Til jer, som aflevere tidligt i DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.133 visninger
14 svar
0 synes godt om
1. juli 2012

KLN

Hejsa I erfarne mødre

Nu er det sådan at vi pga vores uddanelse og arbejde bliver nødt til at aflevere den bette allerede klokken 7. Hun skal godt nok først starte om to måneder, men er allerede begyndt at blive nervøs for, hvordan vi skal få morgerne til at fungere uden alt for meget stress. Jeg vil derfor blive glad, hvis nogle af jer vil dele ud af jeres erfaringer mht det? Gode og dårlige ideer?

På forhånd tak...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2012

TNBC

KLN skriver:

Hejsa I erfarne mødre

Nu er det sådan at vi pga vores uddanelse og arbejde bliver nødt til at aflevere den bette allerede klokken 7. Hun skal godt nok først starte om to måneder, men er allerede begyndt at blive nervøs for, hvordan vi skal få morgerne til at fungere uden alt for meget stress. Jeg vil derfor blive glad, hvis nogle af jer vil dele ud af jeres erfaringer mht det? Gode og dårlige ideer?

På forhånd tak...

Lad vær med at stå op i sidste øjeblik og hav alt klar før du går i sengen. 

Ved ikke hvad hun plejer at få til morgen mand

Anmeld

1. juli 2012

2babygirls

KLN skriver:

Hejsa I erfarne mødre

På forhånd tak...

Madeleine bliver afleveret kl 7.20 og hun vågner ca 6.15 ellers vækker vi hende senest halv 7 hvor vi har havregrød klar. Det spiser hun ganske fredeligt, og kommer så ud og får tøj på og børster tænder bagefter så vi er klar til at kører lidt over 7.
Vi har ikke haft stress endnu, for vil hun ikke spise hjemme kan hun få i dp.

Anmeld

1. juli 2012

HeXeri

KLN skriver:

Hejsa I erfarne mødre

På forhånd tak...

Lav en fast runtine, vores ser sådan ud: Vi står op 06.00 og jeg går direkte i bad, derefter er det kærestens tur og mens jeg gør mig færdig (makeup, hår osv) tager far og søn tøj på sammen. Vi er færdige omkring kl 06.45 og er så klar til at spise morgenmad og vi går ud af døren 07.30 hver dag, inden er der sat tøj over, skrevet indkøbsliste, taget op af fryseren og ryddet af.

Det gør alt meget lettere på forhånd at aftale hvem gør hvad og hvornår, især på de morgener hvor ingen har fået noget ordentligt søvn og de voksne skal ud af døren

Anmeld

1. juli 2012

KLN

Yurie skriver:

Lad vær med at stå op i sidste øjeblik og hav alt klar før du går i sengen. 

Ved ikke hvad hun plejer at få til morgen mand

Hun plejer at få øllebrød eller havregrød lavet i microen. Hvornår tror du ca det vil være passende at stå op? Vi skal hjemmefra ca. 6.45

Anmeld

1. juli 2012

Mor1012

KLN skriver:

Hejsa I erfarne mødre

På forhånd tak...

hejsa

Emilie bliver afleveret kl 06.40

Nu er jeg på barsel, så jeg skal ikke have make up på osv, så vi står op kl 05.45 og så får hun tøj på, og derefter får hun youghurt eller havregryn eller grød. morgenmaden tager ca 10-15 min.

så børster vi tænder og far får gjort sig færdig

og så køre vi

vi stresser slet ikke, og emilie Elsker at komme hen til daplejen.

så vi behøver ikke mere end 45 min ca om morgenen

Anmeld

1. juli 2012

TNBC

KLN skriver:

Hun plejer at få øllebrød eller havregrød lavet i microen. Hvornår tror du ca det vil være passende at stå op? Vi skal hjemmefra ca. 6.45

nok kl.6, og måske 5min før selv og sæt maden og så gå op og væk hende. 

ellers kan hun altid få morgenmad i vs/dp

der er også nogen  der giver børn lidt frugt/kiks de kan spise i bilen

Anmeld

1. juli 2012

SHERO

Vi går hjemmefra 6.45, jeg står op en time før og trolde får lov til at sove, for det meste vækker han mig tidligere eller jeg vækker ham når vi står op, er tiden til det og er han ikke for morgen gnaven får han morgenmad ellers får han det i DP. Vi har ingen fast rutine, men kommer altid afsted til tiden, har dog altså gjort hans klapvogn klar med div. overtøj og ekstra tøj osv.

Jeg er nok bare ikke sådan et ordensmenneske, men får det nu til at fungere alligevel.. :-D

Anmeld

1. juli 2012

LBK

Min datter bliver afleveret 06.45. 

MEN vi har også fast rutine.

Hun bliver vækket senest kl. 6.00 og jeg tager hende direkte fra sengen og ligger hende over på pusleborden. Når ble og tøj er klaret får hun morgenmad og mens hun spiser morgenmad bruger jeg 5 minutter på badeværelset. Når hun er færdig med at spise børster vi tænder sammen og så ud af døren.

Anmeld

1. juli 2012

Clisolka

KLN skriver:

Hejsa I erfarne mødre

På forhånd tak...

Her står vi op mellem 5.30-6. Jeg sal ud af døren kl. 6.15, så her er det Isabellas far som bringer og henter hende til vuggestuen. Jeg har en transporttid på 4,4 timer hver dag (foruden de dage jeg har hjemmearbejde) 

Jeg sørger for at der er tøj klar til hende. 

Han går hjemmefra med hende omkring 6.30-6.45 - så spiser hun morgenmad i vuggestuen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.