første dag alene i dagpleje

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.103 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. juli 2012

Trine89

pyha for en omgang.

Min søde Caia skulle starte i dagpleje idag,. Jeg har virkelig frygtet denne dag, fori hun er virkelig morsyg, og vil bare kun være ved mig. Jah ikke en gang far må ret meget :-(

Men hun blev afleveret lidt over ni, hvor de skulle ud på en lille gå tur, vi blev enige om at det kunne være en måde at starte på fordi så kunne det være det var nemmer ikke at tænke på mig.. Men vi kom hen til dp hvor de andre stod klar så det var bare over i den store barnevogn og så et hurtigt farvel da hun ikke skulle mærke jeg gik. Og de første ti min var vist gået godt, jeg kunne hverfald ikke hører hende skrige.

Men eftr en times tid havde vi aftalt at dp'mor skulle ringe om hvordan det gik. Og det gik bare slet ikke.. Hun havde efter de første ti min bare skreget og været såååååå ked af det. Så jeg skyndte mig hen at hente hende. Hun var bare såå træt da jeg kom der over. Puha min lille pige. (hun er forrestem 10 mdr.)

Nå men nu vil jeg egentlig gerne have nogle råd til hvordan vi evt. kan gøre denne her opstart meget bedre for hende.

Dagplejemoren er super sød, og har virkelig en god tålmodighed. Og jeg er sikker på at når caia først vænner sig til hende vil hun også elske hende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Maja_4000

Årh .. Sikke en øv-start

Har du været der sammen med hende ? Eller er hun bare blevet kastet ud i det ?

Anmeld

3. juli 2012

DitteFisk

Øøv hvor trist søde. Det har ikke været sjovt.

Vil bare lige give en  det er slet slet ikke unormalt. Hun skal bare lige finde glæden ved dagplejen også. Og det kommer. Så længe du virker glad på hendes vegne så finder hun snart ud af at det er et rart sted at være, og at mor kommer igen en uge-14 dage, så vil jeg vove at påstå at hun er ved at være kørt ind. Nogle tager længere, men hun skal nok klare den

Anmeld

3. juli 2012

Trine89

Maja_4000 skriver:

Årh .. Sikke en øv-start

Har du været der sammen med hende ? Eller er hun bare blevet kastet ud i det ?

Vi har været der sammen to gange.

Det var rigtig hårdt at henten baby såå ked af det

Anmeld

3. juli 2012

Trine89

Gigl skriver:

Øøv hvor trist søde. Det har ikke været sjovt.

Vil bare lige give en  det er slet slet ikke unormalt. Hun skal bare lige finde glæden ved dagplejen også. Og det kommer. Så længe du virker glad på hendes vegne så finder hun snart ud af at det er et rart sted at være, og at mor kommer igen en uge-14 dage, så vil jeg vove at påstå at hun er ved at være kørt ind. Nogle tager længere, men hun skal nok klare den

Taaak søde.

Jah jeg forsøger da hvertfald at sige til hende at dp'moren er sød og virke glad når hun er ked..

Anmeld

3. juli 2012

Maja_4000

Trine89 skriver:

Vi har været der sammen to gange.

Det var rigtig hårdt at henten baby såå ked af det

Caroline har gået i vs siden november og hun har altså stadig dage hvor hun er ked af det når man går .. Der ér bare bedst hos mor

Hun skal "bare" lige finde ud af at du altså kommer igen ! Så bliver det helt sikkert bedre

Anmeld

3. juli 2012

Trine89

Maja_4000 skriver:

Caroline har gået i vs siden november og hun har altså stadig dage hvor hun er ked af det når man går .. Der ér bare bedst hos mor

Hun skal "bare" lige finde ud af at du altså kommer igen ! Så bliver det helt sikkert bedre

Åh jah håber også det bliver godt snart. Det andet her ved jeg ikke om jeg kan klare i længen. Hihi.

Det er jo også bare fordi hun så mega morsyg.

Anmeld

3. juli 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad med at du i en uge er der sammen med hende i 2 timer.

Derefter en uge hvor hun er der alene - også kun i to timer.

Og så kan i langsomt skrue tiden op. En indkøring varer normalt 14 dage. Så det er bare at det give god tid og gøre tingene i hendes tempo.

Jeg havde over en måneds tid til indkøring, men han var så glad for at være sammen med alle børnene og (især den ene pædagog) at han var ligeglad med om jeg var der. Det er selvfølgelig godt for min dreng, men havde jo lidt regnet med jeg fik muligheden for at være der lidt mere

Anmeld

3. juli 2012

B&J

prøv igen imorgen det  bliver bedre og bedre for hver dag de skal lære det er nye børn og en ny voksen... daniel er selv en dreng der lige skal se folk an før de bliver godkendt... så de første par gange var også lidt grød men han var der i 1 time første dag og 2 timer næste og næste igen også blev det sat op til 3 timer og stille og roligt til mere

men det er møg hårdt men det skal nok lykkes

sender dig lige en kæmpe krammer... men husk hvis du er nervøs kan din pige mærke det

Anmeld

3. juli 2012

Mor1012

Trine89 skriver:

pyha for en omgang.

Min søde Caia skulle starte i dagpleje idag,. Jeg har virkelig frygtet denne dag, fori hun er virkelig morsyg, og vil bare kun være ved mig. Jah ikke en gang far må ret meget :-(

Men hun blev afleveret lidt over ni, hvor de skulle ud på en lille gå tur, vi blev enige om at det kunne være en måde at starte på fordi så kunne det være det var nemmer ikke at tænke på mig.. Men vi kom hen til dp hvor de andre stod klar så det var bare over i den store barnevogn og så et hurtigt farvel da hun ikke skulle mærke jeg gik. Og de første ti min var vist gået godt, jeg kunne hverfald ikke hører hende skrige.

Men eftr en times tid havde vi aftalt at dp'mor skulle ringe om hvordan det gik. Og det gik bare slet ikke.. Hun havde efter de første ti min bare skreget og været såååååå ked af det. Så jeg skyndte mig hen at hente hende. Hun var bare såå træt da jeg kom der over. Puha min lille pige. (hun er forrestem 10 mdr.)

Nå men nu vil jeg egentlig gerne have nogle råd til hvordan vi evt. kan gøre denne her opstart meget bedre for hende.

Dagplejemoren er super sød, og har virkelig en god tålmodighed. Og jeg er sikker på at når caia først vænner sig til hende vil hun også elske hende.

stakkelt hende og dig , det skære i ens mors hjerte når de kære små er kede af det

jeg var med emilie de første 3 dage ! og den 4 dag var hun der 2 timer alene mener jeg, og den 5 dag sov hun formiddags søvn der. osv osv stille og rolig frem ad

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.