Seriøst ? 8( Hvad mener i ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

betina23

onlyme skriver:

Jeg er så skide rasende på den skide komune og deres ''hjælp''-.? Har abselut ikke en skid til overs for dem,.
Den bliver lidt lang, men hæng nu på,.!-->

Sagen er den vi havde søgt en plads til vores søn Benjamin på idag (11 mdr) til 15 Juni, da jeg har termin 14 Juli også syntes vi det ville være godt for Benjamin at starte op lidt enden den store forandring her hjemme. Og for at vi kan få lidt tid til at ordne de sidste ting,.!
De ringer så og siger de ingen pladser har til vores søn og at han derfor må starte op med at være i gæstepleje, dog ved den samme det første halve år, og derefter ryger han så vider,.
^ Det syntes jeg ikke er iorden for sådan en lille en, at han hver uge kan møde nye hoveder, og overhovede ikke når der nu også kommer til at ske så meget nyt her hjemme,.! Så det snakker vi med sp om da de infomerer os om det ikke kan være anderledes ( skal lige siges at min søn i forvejen er lidt menneske'sky ) Sp tager den op med komunen og endelig sker der noget. MEN her laver de det så om til at han først kan starte op d 2 Juli,. <-- Jamen fred være med det, så længe han fik en fast plads,.!
Han fik så en fast plads, men hele 2 km væk fra vores hjem, ingen bus muligheder, og ingen bil, og en lille ny på vej,. Det syntes vi også var lidt ringe men man må jo tage hvad man kan få og igen er det beder end første løsning,.! Vi bliver så infomeret om at dg har lukket uge 28-29-30 så at Benjamin skal i gæstepleje der, men får avide det så er faste der er der han skal hen i de 3 uger,. Okay, jamen anderledes kan det jo ikke være,. Så ringer de sku idag og siger at de desv ikke kan finde en plads til ham alligevel i uge 29 ..? AJ mén nu stopper de og samme tid oplyser de så om at de desv har lovet for meget med det er faste der vil være der i de 2 uger han så kan komme i gp,. Og det vil så sige de vil have Benjamin starter op 2 Juli- 5 Juli hos dp'moderen kommer i gæstepleje 9-13 Juli skal være hjemme fra 16-20 Juli og igen i gp fra 23-29 ..? Jamen hvad tænker de på, ? det er sku overhovede ikke faste rammer for sådan en bette fyr, han kommer da til at være snot forvirret,. Og det mens der sker så stor en forandring her hjemme med lille ny ? Jamen de må skudda havde slugt svampe,.!
Ikke nok med det så har vores dp moder så fri igen fra fredag d 17 August til og med d 20 August og her kunne de end ikke tilbyde den samme gæstepleje, Så her igen mente de så han skulle passes af en helt ny igen ??
Orh jeg var så pisse sur ER PISSE SUR,. Jeg ringede dem op og sagde vi ikke skulle bruge deres såkaldte hjælp, og at min søn først starter op hos dp d 21 August når hun så ikke skal have ferie mere osv,.??

Reagerer jeg fuldstændig åndsvagt eller har jeg min fulde ret til at tænke mit ??
Come one, opstart efter så mange problemer over 2 mdr sener end først planlagt ?
Så nu troede vi at der var styr på tingene 

Hey nu har jEg alså kun læst det du har skrevet. Og de må vitterligt ik være rigtige kloge det jo ik godt for sådan en bette en :/ er der ikk noget med i de forskellige kumuner er der en regl om de skal ku finde en plads Til det enkle barn når man starter arb det må da os gælde selv om du venter dig-- men er ik sikker. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

onlyme

betina23 skriver:

Hey nu har jEg alså kun læst det du har skrevet. Og de må vitterligt ik være rigtige kloge det jo ik godt for sådan en bette en :/ er der ikk noget med i de forskellige kumuner er der en regl om de skal ku finde en plads Til det enkle barn når man starter arb det må da os gælde selv om du venter dig-- men er ik sikker. 

jo,.
Men her er deres løsning så at jeg kan få en plads i frederikshavn,. og der kører ingen tog her oppe, det er bus og her snakker vi dobbeltbusser og rejsebusser som kun kan have barnevogn i bagagerummet så er ikke til at have nyfødt med + 1 årig dreng,.
og er heller ikke til at tage normale bus når jeg har 2 så små str,.
skal skifte bus 2 gange for at komme til pasningen så,. og det vil tage en hel morgen frem og tilbage,. og det er heller ikke optimalt med en nyfødt der skal have mere puslen omkring sig,. og benjamin somn skal flyve rundt samme tid,.?

nej jeg syntes simpelthen det er utroligt,.

Anmeld

29. juni 2012

onlyme

Fenja09 skriver:

Kan sagtens forstå dig - vi har været lidt af det samme igen med vores datter. Vi fik en plads til 1 Juni, men da vi så havde aftalt møde med dp´eren ringede de fra kommunen og sagde at pladsen var givet til en anden!  Derefter fik vi af vide at hun kunne komme i en fast dp for derefter at komme i gæstedagpleje pga ferie og derefter tilbage til en anden fast dp´er. Så fik vi brev et brev med en helt anden og fandt så ud af at det ikke var relevant alligevel - og nu har vi så fået en fast plads fra 16 Juli - oprindeligt fra 1 Aug, men fordi jeg ønskede tidligere gik dp´eren med til det.

Utroligt at der skal være så meget rod med det! Forstår udmærket godt at du ikke ønsker at din søn skal kastes frem og tilbage mellem forskellige dp´ere, børnene knytter sig jo også til den voksne - ja, og de andre børn.

/Fenja

ja,.
syntes bestemt ikke det lyder til de gør deres arbejde ordenligt,.

Anmeld

29. juni 2012

K&S

onlyme skriver:

okay,.
Det er også helt okay,. men det er der børnene komer hen hvis deres faste dagplejer bliver syg eller hvis dag plejerne har ferie lukket,.?

Her i kommunen er det alm. dagplejere der har gæstebørn for hinanden dvs. at dagplejeren har sine egne børn + evt. gæstebørn :-) 

Anmeld

29. juni 2012

onlyme

K&S skriver:

Her i kommunen er det alm. dagplejere der har gæstebørn for hinanden dvs. at dagplejeren har sine egne børn + evt. gæstebørn :-) 

nå syntes bestemt bare det var det de kaldte hende,.
jeg ved nemlig med sikkerhed at hun ikke har nogle faste børn,. har sp nemlig undersøgt enden hun tog kontakt til komunen ..
^ så beklager jeg det indslag, hvis det ikke hænger korekt sammen,. det er bare sådan jeg er blevet informeret,.

Anmeld

4. juli 2012

Elaine

Det har jeg os prøvet med min store datter, hun var dog lige blevet 2 år, vores dagplejer nleb langtids syg, de kastede alle de unger fra den ene dagplejer til den anden i 3 mdr. Så ringer de til mig og siger dp er blevet fyret og jeg ka få ny 3 km. Væk, der var så i januar, havde termin i april og med 2,9år får de jo tilbudt bh plads, jeg har ikk bil eller cykel så det kunne jo slet ikk lade sig gøre, så siger de bare, du ka tá den plads eller la vær vi ka ikk gøre andet lige nu.. Så ringede jeg på kommunen og fik en vuggestue plads 14 dage efter, der var jo alligevel kun 6 mdr. Til børnehave start.. Selv om min datter var meget sky og tilbageholdentog det ikk længe før min pige var gladere end før og det er ikk en beslutning jeg Har fortrudt

Anmeld

4. juli 2012

Rikke _ Mor til Ida <3

Efter det her indlæg er jeg fandme glad for at min datter skal i DP hos min mor, og at hun tog sin ferie så det passede med at Ida kunn starte op hos hende

Det er super synd for din dreng! Og det kan simpelthent ikke være rigtigt, at han skal smides sådan rundt  Godt i venter til Aug. med at starte op.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.