Min datter kan ikke sove uden..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2012

Clisolka

Anonym skriver:

Ihhhh, ved ikke om jeg skal være ked eller tage det som det kommer.

Min datter på snart 2 år, kan ikke (som i virkelig ikke) sove uden hendes godnatflaske (235 ml. mme)

Tilgengæld sover hun fantastisk med den - fra kl. 20-07 hver nat..

Jeg syntes du skal tage det som det kommer, det skader hende jo ikke  Isabella på 20 mrd. stoppede selv sin godnatflaske da hun var 6 mrd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Hailiesmom11

Herhjemme får vores datter på knap 13 mdr også stadig sin godnat flaske, nogle aftener sover hun uden og andre aftener vil hun ikke sove før hun har fået den..
Jeg regner med at få hende vænnet fra ved at skære ned/lave den tyndere og så skifte over til vand men jeg har ikke travlt for hun er jo så glad for den endnu..

Anmeld

30. juni 2012

Mother-love

Hvis det er det der skal til. Så hvorfor ikke. Nu har de jo lavet mme til større børn også. Isabella gad ikke og have flaske mere da hun var 7,5 mdr. Hvilket jo er fint nok for mig men havde hun haft den endnu havde det stadig passet mig fint. Hun er 13 mdr.

Har du evt. Prøvet at komme vand i flasken?
Hvis det er fordi du vil have din datter ud af den, så kan du jo trappe ned. Og evt. Give lidt mme i en og vand i en anden? Har ingen erfaring med dette. Men tror bestemt det er trygheden ved flasken hun ikke kan slippe, tror ikke det er så meget indholdet i flasken.
Jeg ser bare sådan på det at det vel er det samme som børn der bruger sut?
Isabella bruger ikke sut og har aldrig gjort det da det aldrig har sagt hende noget. Overhovedet. Vi prøvede flere gange og lære hende det, da det kan være en god trøster. Men nu er vi jo ret glade for hun ikke bruger sut, da vi ikke skal igennem det med at skulle tage den fra hende. Plus hun ikke får sutte- tænder.

Men tilgengæld har hun så tre nusseklude som hun bare slet ikke kan undvære. Hun skal have dem alle tre med sig. Ellers kan hun ikke sove, det tager ihvertfald flere timer om at få hende til at sove så.

Anmeld

30. juni 2012

Anonym trådstarter

Hun får nan pro 3 (som er fra 1-3 år)..

Anmeld

30. juni 2012

Lise

Begge mine drenge var mellem 1,5 og 2 år da vi stoppede natflasken, elller "godnat"-flasken. Men jeg fortyndede den gradvist, så det blev noget tyndere og tyndere pjask. Dels for at det ikke skulle være lige så lækkert og dels for at vænne dem af med at være mætte på det tidspunkt, så det i stedet var aftensmaden der var sidste måltid. 

Med den store droppede vi den bare en dag, og gav ham en tår mælk i køkkenet i stedet. Det fik han i to dage, og så var det ikke interessant længere. 

Med den lille anede jeg ikke hvordan jeg skulle stoppe, men held i uheld så fik han bræksyge, og ville ikke have den to dage træk, og så fik han aldrig tilbuddet igen. 

Anmeld

1. juli 2012

Anonym trådstarter

Men har børnene godt af at det bliver fortyndet?? Og lige pt. spiser hun ikke særlig meget til aftensmad, det er sådan i perioder..

Anmeld

1. juli 2012

Kvist

Anonym skriver:

Men har børnene godt af at det bliver fortyndet?? Og lige pt. spiser hun ikke særlig meget til aftensmad, det er sådan i perioder..

Min søn sluttede med flaske for en måned siden, da var han 18 mdr.. Havde ikke planer om han skulle stoppe, men en lørdag aften ville han hverken have aftensmad eller natflaske, og så forsøgte vi dagen efter også at droppe den og det har fungeret siden..

Vi var også kommet ind i en rytme hvor han næsten ingen aftensmad spiste fordi han ventede på flasken.. Efter vi stoppede flaske er han begyndt at tage rigtig godt fra til aftensmaden..

Men sys da ingen grund der er til at stoppe hvis den betyder meget for hende..

Anmeld

1. juli 2012

Tulle28

Umm jeg tror nu bare jeg ville lade hende få den... en dag siger hun selv fra:-) Hvis hun ellers spiser godt i løbet af dagen gør det jo hverken fra eller til at hun får en lille hyggestund med den inden hun sover.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.