Hvornår kommer jeres 3 årige i seng

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.344 visninger
20 svar
0 synes godt om
8. juli 2012

Mussen2

Jeg kunne godt tænke mig at vide hvornår i putter jeres3 årie og hvornår de står op og om de sov middagssøvn?

Vi har kæmpe, kæmpe problemer med vores 3 årige og søvnen/putning er en af dem!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2012

Pikku Myy

Min søn stoppede med at sove middagslur da han startede i børnehave, lidt før han blev 3 år.

Om aftenen går vi gang med at børste tænder etc kl 19.30, og han ligger i sin seng og putter ca. kl 20.00.

Han står op kl 7. Nogen dage kan han sove til kl 8...

Anmeld

8. juli 2012

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Lina blev 3 år i marts. Hun stoppede med, at sove til middag i januar. Hun kommer i seng ca. kl. 19.15 og sover indenfor 15 min. Hun vågner alt melleml kl. 6 og 6.45, og i weekender kan hun nogen gange sove til kl. 7.30.

Anmeld

8. juli 2012

Rikke, Liam & Linus

Kl. 19. Hvis han ikke har sovet til middag kl.18.15-30. Men Liam har også lidt problemer med sin melatonin produktion. Så han er måske ikke en god rettesnor

Anmeld

8. juli 2012

tinasmor

Vi droppede middagsluren lige omkirng hendes 3 års fødseldag fordi det blev svære at lægge hende til natten (som ellers altid var nemt) Det hjalp. Vi har lagt vores 3 årige (som nu er 4) på samme tiden i uendelige tider nemlig kl 19 i hverdage (bliver måske ti-15 min over inden hun sover) og kl 19.30 i weekenderne.

Gruden til tidspunktet er, at vi gerne vil have at hun selv vågner (da det er tegn på de så har fået den søvn de skal have) og det passe med 19 - 6.30 som er det tidspunkt vi skal  op i hverdagene.

Anmeld

8. juli 2012

Mussen2

Pikku Myy skriver:

Min søn stoppede med at sove middagslur da han startede i børnehave, lidt før han blev 3 år.

Om aftenen går vi gang med at børste tænder etc kl 19.30, og han ligger i sin seng og putter ca. kl 20.00.

Han står op kl 7. Nogen dage kan han sove til kl 8...

Detblign meget vores mænster. Hun er lige begyndt i børnehave og har skippet middagsluren. Vi begynde at gøre klar 19.30 og ved 20.00-20.30 tiden ligger hun alene. Hun står op ved 6-7 tiden.

Hun har fået en ide om at hun IKKE kan sove, trods det at øjnene hængere nede ved knæerne og hun er hulkende ulykkelig af træthed, så er hendes mantra at hun ikke kan sove, så hun laver den videlse fest oppe i sengen for at holde sig vågen

Anmeld

8. juli 2012

Pikku Myy

Mussen2 skriver:

Detblign meget vores mænster. Hun er lige begyndt i børnehave og har skippet middagsluren. Vi begynde at gøre klar 19.30 og ved 20.00-20.30 tiden ligger hun alene. Hun står op ved 6-7 tiden.

Hun har fået en ide om at hun IKKE kan sove, trods det at øjnene hængere nede ved knæerne og hun er hulkende ulykkelig af træthed, så er hendes mantra at hun ikke kan sove, så hun laver den videlse fest oppe i sengen for at holde sig vågen

Ja, det er altid svært at regne børns søvn ud. Nogen gange lykkes det ikke en gang før det har løst sig af sig selv

Er hendes værele mørklagt?

Hvis det er, kan det være hun skal lidt tidligere i seng? Det kan godt være hårdt at starte i børnehave...

Anmeld

8. juli 2012

Maise86

Min datter på 3,5 kommer i seng kl 19 og sover til ca 6-7 om morgenen. Hun sover ikke til middag og har ikke gjort det siden hun var 2,5

Anmeld

8. juli 2012

Mussen2

Pikku Myy skriver:

Ja, det er altid svært at regne børns søvn ud. Nogen gange lykkes det ikke en gang før det har løst sig af sig selv

Er hendes værele mørklagt?

Hvis det er, kan det være hun skal lidt tidligere i seng? Det kan godt være hårdt at starte i børnehave...

Ja hun har mørklægningsgardiner. Hun er blevet puttet på dette tidspunkt i laaaange, lange tider og har inden hun begyndte i børnehave godt kunne lægge vågen i lang tid nogen gange til kl. 21

Jeg er så frustreret at jeg kunne tude, for helvede det trækker tænder ud at have en selvstændig 3 årig.

Anmeld

8. juli 2012

MinNoah

Vores dreng bliver 3 i august. Det svinger meget med søvnen her.. Nogle gange sover han til middag andre gange ikke... Men typisk gør han ikke når vi er herhjemme. Og så sover han fra 20.00 - 7.30 ca. Når vi har fri

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.