Kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.891 visninger
53 svar
0 synes godt om
2. juli 2012

grinny

Hvornår er man berettiget kontanthjælp efter endt uddannelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juli 2012

Pige2009

grinny skriver:

Hvornår er man berettiget kontanthjælp efter endt uddannelse?

Du kan melde dig ind i en a-kasse under uddannelsen, hvilket ofte er gratis og så kan du få DP under dimittentsats. Var det ikke en mulighed?

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Baagøe skriver:

Du kan melde dig ind i en a-kasse under uddannelsen, hvilket ofte er gratis og så kan du få DP under dimittentsats. Var det ikke en mulighed?

Det kan man ikke da det er en ungdomsuddannelse Har også afsluttet min uddannelse, men de siger jeg ikke er berettiget til at få kontanthjælp 

Anmeld

2. juli 2012

mpr

Baagøe skriver:

Side bemærkning
Kan man også det med ungdomsuddannelse? eller er det kun videregående?

Anmeld

2. juli 2012

mpr

grinny skriver:

Det kan man ikke da det er en ungdomsuddannelse Har også afsluttet min uddannelse, men de siger jeg ikke er berettiget til at få kontanthjælp 

Har hørt at kontanthjælp ikke er noget man kan få i sommerferien af en eller anden grund oO

Anmeld

2. juli 2012

grinny

Chel1992 skriver:

Har hørt at kontanthjælp ikke er noget man kan få i sommerferien af en eller anden grund oO

Det er som sådan også rigtigt nok. 

Hvad jeg har hørt og læst mig frem til så skal man selv dække juli måned og det har jeg gjort, men jeg forstår bare ikke hvorfor jeg ikke kan få i august? Der er altså grænser for hvor meget jeg kan nå at sparer op på en SU.

Har søgt sommerjob - uden held

Så nu står jeg uden indkomst i august måned og ved ikke rigtig hvad jeg skal da jeg hverken har kunne få job eller elevplads, men kommunen holder fast på at jeg først kan få kontanthjælp fra 30. september :/

Anmeld

2. juli 2012

morethanperfect

Chel1992 skriver:

Jeg får da kontanthjælp i sommerferien ??? 

Anmeld

2. juli 2012

mpr

morethanperfect skriver:

Jeg får da kontanthjælp i sommerferien ??? 

Er du lige stoppet på en uddannelse? oO det var i den sammenhæng jeg mente ^^

Anmeld

2. juli 2012

jydeinden

Chel1992 skriver:

Side bemærkning
Kan man også det med ungdomsuddannelse? eller er det kun videregående?

du burde godt få, hvis du ikke umildbart har nogen muligheder for at få job eller elevplads. Jeg fik i hvertfald) og er stadig på kh) og jeg er ikke længere end HF

Anmeld

2. juli 2012

grinny

jydeinden skriver:

du burde godt få, hvis du ikke umildbart har nogen muligheder for at få job eller elevplads. Jeg fik i hvertfald) og er stadig på kh) og jeg er ikke længere end HF

Men vil det så sige at de skal dække august måned?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.