Bliver man hurtigere gravid hvis man kan mærke ÆL?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juli 2012

Muffinmus

Trode jeg kunne mærke æl..for fik jo æl smerter og udflåddet der passede til.Men månederne gik uden en flot test, så begyndte jeg på æl teste og fandt ud af at æl lå 2 dage senere, ikke præcist når jeg kunne mærke den, men faktisk 2 dage efter.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juli 2012

2babygirls

Jupiter skriver:

Ja, hehe.

Nogle gange er det nu meget rart bare at lade som om man tror på noget der fremskynder det man så inderligt går og ønsker sig

Helt sikkert. Men man kan også blive alt for skuffet nogle gange.

Anmeld

28. juli 2012

Miss-86

Jupiter skriver:

Jeg har en veninde som også arbejder på pb lige i øjeblikket. De har prøvet i 10 mdr, og hun har lagt test og div. beregnere på hylden for et par måneder siden, for at give kroppen ro.

Vi talte forleden om, om hun overhovedet er sikker på at hun har æl, og dertil svarede hun at hun i hvert fald ikke kan mærke en dyt.

Jeg fortalte at jeg helt tydeligt kunne mærke min æl sidste gang - rumsteren og ondt i maven (mens-lignende), hvortil hun så sagde "Nåh, jamen de siger jo også at det går hurtigere hvis man kan mærke at man har æl!".

Så nu tænker jeg: Er der noget om det?

Jeg fik ikke lige spurgt om hun mente at det jo er nemmere at ramme æl-tidspunktet korrekt, fordi man fysisk kan mærke at det er der, det skulle jeg selvfølgelig nok lige have gjort

ÆL, er  14 dage efter/før Mens ikk ??

For snakkede med en om det, som mente det var 12 dage, så blev forvirret..

Anmeld

28. juli 2012

Jupiter

Miss-86 skriver:

ÆL, er  14 dage efter/før Mens ikk ??

For snakkede med en om det, som mente det var 12 dage, så blev forvirret..

Uden at du må hænge mig op på det: Er det så ikke individuelt tror du?

Altså ligesom cyklus er individuelt?

Hvis det var så "nemt" med et fast antal dage, så var tests osv. vel overflødige?

Anmeld

28. juli 2012

Mother-love

Vi forsøgte i tre mdr. Vi havde sex hver anden dag de første to mdr. Stod med to negative tests.
3. Gang var jeg lige startet på arb. Og ingen af os havde overskud til at have sex men så mærkede jeg min æl. Og vi sexede den ene dag på hele mdr og jeg var gravid

Anmeld

28. juli 2012

Jupiter

michelledam skriver:

Vi forsøgte i tre mdr. Vi havde sex hver anden dag de første to mdr. Stod med to negative tests.
3. Gang var jeg lige startet på arb. Og ingen af os havde overskud til at have sex men så mærkede jeg min æl. Og vi sexede den ene dag på hele mdr og jeg var gravid

Anmeld

28. juli 2012

Miss-86

Jupiter skriver:

Uden at du må hænge mig op på det: Er det så ikke individuelt tror du?

Altså ligesom cyklus er individuelt?

Hvis det var så "nemt" med et fast antal dage, så var tests osv. vel overflødige?

Jo, det kan da godt være..

Jeg synes bare at have læst at det som regel er 14 dage efter mens ..

Anmeld

28. juli 2012

Jupiter

Miss-86 skriver:

Jo, det kan da godt være..

Jeg synes bare at have læst at det som regel er 14 dage efter mens ..

Det er der garanteret en tommelfinger regel som siger noget om, men tror man skal være lidt påpasselig med den slags

Anmeld

28. juli 2012

Line8700

Altså nu skriver du ikke noget om, om hendes mens er ureglmæssig, men hvis den kommer som den skal hver månede, så har hun jo også ÆL. også selv om hun ikke kan mærke det.

Men jeg kunne virkelig mærkelig min ÆL, og der 2 cyklus fra jeg smed p-pillerne til jeg havde en bebs inde i maven. så her holder teorien. 

til jer begge

Anmeld

28. juli 2012

Aprilmor11

Jupiter skriver:

Jeg har en veninde som også arbejder på pb lige i øjeblikket. De har prøvet i 10 mdr, og hun har lagt test og div. beregnere på hylden for et par måneder siden, for at give kroppen ro.

Vi talte forleden om, om hun overhovedet er sikker på at hun har æl, og dertil svarede hun at hun i hvert fald ikke kan mærke en dyt.

Jeg fortalte at jeg helt tydeligt kunne mærke min æl sidste gang - rumsteren og ondt i maven (mens-lignende), hvortil hun så sagde "Nåh, jamen de siger jo også at det går hurtigere hvis man kan mærke at man har æl!".

Så nu tænker jeg: Er der noget om det?

Jeg fik ikke lige spurgt om hun mente at det jo er nemmere at ramme æl-tidspunktet korrekt, fordi man fysisk kan mærke at det er der, det skulle jeg selvfølgelig nok lige have gjort

Jeg tror ikke at der er noget om det. For jeg mærker det ikke og aner ikke hvornår jeg har det. Har aldrig mærket det. Men bliver så nemt gravid. Skal næsten bare kigge på en fyr. Så tror bare at det er en myte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.