Anonym skriver:
Hvordan bruger/brugte i jeres barsel sammen?
Sagen er den, at kæresten og jeg har et barn på 3 måneder, han er født 3 måneder for tidligt, så vi er først lige kommet hjem fra hospitalet for godt 2 uger siden, og derfor har kæresten først taget barsel når vi kom hjem.
Jeg har lavet andre indlæg om kæresten og jeg om vores parforhold.
Og jeg undre mig sådan om hvordan en "rigtig barsel for manden er/burde være"?
Så derfor spørg jeg jer, og håber i kan svare lidt på det.
Min kæreste skal på arbejde på mandag og har så haft barsel i 2 uger! Han har kun EN gang givet vores søn mad (han får flaske) og vores søn skal jo ha mad hver 3. time, da han er født for tidligt - også om natten. JEG rengøre flaskerne, han har aldrig spurgt om han skulle hjælpe. Han skifter en ble i ny og næ, med kommentaren "åhhhh nu igen" men han er blevet "bedre" og kan skifte 2-4 bleer om dagen uden kommentaren "ååååhhhhh hvorfor nu igen". Han har 2-3 gange taget vores søn med ind i stuen, da han hR været vågen, så jeg ikke blev vægget men skal selvfølgelig stadig op hver 3. time da min lille søn skal ha mad. Når jeg har sagt til kæreste. At vores søn altså skal i bad, kommer kommentaren "ej okay han har jo næsten lige været i bad" men nej det er så 4-5 dage siden. Han udskyder hele tiden badet og tilsidst må jeg jo igen selv gøre det. Det er mig der skal tage intervetiv (staves) til alting. Han sidder ikke så tit med sønnen, og når jeg siger "årh du skal næsten komme og se ham nu" så får jeg svaret "ja jeg har set det" og han kigget skævt over skulderen og nej han har jo ikke set det. Føler ikke han kender vores søn. Han har aldrig spurgt om vi sku gå en tur med barnevognen. Når jeg har spurgt "vil du ikke gi han mad" svare han "ååååh altså... Du er bedst ... Jeg gør det en anden dag" ??
osv. så kan i gætte jer til resten af tiden.....
Er jeg HELT forkert på den eller hvad eller hvordan foregår en "rigtig" barsel....?
Han ligger lige nu stadig og sover, han er ååh så træt, men hvorfor? Jeg laver jo det hele... Og jeg elsker det!! Elsker at skifte ble på min søn og alt det andet, ville bare gerne ha at han var en del af det og af egen fri vilje...
Undskyld "alle" mine indlæg, undskyld det blev langt og rodet, skriver fra IPhone....
Min kæreste brugte det meste af barslen på at køre rundt efter ting til mig - vi forsøgte ihærdigt at få amningen til at fungere så jeg ammede om natten hvorefter han gav hende en flaske osv
Jeg gjorde nok mest i starten, men han fes rundt og gjorde alt det omkringliggende og praktiske så jeg kunne fokusere på hende og amningen
Bad gjorde vi altid sammen de første par uger - lige nu er det kun mig der giver hende bad fordi det er lettest at gøre alene men hans arme er simpelthen for store til at han rigtigt kan holde+give bad nu her, så han må vente til hun kan sidde selv 
Ofte er det mig der skal minde om bad og jeg er også den der sørger for det meste med hende, men han er tilstede når han er hjemme og jeg ved han gerne vil hende og det vi har gang i + han arbejder sindssygt hårdt så han skal også have ro til lige at slappe af ind imellem 
Men jeg tager til træning ca 3 gange om ugen så hver tirsdag aften har han hende fx helt alene fordi jeg er til 2-3 timers træning inkl transport
Så jeg synes det fungerer rigtig godt her - ja jeg har hende mest, men det er også mig der er med hende i hverdagen og derfor bedst kan fx få hende til ro + tage de flasker hvor hun er overtræt og ikke rigtig vil spise osv.... tilgengæld er jeg ikke det mindste sekund i tvivl om at han vil os og hende - han var så ked af ikke at være med til at se første gang hun trillede fra mave til ryg osv
så hvis jeg var dig så ville jeg ikke være ked af det med de praktiske ting tror jeg ikke - men mere den der 'ligegyldighed' omkring hele situationen... den ville jeg være rigtig ked af