Er jeres mænd egoistiske?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.921 visninger
25 svar
0 synes godt om
5. juli 2012

TeamRocket

Min mand siger han ikke er egoistisk, fordi han ikke gør de ting med vilje.
F.eks køber mac D til sig selv uden at spørge om mig og ungerne er sultne.
Tar ud til sin bror selv om han ved jeg var oppe 100 gange i nat og er rimelig død og evt godt kunne bruge at han tog ungerne med.
Kun køber det mad (mælk, kød, brød og lign) han kan lide.
Siger ja til aftaler, uden lige at tjekke med mig om jeg skal noget.
At børnene er mit ansvar, det er f.eks kun mit ansvar at sørge for de har rent tøj, ikke kommer til skade, får mad osv.
Og alt sammen kun fordi at "Han tænker ikke over det"
Han gør jo også en masse søde gode ting, det er slet ikke det. Men den egoisme der, kan den ikke komme væk eller skal jeg bare acceptere altid at få butiksdøren i hovedet med to børn på armen fordi "Han ikke tænkte over at holde døren" ? Ih.
Og nej han er ikke en af de der utro hængerøve der ikke gider sin kone og børn. Han er doven ja, men ber man ham om noget så hjælper han jo gerne både med ungerne og opvask og indkøb, man skal så helst sige det hvert kvater fordi ellers glemmer han det og "Han tænkte ikke over det" Men kan det virkelig passe han aldrig kommer til at kunne tænke over de ting af sig selv ?
Altså er det normalt ens store datter skal sige "Øhh far, VI skal altså også ha mad" Og han så nå ja skynder sig ud og laver til dem fordi han kun havde lavet til sig selv. ? Det ER da egoisme er det ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juli 2012

JanetBJ

Det er faktisk utroligt egoistisk! Min kæreste er også sådan, men dog ikke helt i samme grad. Det er mere hvis han har lavet en aftale med en ven, selvom vi måske havde en aftale om at hygge eller sådan noget. Han laver godt nok mad til os begge når det er, men nogle af hans andre handlinger kan godt virke egostisk, set fra mit synspunkt.

F.eks havde jeg en aftale om et fotoshoot i aften, men aflyste det, fordi HAN ikke brød som om at en fremmede fotograf skulle fotografere mig i bikini. :s

Anmeld

5. juli 2012

Sara.

TeamRocket skriver:

Tar ud til sin bror selv om han ved jeg var oppe 100 gange i nat og er rimelig død og evt godt kunne bruge at han tog ungerne med.
At børnene er mit ansvar, det er f.eks kun mit ansvar at sørge for de har rent tøj, ikke kommer til skade, får mad osv.
Han gør jo også en masse søde gode ting, det er slet ikke det. Men den egoisme der, kan den ikke komme væk eller skal jeg bare acceptere altid at få butiksdøren i hovedet med to børn på armen fordi "Han ikke tænkte over at holde døren" ? Ih.
Og nej han er ikke en af de der utro hængerøve der ikke gider sin kone og børn. Han er doven ja, men ber man ham om noget så hjælper han jo gerne både med ungerne og opvask og indkøb, man skal så helst sige det hvert kvater fordi ellers glemmer han det og "Han tænkte ikke over det" Men kan det virkelig passe han aldrig kommer til at kunne tænke over de ting af sig selv ?
Altså er det normalt ens store datter skal sige "Øhh far, VI skal altså også ha mad" Og han så nå ja skynder sig ud og laver til dem fordi han kun havde lavet til sig selv. ? Det ER da egoisme er det ikke?

Tjov...........

Fra Wikipedia :

"Egoisme kommer fra det latinske ord ego, som betyder jeg, en selv. Egoisme refererer til egenkælighed, egennytte, en person som kun tænker på sig selv, en egoist. Egoisme er det omvendte af altruisme. Nogle mennesker mener at altruisme er en mere velset/behagelig form eller afart af egoisme. Ud fra det synspunkt er egoisme uundgåeligt for mennesker."

Synes det lyder lidt vildt at jeres datter skal minde ham om at hun / hans børn også skal have mad?!
Egentlig også meget af det andet du skriver.

Har du snakket med ham om det stille og roligt?

Kan jo godt være han ikke tænker over det, men det må han jo begynde på! (i hvert fald hvis du vil have det)

Anmeld

5. juli 2012

Bellas Mor

Hjemme hos os er det nogenlunde det samme...

Jeg går hjemme på dagpenge, og er gravid med bækkenløsning - og jeg gør det meste. Og jeg gør det uden brok!

En dag havde vi et kæmpe skænderi. Jeg havde gjort rent et par dage tidligere, vasket tøj, hængt det op, og taget det ned og lagt sammen. Efter at hans tøj stadig ikke var lagt i skabe og skuffer 4 dage efter (og blev kastet ned på gulvet hver aften og smidt op i sengen næste morgen), sagde jeg at nu måtte han gerne lige tage sig sammen. Det var jo trods alt det eneste han skulle gøre herhjemme.

Han blev pisse sur, og sagde at jeg forstod heller ikke hvor hårdt det var at have et arbejde!!

Synes det var liiiige at gå over grænsen..!? Har arbejdet lige siden jeg blev student, og taget uddannelse. Men blev fyret for 2 måneder siden.

Jeg laver aftensmad HVER aften, handler ind, smører madpakke til vores datter og ham very single day.. Gør ALT for ham - undtaget at ligge hans tøj i skabet.

Er det for meget at forlange??

Anmeld

5. juli 2012

MortilElias2010

Nej, nej og atter nej - her er manden meget opmærksom og betænksom og er han endelig egoistisk sætter jeg pris på det eller har opfordret ham til at blive det 

Jeg ville sige at her i huset er det nok mest mig, der kan beskrives som din mand - hvis jeg skal sammenligne. Dog vil jeg ikke sætte mit lys under samme skæppe, for så galt står det dog ikke til. Jeg yder skam mit til hverdagslivet, men ... 

Jeg har nogen gange hovedet under armen

Anmeld

5. juli 2012

Lise

Nej, det er han ikke!

Overhovedet!!!

Anmeld

5. juli 2012

Dustmuz

TeamRocket skriver:

Nu er jeg selv fyr, og selv jeg kan se at hans opførsel er helt hen i skoven.

nu ved jeg selvfølgelig ikke noget omkring jeres forhold eller sådan.
men jeg vil da sige at du skulle tage og give ham et GARDINT spark i røven hver eneste gang han "ikke lige tænker over det"
og han skal virkelig forstå at du mener det og at han skal lære det..

jeg tænker da heller ikke over alt, og så er det altså mig som får det spark af min kæreste, og det har da virket ret godt.
jeg husker da de der små ting nu. gjorde jeg ikke altid i starten

Anmeld

5. juli 2012

2babygirls

TeamRocket skriver:

Hold da op. Enten har tænker han bare ikke længere end til sin egen næsetip ellers er han sku egoistisk!!!!

MIn mand kan sagtens selv regne ud at min datter skal have aftensmad, og laver gerne til hende, selvom han ikke er sulten. Bader hende, vækker hende om morgenen og giver hende havregrød.

Synes det er forbavsende at han endnu ikke har "vænnet" sig til parforholdet og familie livet.

Anmeld

5. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

min kæreste gør ingen af de ting du har nævnt. Så ja, jeg synes han er egocentreret.

Anmeld

5. juli 2012

TeamRocket

Sara. skriver:

Tjov...........

Fra Wikipedia :

"Egoisme kommer fra det latinske ord ego, som betyder jeg, en selv. Egoisme refererer til egenkælighed, egennytte, en person som kun tænker på sig selv, en egoist. Egoisme er det omvendte af altruisme. Nogle mennesker mener at altruisme er en mere velset/behagelig form eller afart af egoisme. Ud fra det synspunkt er egoisme uundgåeligt for mennesker."

Synes det lyder lidt vildt at jeres datter skal minde ham om at hun / hans børn også skal have mad?!
Egentlig også meget af det andet du skriver.

Har du snakket med ham om det stille og roligt?

Kan jo godt være han ikke tænker over det, men det må han jo begynde på! (i hvert fald hvis du vil have det)

Vi har snakket om det en million gange. Men han 'tænker jo ikke over det'. Og jeg gider heller ikke være strid og brokke mig, for han er jo en super god mand på alle andre punkter f.eks når det kommer til at jeg er gravid og ikke orker noget så køber han gerne ind, svinger støvsugeren, masere mig i flere timer imens han er indlagt til chikflick film og skal både hente og bringe børn og gør alt uden at mukke. Det er bare mere pointen i at jeg skal huske ham på ting ned til mindste detalije for at han gør det(ej nu lyder jeg sikkert forfærdelig men altså ellers 'tænker han bare ikke over det' og det er lidt træls han ikke selv kan tænke over i min verden, logiske ting.
Når det kommer til gaver og lign kan han jo godt tænke- f.eks var han kommet forbi et tilbud på DKNY parfume og så havde han af sig selv tænkt han lige ville slå til inden de alle var væk, det er jo sødt tænkt på mig. Men praktisk som i at holde en dør eller lave mad kan han bare ikke tænke uden man først ber om det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.