Min kage "sveder"!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juli 2012

JoCi

Den lykkelige skriver:

Sidste år da jeg holdt min datters dåb, gjorde kagerne det samme.. PANIK!!! Har efterfølgende fundet ud af at det er fordi den "suger" kondens eller hvad det nu er til sig i køleskabet.. Derfor når du stiller den i køleskab læg film hen over kagen.. så sker det ikke.. har jeg gjort hver gang siden herhjemme og alt er perfekt!! I vinters tænkte jeg at det jo nok er pga varmen og den vil gøre det samme til sommer.. men lavede en stor dåbskage for en uge siden og det var MEGA lummert og varmt.. men der skete intet med den!!

Er det inden du overtrækker kagen eller efter, altså det med filmen?? For har også læst mig frem til at man ikke må putte film henover når der først er kommet fondant på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juli 2012

JoCi

mariamiss6 skriver:

når du stiller din kage på køl, så sørg for den står i en papkasse/æske... nOg er det ikke muligt, så dæk den over med kaffefiltre, som kan suge fugten, sådan at kagen ikke gør det... Når du tager kagen ud igen, skal du lige lade den stå med kaffefiltre/æske lidt tid, sådan  at evt. beduggethed kan suse til pappet/papiret, i stedet for kagen

Og det kan man godt når man har lagt fondant på???

Anmeld

15. juli 2012

mariamiss6

JoCi skriver:

Og det kan man godt når man har lagt fondant på???

Ja, det er der du skal gøre det Film er ikke godt, det lukker fugten inde, og kan meget vel gøre det hele meget værre... 

Så altså, når du er HELT færdig med kagen, og den skal på køl, skal du sætte den i en papæske, hvis du har en der passer. Har du ikke en der passer, kan du sprætte kaffefiltre op i den ene side, det gør jeg altid, og så lægge dem over kagen, sådan at de dækker hele toppen. Hvis du er virkelig entusiastisk, kan du jo ligefrem klistre dem sammen, sådan at de dækker kagen fra top til bund

Anmeld

15. juli 2012

Den lykkelige

JoCi skriver:

Er det inden du overtrækker kagen eller efter, altså det med filmen?? For har også læst mig frem til at man ikke må putte film henover når der først er kommet fondant på

Altså det er når den er overtrukket jo.. har du læst man ikke skal gøre det??  ej underlig.. det er det der virker hos mig..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.