Ud a tremmesengen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.448 visninger
21 svar
0 synes godt om
10. juli 2012

Schonert

Hvornår kom jeres ud af tremmesengen over i juniorer seng?

Venter nemlige nummer to - og der ville ca være 16 mdr imellen dem, så  tænker jeg bare hvis lillebror sover i vugge så længe han nu kan ca 6 mdr. så ville storbror jo være ca 22 mrd. Er det så få tidliget at ligge storbror over i en junior seng? Eller skal vi ud og købe endnu en tremmeseng ? 

Håber nogen kan hjælpe  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Vidunderligeunger

det er jo lidt svært at sige hvor den store er henne udviklingsmæssigt til den tid
jeg havde regnet med at vores den store skulle i juniorseng når den bette skulle i tremmeseng. hun er blevet to i maj og han skal i tremmeseng nu her, men det bliver altså ikke den hun bruger, for den skal hun slet slet ikke ud af endnu. Jeg tror der går minimun et halvt år endnu. Vi har gjort det, med begge senge, at vi har købt dem brugt til en 100-200 kroner og så malet dem selv. Så er det knap så dyrt at have to senge hvis det var det du synes der var lidt træls

Anmeld

10. juli 2012

Brams

Schonert skriver:

Venter nemlige nummer to - og der ville ca være 16 mdr imellen dem, så  tænker jeg bare hvis lillebror sover i vugge så længe han nu kan ca 6 mdr. så ville storbror jo være ca 22 mrd. Er det så få tidliget at ligge storbror over i en junior seng? Eller skal vi ud og købe endnu en tremmeseng ? 

Håber nogen kan hjælpe  

Vi regner med at Lærke skal over i en juniorseng når hun bliver 3 år

Anmeld

10. juli 2012

Mor-til-asta-09

Schonert skriver:

Håber nogen kan hjælpe  

Min datter bliver 3 år til august, og hun ligger stadig i sin tremmeseng.. Hun er slet slet ikke klar til at komme ud af den endnu. Og så længe hun stadig kan være i den, og ikke prøver på at hoppe ud, så ser jeg ingen grund til at skifte seng.

Så jeg ville købe en tremmeseng til lillesøster/bror også...

Anmeld

10. juli 2012

Schonert

Vidunderligeunger skriver:

det er jo lidt svært at sige hvor den store er henne udviklingsmæssigt til den tid
jeg havde regnet med at vores den store skulle i juniorseng når den bette skulle i tremmeseng. hun er blevet to i maj og han skal i tremmeseng nu her, men det bliver altså ikke den hun bruger, for den skal hun slet slet ikke ud af endnu. Jeg tror der går minimun et halvt år endnu. Vi har gjort det, med begge senge, at vi har købt dem brugt til en 100-200 kroner og så malet dem selv. Så er det knap så dyrt at have to senge hvis det var det du synes der var lidt træls

Ja okay. 
Kan godt se, Kan være vi bliver nød til at købe en billig en.
Når vi kommer det tætter på.

Tak få du ville svar  

Anmeld

10. juli 2012

Tona

Schonert skriver:

Håber nogen kan hjælpe  

Jeg ville satse på at kunne lægge den store i junior seng og så bare sørge for at det var en med en høj sengehest...tror godt at det kan lade sig gøre, selv om man  self. er nødt til at vurdere det enkelte barn individuelt

Anmeld

10. juli 2012

Schonert

Mor-til-asta-09 skriver:

Min datter bliver 3 år til august, og hun ligger stadig i sin tremmeseng.. Hun er slet slet ikke klar til at komme ud af den endnu. Og så længe hun stadig kan være i den, og ikke prøver på at hoppe ud, så ser jeg ingen grund til at skifte seng.

Så jeg ville købe en tremmeseng til lillesøster/bror også...

Ja okay  

Tror jeg ville se på det når vi kommet det tætter på. 
Få som det lyder så skal vi vist have en til tremmeseng..

Tak få du ville svare  

Anmeld

10. juli 2012

Schonert

Amandas-mor skriver:

Jeg ville satse på at kunne lægge den store i junior seng og så bare sørge for at det var en med en høj sengehest...tror godt at det kan lade sig gøre, selv om man  self. er nødt til at vurdere det enkelte barn individuelt

Okay - nu spøger jeg nok dumt og uklogt, men hvor høj er en sengehest bare sådan ca? 

Min mor siger nemlige jeg kom over en junior seng da min lille bror skulle i tremmeseng og der osse 16 mdr i mellen os. 

Anmeld

10. juli 2012

Tona

Okay - nu spøger jeg nok dumt og uklogt, men hvor høj er en sengehest bare sådan ca? 

Min mor siger nemlige jeg kom over en junior seng da min lille bror skulle i tremmeseng og der osse 16 mdr i mellen os. 

Det ved jeg simpelthen ikke lige  Tænker bare at mange junior senge ligesom har en sengehest på og den skal jo bare være høj nok til at barnet ikke sådan uden videre kan trille ud over kanten i søvne

I øvrigt anbefaler man at de skal ud af tremmeseng når de er max 90 cm af sikkerhedsmæssige årsager.

Anmeld

10. juli 2012

Mor-til-asta-09

Schonert skriver:

Ja okay  

Tror jeg ville se på det når vi kommet det tætter på. 
Få som det lyder så skal vi vist have en til tremmeseng..

Tak få du ville svare  

Velbekomme.. man skal hjælpe hvor man kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.