Når kærestens familie "ødelægger" parforholdet..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.834 visninger
15 svar
0 synes godt om
12. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej piger.

Jeg har lige brug for at få luftet nogle tanker..
Min kæreste og jeg har været et par i 7 år, og vi har 3 børn.

Sagen er den at min kærestes familie er ret glade for splid (lader det til), hver gang der er "noget" internt i familien, er det altid min kæreste som får skylden..

Fx; hans søster ringer tit til deres mor for at læsse af, og hun skal bare nævne min kæreste i den forbindelse, og så ringer hun til ham og "skælder ham ud"!

Jeg er ved at blive skør af alt det her! Hans mor kan finde på at ringe til ham og sige "husk at sende en ønskeliste til din bedste" eller "husk at sige tak for gaven.."
Helt ærligt, min kæreste er voksen! Han er ikke et barn!

Jeg bliver frustreret, fordi han "finder sig" bare i det (han har bedt hende stoppe, men lige lidt nytter det) jeg er jo virkelig ked på hans vegne, fordi han skal tage al skraldet!

Hans søster er bare ægte drama-queen, og typen som ikke har noget problem med at svine/bagtale folk inkl mig, jeg har da også fået en tur eller to!

Åh altså! Det er snart ødelæggende for mit og kærestens forhold, jeg er ved at blive sindsyg af alt det drama, og han ved ikke helt hvordan og hvad han skal føle!

(sorry det blev vildt langt .. Havde bare sådan brug for at få det ud!)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

MiaLarsen

Anonym skriver:

Hej piger.

Jeg har lige brug for at få luftet nogle tanker..
Min kæreste og jeg har været et par i 7 år, og vi har 3 børn.

Sagen er den at min kærestes familie er ret glade for splid (lader det til), hver gang der er "noget" internt i familien, er det altid min kæreste som får skylden..

Fx; hans søster ringer tit til deres mor for at læsse af, og hun skal bare nævne min kæreste i den forbindelse, og så ringer hun til ham og "skælder ham ud"!

Jeg er ved at blive skør af alt det her! Hans mor kan finde på at ringe til ham og sige "husk at sende en ønskeliste til din bedste" eller "husk at sige tak for gaven.."
Helt ærligt, min kæreste er voksen! Han er ikke et barn!

Jeg bliver frustreret, fordi han "finder sig" bare i det (han har bedt hende stoppe, men lige lidt nytter det) jeg er jo virkelig ked på hans vegne, fordi han skal tage al skraldet!

Hans søster er bare ægte drama-queen, og typen som ikke har noget problem med at svine/bagtale folk inkl mig, jeg har da også fået en tur eller to!

Åh altså! Det er snart ødelæggende for mit og kærestens forhold, jeg er ved at blive sindsyg af alt det drama, og han ved ikke helt hvordan og hvad han skal føle!

(sorry det blev vildt langt .. Havde bare sådan brug for at få det ud!)

Hej kunne ikke lade vær med og skrive en besked til dig. efter jeg læste det.. 

og ville i hvertfald give dig en ordentlig krammer og håber på i finder ud af det 

Anmeld

12. juli 2012

Savannah

Kæmpe krammer, der er ikke altid nemt med svigerfamilien, man kan jo hurtigt komme i klemme.
Hvis det er søster der skaber splid havde jeg (vi) nok taget afstand fra hende. Så meget som muligt, uden at skabe mere splid.

Anmeld

12. juli 2012

Anonym trådstarter

MiaLarsen skriver:

Hej kunne ikke lade vær med og skrive en besked til dig. efter jeg læste det.. 

og ville i hvertfald give dig en ordentlig krammer og håber på i finder ud af det 

Tusind tak

Anmeld

12. juli 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Kæmpe krammer, der er ikke altid nemt med svigerfamilien, man kan jo hurtigt komme i klemme.
Hvis det er søster der skaber splid havde jeg (vi) nok taget afstand fra hende. Så meget som muligt, uden at skabe mere splid.

Tak for dit råd!

Det er faktisk afprøvet, og så gik "mor" helt i spåner! Så fik min kæreste endnu en "skideballe"

Det er en svær situation, og det værste er næsten at hun er ældre end min kæreste

Anmeld

12. juli 2012

Savannah

Anonym skriver:

Tak for dit råd!

Det er faktisk afprøvet, og så gik "mor" helt i spåner! Så fik min kæreste endnu en "skideballe"

Det er en svær situation, og det værste er næsten at hun er ældre end min kæreste

Har prøvet noget ligende. Det hjalp at sige direkte at vi ikk gad hendes bagtalen, brokken og drama opførsel! At vi ikke kunne leve med at hun skulle skabe splid. Men det er også en bombe man skal smide med forsigtighed
Måske det ville være en idé at snakke med kærestens mor om det?? At din kæreste (og dig) faktisk bliver kede af det når tingene udvikler sig grimt. Om HUN måske har en løsning?

Anmeld

13. juli 2012

Anonym trådstarter

Sally-Slingshot skriver:

Har prøvet noget ligende. Det hjalp at sige direkte at vi ikk gad hendes bagtalen, brokken og drama opførsel! At vi ikke kunne leve med at hun skulle skabe splid. Men det er også en bombe man skal smide med forsigtighed
Måske det ville være en idé at snakke med kærestens mor om det?? At din kæreste (og dig) faktisk bliver kede af det når tingene udvikler sig grimt. Om HUN måske har en løsning?

Vi/jeg overvejer om en konfrontation er den eneste og bedste løsning.. Min svigermor ved godt hvad hun har sagt/skrevet om mig, og det gider hun (sjovt nok) ikke blande sig i

Når hun behandler folk dårligt, er det (i følge deres mor) dem der skal undskylde til hende.

Og jeg nægter at sige "undskyld, fordi DU sårede MIG og talte om MIG bag MIN ryg" , selvom det er det hun vil ha'!

Anmeld

13. juli 2012

Kløver

Kæmpe kram, ikke nem situation

Ville gerne ha skrevet lidt mere hvis jeg kunne være anonym

Anmeld

13. juli 2012

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Kæmpe kram, ikke nem situation

Ville gerne ha skrevet lidt mere hvis jeg kunne være anonym

Det beklager jeg

Men tak for kram

Anmeld

13. juli 2012

SaNiNa

Jeg vil nok råde jer til at få en ordenlig snak med din svigermor og mand mor.

Det skal tit sige mange gange til mødre før de lader deres børn blive voksne og indse at de altså godt selv kan klare tingene nu.

Og så må din mand jo også tage et valg om han vil blive ved med at have skæld ud og blive nedgjort af sin familie eller om han vil sige fra.

Det kan ende i at der blive en periode hvor i kommer til at trække jer lidt tilbage.

vi har selv været der for nogle år siden og i dag har jeg/vi det bedste forhold til min mands familie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.