Oscar sover dårligt for tiden, måske han kan mærke ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juli 2012

Sofia24

Hej

Jeg har en dreng fra august 2010 og vi venter en lillesøster om et par dage

Men for en uge siden oplevede vi noget lignende det du beskriver - dog ikke i helt så strid grad...

Silas begyndte at vågne HVER nat, men han var bare vågen i max 30 min, nogle gange kunne han falde i søvn i sin egen seng igen, andre gange måtte han med op til os
Derudover blev han enormt trodsig i dagtimerne (kun herhjemme, ikke når han var i dagplejen), der var intet der var godt nok - selvom han næsten fik det helt efter hans hoved! Det fik mig virkelig til at føle mig som en dårlig mor...

Jeg er helt sikker på at han kan/kunne mærke at der er noget stort under opsejling (at han skal være storebror) men det er jo svært for en knap 2-årig at forstå alt det, selvom vi snakker om det.
Og de kan jo bare mærke meget mere end vi tror - det er jeg sikker på - også selvom jeg som mor ikke synes jeg gør noget anerledes

Hos os var det bare en periode på knap 1 uge og han er helt tilbage i sit gamle jeg igen, her et par dage inden lillesøsters ankomst og det er jeg så vild med

Håber det også blot er en fase hos Jer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juli 2012

Kløver

Jeg tror godt du kan regne med det er flytningen, og det du venter dig igen gør også noget, vores søn er først begyndt at sove igennem for et par måneder siden, og hans søvn tog også ekstra dårlig drejning mens jeg var i sidste trimester. Hvor langt bliver der mellem, har også lidt at sige, synes at kunne huske der ikke bliver så langt, der er 14 mdr mellem vores

Anmeld

12. juli 2012

Nitz - <3 David

Jeg tror også helt sikkert det kan være de forandringer der sker.. Hvis han har tendens til at være sensetiv så reagere børn tit på sådan nogle ting.. I går ubevidst og tænker på hvordan det nu kommer til at gå osv.. Og hvis der er nogle der er eksperter i at opfange sådan noget så er det de små.. Jeg har jo gået til sådan noget spædbarnsterapi med David.. Og der sagde de at babyer/børn er nemme at påvirke.. de kan nærmest læse ens tanker..
David var fx. helt vildt ked af at blive skiftet/få andet tøj på.. Men efter vi fik noget videoterapi hvor hun snakkede os igennem det, og fortalte David hvad vi lavede.. Så er der bare intet.. hun sagde så bagefter da vi så videoen, at det er min nervøsitet fordi jeg ved at han plejer at gøre det.. Det er det der får ham til at føle sig utryg.. Lidt ligesom dyr.. de fornemmer jo også hvis man fx. er ked, sur eller glad...
Det eneste jeg tænker er, giv ham en masse tryghed, så han kan mærke at alt det her er ok.. forklar ham ALT hvad der sker..
Håber han snart falder lidt til ro igen.. Det er hårdt med overtrætte unger (David kan også nemt blive overtræt hvis der sker for meget..)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.