Hvordan skal jeg slå igennem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.407 visninger
21 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej piger..
Hjælp mig!! Jeg er anonym da min søster også er herinde og ikke skal genkende mig..
Jeg har en datter på snart 1 måned, og startede med at amme hende, men det gik galt min mælkeproduktion og selvom jeg har forsøgt alt over 3 uger så er der ikke kommet mere mælk..
Nu mit spørgsmål: har to søskende som er meget sundheds mennesker og mener amning er det eneste rigtige og alle kan og alle skal kæmpe for det med liv og sjæl, hvordan får jeg sagt og lukket den af så jeg ikke skal sidde og græde foran dem og føle mig som verdens dårligste mor??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juli 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg var fysisk ikke i stand til at amme min datter (har helt flade brystvorter), og både min mor og søster var også meget efter mig. Sagde det var noget pjat, og at jeg bare skulle tage mig sammen.

Jeg sagde til dem kort og kontant, at det ikke er rigtigt, at alle bare KAN, og at de skulle blande sig uden om. Jeg nægtede at lade det gå mig på og lukkede ørerne, når de begyndte.

Da jeg fik min søn, og de så, hvor svært det faktisk var for mig, forstod de lige pludselig, at det var rigtigt, hvad jeg havde sagt, og de synes, det er flot, jeg har kæmpet for at få min søn til at amme.

Jeg håber, det kan hjælpe dig lidt

Anmeld

19. juli 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Hej piger..
Hjælp mig!! Jeg er anonym da min søster også er herinde og ikke skal genkende mig..
Jeg har en datter på snart 1 måned, og startede med at amme hende, men det gik galt min mælkeproduktion og selvom jeg har forsøgt alt over 3 uger så er der ikke kommet mere mælk..
Nu mit spørgsmål: har to søskende som er meget sundheds mennesker og mener amning er det eneste rigtige og alle kan og alle skal kæmpe for det med liv og sjæl, hvordan får jeg sagt og lukket den af så jeg ikke skal sidde og græde foran dem og føle mig som verdens dårligste mor??

Du er IKKE en dårlig mor hvis du stopper amning!!!!

Jeg kæmpede selv! Holdt ud i 4 mdr.. da jeg stoppede havde jeg det så meget bedre både fysisk og psykisk!

JA, amning er godt for barnet, men jeg er bare af den overbevisning at det altså ikke skal være for enhver pris, hvis man sådan kæmper med det.

Du skal ihvertfald ikke føle dig flov over det, og i sidste ende er det dit eget valg! Din barn har DIG som mor, og det er det vigtigste!

Anmeld

19. juli 2012

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

19. juli 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Jeg var fysisk ikke i stand til at amme min datter (har helt flade brystvorter), og både min mor og søster var også meget efter mig. Sagde det var noget pjat, og at jeg bare skulle tage mig sammen.

Jeg sagde til dem kort og kontant, at det ikke er rigtigt, at alle bare KAN, og at de skulle blande sig uden om. Jeg nægtede at lade det gå mig på og lukkede ørerne, når de begyndte.

Da jeg fik min søn, og de så, hvor svært det faktisk var for mig, forstod de lige pludselig, at det var rigtigt, hvad jeg havde sagt, og de synes, det er flot, jeg har kæmpet for at få min søn til at amme.

Jeg håber, det kan hjælpe dig lidt /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12400.png" alt="" align="absmiddle" border="0" />

Tak.. Jeg syntes bare det er så svært for jeg ville så gerne have ammet hende.. Men der kommer ingen mælk lige meget hvad jeg gør..
Og nu skal jeg sikker hører på deres kloge ord!

Anmeld

19. juli 2012

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

Du er IKKE en dårlig mor hvis du stopper amning!!!! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

Jeg kæmpede selv! Holdt ud i 4 mdr.. da jeg stoppede havde jeg det så meget bedre både fysisk og psykisk!

JA, amning er godt for barnet, men jeg er bare af den overbevisning at det altså ikke skal være for enhver pris, hvis man sådan kæmper med det.

Du skal ihvertfald ikke føle dig flov over det, og i sidste ende er det dit eget valg! Din barn har DIG som mor, og det er det vigtigste! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

Tak jeg har virkelig prøvet alle råd og alt hvad sp har sag til mig og hun siger at det bare ikke kan lykkes for alle..
Men orker bare ikke at hører på deres kloge ord..

Anmeld

19. juli 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Tak jeg har virkelig prøvet alle råd og alt hvad sp har sag til mig og hun siger at det bare ikke kan lykkes for alle..
Men orker bare ikke at hører på deres kloge ord..

PRÆCIS! Sådan er en SP sku altid! Det skal de jo være.

Men VIRKELIG: Følg dit hjerte! Og du får det med sikkerhed godt med beslutningen!

Anmeld

19. juli 2012

Anonym trådstarter

HeidiØ skriver:

PRÆCIS! Sådan er en SP sku altid! Det skal de jo være.

Men VIRKELIG: Følg dit hjerte! Og du får det med sikkerhed godt med beslutningen! /media.baby.dk/images/StoredImages/1/12395.png" alt="" />

Jeg var faktisk ved at forlig mig med tanken men altså det kan jo ikke lykkes når man får smidt tarvelige kommentar i hovedet konstant!

Anmeld

19. juli 2012

HeidiØ

Anonym skriver:

Jeg var faktisk ved at forlig mig med tanken men altså det kan jo ikke lykkes når man får smidt tarvelige kommentar i hovedet konstant!

Nej, det tærre pyskisk

Anmeld

19. juli 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej piger..

Ved du hvad.. det er sgu dit liv, dit barn, dit barm. din beslutning... de skal på ingen måde styre dit valg bare fordi de har nogle anderledes holdninger...

jeg syntes det er synd at du har det skidt over en beslutning som faktisk allerede er taget fra din side af, at du ikke vælger at gennemføre det fordi du er bange for hvad dine søstre måske vil sige... 

men hvad er vigtigst.. at du skal sidde og have det elendigt over ikke at kunne amme dit barn, eller at du skal sidde og have det elendigt over at du ikke kan stoppe med at amme dit barn fordi dine søstre måske vil komme og pådutte dig at du stoppede med det... du har gjort dit bedste og det skal du have en kæmpe kados for... DET ER MEGA HÅRDT. og du ser noget der står skrevet af en der valgte at stoppe med amningen efter 3 mdr... fordi jeg simpelthen fik det så psykisk dårligt ved det, jeg følte også alle de ting du føler nu, men jeg kom over det. netop fordi jeg tog DE RIGTIGE MED INDOVER. altså, læge og sp.. det er DEM du skal lytte til, og ikke dine sundhedsfreaks af nogle søskende. DE burde Støtte dig i dit valg...

var jeg dig havde jeg sagt "hey sisters, jeg kvitter amningen, og jeg vil skide på jeres mening" færdig BOM. og du vil være SÅ lettet og glad for at du har taget en beslutning som er god for DIG...

dit barn overlever med garanti at få modermælkserstatning... 

man skal altså ikke amme for enhver pris... 

BE STRONG... skråt op med andres mening  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.