min mellemste har kun lidt små skrAmmer.

Min yngste, røg ned i hjørnet af sofabordet og måtte også på skadestuen og syes, han har stadig et ar, som nok altid vil være der, men det bliver pænere og pænere med tiden.

Men sådan sker der jo ting vi ikke selv er herre over. Det gør ondt, også at skulle se på det hver dag, at man ikke kunne have forskånet dem for det, men det skal nok blive bedre med tiden.

Bare pas på solen og smør godt med solcreme og skygge, så skal det nok gå

Anmeld

20. juli 2012

Fenja09

Anonym skriver:

Hej piger..

Jeg er ret sikker på at din læge har ret mht at arret nok skal blive rigtig fint med alderen. Min datter har også et ar, faktisk to, men det er ikke kommet af at hun har slået sig, men fordi hun har opereret for hjertefejl. Hun fik operationen da hun var 3 måneder og idag er hun snart 11 måneder og det er virkelig fint, man ser det faktisk ikke. Selvom arret var flot lavet, ser det jo aldrig særlig fint ud lige når det er syet, men det kommer.

Desuden kan man sige at de ar/skrammer man får i livet senere vil give personen karakter - jeg har selv små-ar fra f.eks skoldkopper, er klar over at det ikke er helt det samme, men man lever med det og det vil din datter også  

Væbn dig med tålmodighed og se om det ikke nok skal blive rigtig pænt med tiden.

/Fenja

Anmeld

20. juli 2012

TeamRocket

Mon ikke det går væk? Ellers ville jeg have virkelig grimme ben, jeg kom altid til skade, havde dybe sår og lange flænger og rifter på knæene da jeg var barn- og der var altså intet af se da jeg blev teenager. Min mor sagde hun havde frygtet jeg ville bebrejde hende at jeg ikke ku gå i kjole Men pist væk er det..

Anmeld

20. juli 2012

Kløver

Stort kram

Uheld sker desværre, men det skal nok blive pænt, babyer og børn heler på en helt anden måde, da jeg var teenager fik jeg stort brandsår på den ene arm, da jeg arbejdede i en pizzaforretning, og en dag var arret helt væk, var blevet svagere og svagere med tiden, men kan ikke længere finde hvor det sad, havde det været i dag, havde arrest nok aldrig forsvundet helt.
Da jeg var omkring de 4, faldt jeg i et hul med glasskår, hvor Lilletåen var mistet hvis det havde været halv cm oppe. Var meget dybt og jo har Da i mange år kunnet se det, men ikke noget folk ville se
Hvis lægen udtaler sådan, er jeg sikker på det nok skal blive rigtig fint. Krydser i hvertfald for det bedste

Anmeld

24. juli 2012

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar og støttende kommentarer! Blev meget gladere af at læse det.... Tak... Vi håber på det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.