Min mand siger han ikke er egoistisk, fordi han ikke gør de ting med vilje.
F.eks køber mac D til sig selv uden at spørge om mig og ungerne er sultne.
Tar ud til sin bror selv om han ved jeg var oppe 100 gange i nat og er rimelig død og evt godt kunne bruge at han tog ungerne med.
Kun køber det mad (mælk, kød, brød og lign) han kan lide.
Siger ja til aftaler, uden lige at tjekke med mig om jeg skal noget.
At børnene er mit ansvar, det er f.eks kun mit ansvar at sørge for de har rent tøj, ikke kommer til skade, får mad osv.
Og alt sammen kun fordi at "Han tænker ikke over det"
Han gør jo også en masse søde gode ting, det er slet ikke det. Men den egoisme der, kan den ikke komme væk eller skal jeg bare acceptere altid at få butiksdøren i hovedet med to børn på armen fordi "Han ikke tænkte over at holde døren" ? Ih.
Og nej han er ikke en af de der utro hængerøve der ikke gider sin kone og børn. Han er doven ja, men ber man ham om noget så hjælper han jo gerne både med ungerne og opvask og indkøb, man skal så helst sige det hvert kvater fordi ellers glemmer han det og "Han tænkte ikke over det" Men kan det virkelig passe han aldrig kommer til at kunne tænke over de ting af sig selv ?
Altså er det normalt ens store datter skal sige "Øhh far, VI skal altså også ha mad" Og han så nå ja skynder sig ud og laver til dem fordi han kun havde lavet til sig selv. ? Det ER da egoisme er det ikke?
Anmeld