Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. juli 2012

Tanjadamgaard

grinny skriver:

Det kan ikke være en fejl da jeg bare har været oppe og snakke med dem idag og fik beskeden direkte fra dem :/ De ville ikke en gang oplyse mig om hvem min sagsbehandler er

Jeg meldte mig ledig d. 25/6 har været til 2 møder, idag og igår. Min sagsbehandler sagde idag at der ca. ville gå 4-5 dage så kom mine penge allerede (så egentlig, dækker de jo alligevel juli måned). Så jeg kan slet ikke forstå din situation, troede ikke der var så meget forskel fra kommune, til kommune? 

Hvilken kommune er det, syntes godt nok det er for dårligt at de ikke vil oplyse dig hvem din sagsbehandler er ? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. juli 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Det vil jeg også mene, man han holder fast på at jeg ikke kan få kontanthjælp

Jamen det kan du da se i deres regler 

https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx

http://www.aalborgkommune.dk/borger/voksne/oekonomisk-stoette/sider/kontanthjaelp.aspx

Han må da fortælle dig grunden til at du skal vente..

Anmeld

3. juli 2012

grinny

Tanjadamgaard skriver:

Jeg meldte mig ledig d. 25/6 har været til 2 møder, idag og igår. Min sagsbehandler sagde idag at der ca. ville gå 4-5 dage så kom mine penge allerede (så egentlig, dækker de jo alligevel juli måned). Så jeg kan slet ikke forstå din situation, troede ikke der var så meget forskel fra kommune, til kommune? 

Hvilken kommune er det, syntes godt nok det er for dårligt at de ikke vil oplyse dig hvem din sagsbehandler er ? 

Men er det også efter afsluttet uddannelse?

Det er Lolland kommune :/

Anmeld

3. juli 2012

grinny

Babymamma skriver:

Jamen det kan du da se i deres regler 

https://www.borger.dk/Sider/Kontanthjaelp.aspx

http://www.aalborgkommune.dk/borger/voksne/oekonomisk-stoette/sider/kontanthjaelp.aspx

Han må da fortælle dig grunden til at du skal vente..

Han siger jeg ikke kan fordi, når man tager en gymnasiel uddannelse så SKAL man læse videre! Øhh.. NOT!

Men smed reglerne i hovedet på ham og fik papirerne Men han står stadig fast angående KH i august

Anmeld

3. juli 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Han siger jeg ikke kan fordi, når man tager en gymnasiel uddannelse så SKAL man læse videre! Øhh.. NOT!

Men smed reglerne i hovedet på ham og fik papirerne Men han står stadig fast angående KH i august

Det passer ski ikke. Men okay,  hvis han kan slippe afsted med det, så spare de jo de penge. Man kan ikk tvinge folk til noget.

Men godt at du smed reglerne i hovedet på ham  Og du kan jo ligesom få en anden rådgiver, så syntes da bare at du skal sige at du vil klage og derfor snakke med en anden, man har jo ret til at klage 

Anmeld

3. juli 2012

grinny

Babymamma skriver:

Det passer ski ikke. Men okay,  hvis han kan slippe afsted med det, så spare de jo de penge. Man kan ikk tvinge folk til noget.

Men godt at du smed reglerne i hovedet på ham  Og du kan jo ligesom få en anden rådgiver, så syntes da bare at du skal sige at du vil klage og derfor snakke med en anden, man har jo ret til at klage 

Han er HELDIGVIS ikke min rådgiver, han er en som står i receptionen som egentlig bare skal give mig papirerne uden at sige noget, men det kunne han så ikke finde ud af 

Anmeld

3. juli 2012

Pige2009

grinny skriver:

Ja det vil jeg også mene. Tror ikke rigtig at de kender reglerne dem jeg snakkede med

Du skal da bare prøve at søge om KH. Kan de ikke hjælpe på Borgerservice?

Anmeld

4. juli 2012

Miin'Baby'Mus

grinny skriver:

Han er HELDIGVIS ikke min rådgiver, han er en som står i receptionen som egentlig bare skal give mig papirerne uden at sige noget, men det kunne han så ikke finde ud af 

Sådan en klovn 

Anmeld

4. juli 2012

Tanjadamgaard

grinny skriver:

Men er det også efter afsluttet uddannelse?

Det er Lolland kommune :/

Ja, jeg har gået på VUC  

Men hvorfor skal du på kontanthjælp, er det pga barsel ? 

Anmeld

4. juli 2012

grinny

Tanjadamgaard skriver:

Ja, jeg har gået på VUC  

Men hvorfor skal du på kontanthjælp, er det pga barsel ? 

Nej det er fordi jeg ikke har kunne finde noget at lave, og har virkelig søgt rigtig mange steder.

Jeg har lige nu ikke lyst til at starte på en ny uddannelse da jeg har brug for en pause :/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.