Katten har ingen appetit :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.001 visninger
13 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

Anonym trådstarter

Hej, jeg har verdens dejligste lille kat, den er ca 7-8 måneder.

Da jeg fik den spiste den enormt meget (4 portionsposer hver dag) og hvad den eller lige kunne hapse, men nu? nu spiser den kun lidt tørfoder og højest en portionspose hver dag..

Men spiseskiftet skete da min kæreste og jeg flyttede i ny lejlighed, Kan den være blevet stresset af det?!?!

Den er meget aktiv og springer frem og tilbage, og er rigtig kælen og spinder, Men den spiser ikke særlig meget .. Så jeg er BEKYMRET! meget endda!

Hvad dælen kan der være i vejen? Den virker glad og tilfreds, men spiser bare ikke meget, har prøvet lidt forskelligt foder, men der har vist ikke været den helt vilde afsætning ..

Ja, skal have den til dyrlæge, men ville lige høre herinde først om nogle der havde prøvet det samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Putomanen

Vores kat stoppede engang fuldstændig med at spise, hvor hun slet ikke ville røre noget mad overhovedet. Heller ikke snacks.

Jeg ringede til dyrlægen, og spurgte hende til råds, og vi snakkede lidt frem og tilbage. Det endte med at vi tog ind med katten, som havde fået en forstoppelse pga. en kæmpe hårbold.

Det lyder som om, at din kat trods alt spiser lidt. Så prøv at ringe til dyrlægen først, de kan være bedre til at give råd.

Jeg håber ikke, at der er noget galt.

Anmeld

2. juli 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

Hej, jeg har verdens dejligste lille kat, den er ca 7-8 måneder.

Da jeg fik den spiste den enormt meget (4 portionsposer hver dag) og hvad den eller lige kunne hapse, men nu? nu spiser den kun lidt tørfoder og højest en portionspose hver dag..

Men spiseskiftet skete da min kæreste og jeg flyttede i ny lejlighed, Kan den være blevet stresset af det?!?!

Den er meget aktiv og springer frem og tilbage, og er rigtig kælen og spinder, Men den spiser ikke særlig meget .. Så jeg er BEKYMRET! meget endda!

Hvad dælen kan der være i vejen? Den virker glad og tilfreds, men spiser bare ikke meget, har prøvet lidt forskelligt foder, men der har vist ikke været den helt vilde afsætning ..

Ja, skal have den til dyrlæge, men ville lige høre herinde først om nogle der havde prøvet det samme

en så lille ung kat der spiser 4 portions poser og tørfodder hver dag er voldsomt..

måske det mere er et positivt tegn at den ikke spiser så meget..

prøv at måle fodderet af og se hvor meget tørfodder den egentlig spiser.. og kun give den 1 portions pose om dagen..

spiser den ikke ret meget tørfodder ud over portions posen ville jeg være bekymret..

men er den aktiv, spiser uden at over spise, har fin urin og afføring og virkelig glad og veltilfreds ville jeg nok ikke være bekymret..

katte der spiser meget store mængder mad er som regl et dårligt tegn, tyder gerne på orm eller andet af den slaks..

men alt dette ved en dyrlæge langt mere om så det kan være en fordel at snakke med dyrlægen om det..

men jeg ville nu lige måle mængden af mad før jeg gik helt i panik..

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Vores kat stoppede engang fuldstændig med at spise, hvor hun slet ikke ville røre noget mad overhovedet. Heller ikke snacks.

Jeg ringede til dyrlægen, og spurgte hende til råds, og vi snakkede lidt frem og tilbage. Det endte med at vi tog ind med katten, som havde fået en forstoppelse pga. en kæmpe hårbold.

Det lyder som om, at din kat trods alt spiser lidt. Så prøv at ringe til dyrlægen først, de kan være bedre til at give råd.

Jeg håber ikke, at der er noget galt.

Den spiser da, og urin og afføring er fint, lige tilpas. Den miauver ikke og viser heller ikke tegn på at have ondt, så jeg må bare være pylret hvad det angår (havde en lille kat sidste år, som døde fra mig, så er overbekymret når der er det mindste med den)

Og orm har den heller ikke, ihvertfald ikke lig jeg kan se

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

en så lille ung kat der spiser 4 portions poser og tørfodder hver dag er voldsomt..

måske det mere er et positivt tegn at den ikke spiser så meget..

prøv at måle fodderet af og se hvor meget tørfodder den egentlig spiser.. og kun give den 1 portions pose om dagen..

spiser den ikke ret meget tørfodder ud over portions posen ville jeg være bekymret..

men er den aktiv, spiser uden at over spise, har fin urin og afføring og virkelig glad og veltilfreds ville jeg nok ikke være bekymret..

katte der spiser meget store mængder mad er som regl et dårligt tegn, tyder gerne på orm eller andet af den slaks..

men alt dette ved en dyrlæge langt mere om så det kan være en fordel at snakke med dyrlægen om det..

men jeg ville nu lige måle mængden af mad før jeg gik helt i panik..

Jeg prøver

Får noget nyt tørfoder i morgen, måske den viser mere interesse for det (Acana) og får bedre spisevaner Regner jeg stærkt med.

Som jeg skrev ovenover, den har ikke orm så vidt jeg kan se, og dens afføring og urin er fint, men tager den nok alligevel lige til dyrlæge her når jeg har råd til det, bare for en sikkerhedsskyld

Anmeld

2. juli 2012

KarinaA

det var odt nok meget den har såist af så ungt et dyr  

tror du måske ikke du skal smutte til dyrlægen ?? det kan være orm, eller en infektion i tarmene der har gjort den store forskel, og flytningen har nok ikke hjulpet på det  

men synes da helt sikkert du skal ringe til dyrelægen

Anmeld

2. juli 2012

B&J

mon den har fået forstoppelse?? for hold da op den spiser meget..

men håbr i finder en løsning...

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

B&J skriver:

mon den har fået forstoppelse?? for hold da op den spiser meget..

men håbr i finder en løsning...

Dens afføring og urin er fint nok, så tror ikke det er forstoppelse

Anmeld

2. juli 2012

Anonym trådstarter

KarinaA skriver:

det var odt nok meget den har såist af så ungt et dyr  

tror du måske ikke du skal smutte til dyrlægen ?? det kan være orm, eller en infektion i tarmene der har gjort den store forskel, og flytningen har nok ikke hjulpet på det  

men synes da helt sikkert du skal ringe til dyrelægen

Ringer til dyrlægen i morgen og hører om det måske er bedst at tage et smut derud

Anmeld

2. juli 2012

B&J

Anonym skriver:

Dens afføring og urin er fint nok, så tror ikke det er forstoppelse

nej det er det ikke... hvor længe har det stået på?? det med den har spist så meget for tænker på den endelig har noget sin bund og spiser lidt af gangen vores kat spiser ikke ret meget men det er også kun tør foder med masser af kød

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.