Søger hjælp til indhold i mit liv.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juni 2012

Holbæktrunten

michelledam skriver:

Ideen er god. Men igen endnu et problem. Jeg kan ikke sidde på en alm. Stol i mere end en time hvis jeg skal undgå for mange smerter.
En alm. Familiekomssammen er et helvede bagefter fordi jeg netop har siddet på en stol.

Det er så latterligt. Og virker utrolighåbløst meget af tiden. Fordi der næsten i alting er noget der giver mig endnu flere smerter.

Hmmm, hvad sidder du på derhjemme?

Tænker om ikke en af de der skråpuder kunne hjælpe dig måske?

- Og ellers er jeg sikker på at folk ville være forstående hvis du rejste dig op og stod lidt engang imellem - man må jo forklare situationen... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2012

tarkoflen

Jeg synes også besøgsvennen er en god ide! De gamle er jo ligeglade med om du kommer hver tirsdsag, eller kommer de dage, hvor du har det godt... Stabilitet kan jo være flere ting... At du ikke springer fra efter 1 måned fordi du ikke gider, stabilitet kan også være, at du ringer og melder fra, hvis der er en dag du ikke kan komme, så den ældre ikke skal sidde og vente på dig? Måske du skulle prøve at spørge dem, om hvad de siger, det kan jo godt være, at de gerne vil bruge dig og så er det da ærgeligt, at det er dig selv, der ikke tror på, at de vil have dig?

Der ud over kunne du måske prøve at søge nogle venner eksempelvis herinde? Kan godt forstå, at du er bange for at blive såret, men du vinder i hvert fald ikke noget ved at lukke dig inde...

Jeg ved ikke hvordan du har det med bøger, men der er jo virkelig mange gode lydbøger efterhånden, og man kan vist endda låne dem over nettet på biblioteket mener jeg. Måske du kan holde til at lytte til dem, for jeg går ikke ud fra, at du kan holde til at sidde og læse?

Jeg for en god arbejdsprøvning og at du kan finde ud af, hvad du kan holde til og på den måde få noget indhold i dit liv

Stort og rigtig meget held og lykke

Anmeld

29. juni 2012

Mother-love

Janni. skriver:

Åh nej så dur det nok ikke.
Hvad med piskesmælds foreningen? Har de ikke nogen forslag, arrangementer eller lign.?

Jeg er selv ramt af piskesmæld og det samme er min kæreste. Jeg er dog kommet mig næsten 100%, men min kæreste er førtids pensionist pga det.

Jeg aner det virkelig ikke. Jeg synes simpelthen alting virker så håbløst for tiden. For uanset hvad jeg får af ideer er der noget der giver mig endnuflere smerter.
Ogjeg er bare så utrolig bange for at jeg ender med at få min pension fordi jeg netop ikke kN holde til en skid

Den smerter klinik jeg gik på. Var jeg tilmeldt et kursus som varede 2,5 time hver mandag. Detvar over 10 gange og jeg kom de 6af gangene men når jeg havde været afsted og havde siddet på en alm. Stol i de ikke engang 2,5 time da vi havde mindst 3 pauser på den tid så var det først om torsdagen jeg var nede på mine normale smerter igen.
Jeg har bare så meget vrede over det er sket for mig. For jeg synes fandme ikke det er fair. Ved godt at der er mange der har det meget meget værre end mig med andre sygdomme og smerter. Men er bare så rasende over at jeg er så begrænset i min hverdag

Anmeld

29. juni 2012

Mother-love

Holbæktrunten skriver:

Hmmm, hvad sidder du på derhjemme?

Tænker om ikke en af de der skråpuder kunne hjælpe dig måske?

- Og ellers er jeg sikker på at folk ville være forstående hvis du rejste dig op og stod lidt engang imellem - man må jo forklare situationen... 

Meget af mindag går med at ligge ned enten i sengen eller sofaen. Jeg kan også sidde mere afslappet i en sofa end jeg kan påen stol. Da jeg i en sofa kan stable puder så jeg kan sidde på en måde så jeg slapper af. Den mulighed har jeg ikke på en stol desværre

Anmeld

29. juni 2012

tarkoflen

Jeg glemte at sige, at jeg har en veninde hvis kæreste også er plaget af voldsomme smerter og bevimer på grund af dem.

Han kom på en privat smerteklinik og det var en kæmpe hjælp for ham! Måske de ville kunne hjælpe dig?

Er der ikke en forening for folk, der er ramt af piskesmæld, hvor man kan søge råd og måske de kan hjælpe med at finde nogle hjælpemidler til dig, så du kan komme til at sidde ned? Der må da være nogen der kan hjælpe dig på en eller anden måde?

Anmeld

29. juni 2012

Mother-love

tarkoflen skriver:

Jeg synes også besøgsvennen er en god ide! De gamle er jo ligeglade med om du kommer hver tirsdsag, eller kommer de dage, hvor du har det godt... Stabilitet kan jo være flere ting... At du ikke springer fra efter 1 måned fordi du ikke gider, stabilitet kan også være, at du ringer og melder fra, hvis der er en dag du ikke kan komme, så den ældre ikke skal sidde og vente på dig? Måske du skulle prøve at spørge dem, om hvad de siger, det kan jo godt være, at de gerne vil bruge dig og så er det da ærgeligt, at det er dig selv, der ikke tror på, at de vil have dig?

Der ud over kunne du måske prøve at søge nogle venner eksempelvis herinde? Kan godt forstå, at du er bange for at blive såret, men du vinder i hvert fald ikke noget ved at lukke dig inde...

Jeg ved ikke hvordan du har det med bøger, men der er jo virkelig mange gode lydbøger efterhånden, og man kan vist endda låne dem over nettet på biblioteket mener jeg. Måske du kan holde til at lytte til dem, for jeg går ikke ud fra, at du kan holde til at sidde og læse?

Jeg for en god arbejdsprøvning og at du kan finde ud af, hvad du kan holde til og på den måde få noget indhold i dit liv

Stort og rigtig meget held og lykke

Tak for dit svar. Og du har ret i mange af de ting du skriver. Og ja ved godt at det ikke nytter noget at fukusere på at flk vil såre mig.
Og det er helt rigtigt at jeg ikke kan sidde og læse en bog. Mit problem ligger også i at jeg ikke kan koncentrere mig om den slags mere. Ligesom at jeg husker som en si. Det er utrolig svært at jeg har gået fra at habe klæberhjerne og kunne alt. Til at jeg husker utrolig dårligt, hvilket er et normalt symptom når man har kroniske smerter. Og jeg ikke kan læse en bog, sy, og den slags uden at jeg får utrolig ondt, eller bliver rastløs.

Anmeld

29. juni 2012

Mother-love

tarkoflen skriver:

Jeg glemte at sige, at jeg har en veninde hvis kæreste også er plaget af voldsomme smerter og bevimer på grund af dem.

Han kom på en privat smerteklinik og det var en kæmpe hjælp for ham! Måske de ville kunne hjælpe dig?

Er der ikke en forening for folk, der er ramt af piskesmæld, hvor man kan søge råd og måske de kan hjælpe med at finde nogle hjælpemidler til dig, så du kan komme til at sidde ned? Der må da være nogen der kan hjælpe dig på en eller anden måde?

Jeg har været på smerteklinik er lige stoppet der da de har gjrt hvad de kunne for mig. Får div. Mediciner. De har hjulpet mig utrolig meget. Min smerter er blevet mere stabile. Men bruger jeg mine arme eller sidder i en dum stilling for meget så giver det utrolig mange flere smerter.

Anmeld

29. juni 2012

tarkoflen

michelledam skriver:

Tak for dit svar. Og du har ret i mange af de ting du skriver. Og ja ved godt at det ikke nytter noget at fukusere på at flk vil såre mig.
Og det er helt rigtigt at jeg ikke kan sidde og læse en bog. Mit problem ligger også i at jeg ikke kan koncentrere mig om den slags mere. Ligesom at jeg husker som en si. Det er utrolig svært at jeg har gået fra at habe klæberhjerne og kunne alt. Til at jeg husker utrolig dårligt, hvilket er et normalt symptom når man har kroniske smerter. Og jeg ikke kan læse en bog, sy, og den slags uden at jeg får utrolig ondt, eller bliver rastløs.

Tro mig, jeg ved også at det er svært at ændre sig, når man er blevet såret! Har du gået hos en psykolog i forbindelse med dine svigt eller hvordan du skal håndtere dit piskesmæld? Kan da være bange for, om du er på vej ud i noget depression, og det hjælper dig desværre ikke

Jeg ved desværre hvordan det er at leve med kroniske smerter, og hvad det gør ved hukommelse og koncentrationen. Så forstår godt, at du bliver frustreret!

Jeg var lige inde på piskesmældsforeningens hjemmeside, og det ser ud til, at der er støttegrupper rundt om i landet, måske det kunne hjælpe dig, at snakke med andre, der har det ligesom dig?

http://www.whiplashforeningen.dk/?IDX=7&/Aktiv iteter.html

Jeg håber der måske er nogen der, som kan hjælpe dig, så du ikke føler dig alene, er sikker på, at der er andre der har det som dig, og som måske har nogle gode råd.

Anmeld

29. juni 2012

Dustmuz

nu har jeg lige læst debatten igennem

bare et lille venligt forslag, da jeg kan se du bor i Århus.

prøv og kontakt Jydeinden (min kæreste)
Hun står lidt i samme situation som dig, dog så har hun bare problemer med lænden..

Jeg ville da gerne, hvis hun kunne komme ud og opleve lidt sammen med andre, men dette er ikke nemt for os, da de fleste af vores venner ikke lige bor i nærheden.

Men bare et forslag

Anmeld

29. juni 2012

Mother-love

Dustmuz skriver:

nu har jeg lige læst debatten igennem

bare et lille venligt forslag, da jeg kan se du bor i Århus.

prøv og kontakt Jydeinden (min kæreste)
Hun står lidt i samme situation som dig, dog så har hun bare problemer med lænden..

Jeg ville da gerne, hvis hun kunne komme ud og opleve lidt sammen med andre, men dette er ikke nemt for os, da de fleste af vores venner ikke lige bor i nærheden.

Men bare et forslag

Tak for dit svar. Kender det med lænden alt for godt. Da et piskesmæld også går i lænden og det kan virkelig tage livet af en. Men er lige på vej ud af døren. Men jeg vil da tage dit råd og skrive til hende i aften. Da det lyder som om at hun står lidt i samme bås som jeg. Og måske har lidt svært ved at komme igang ligesom jeg. Og det gør det bare utrolig meget nemmere når man står i næsten samme situation. Fordi der ikke er mange der har forståelse for de smerter man går igennem i hverdagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.