Hjælp! Baby vil sove på maven......?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.514 visninger
18 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

JulieMor

Min datter på 6 mdr vil sove på maven. Hun vender sig selv om på maven om natten og sover med hovedet/siden ned mod madrassen. Jeg bryder mig virkelig ikke om det, er nok en bekymret "hønse-mor", men ift vugge-død osv, kan ikke ha det... hvad skal jeg gøre?

Jeg vågner flere gange og vender hende på ryggen om natten. Men nogle nætter vågner hun ved det, det jo træls, men kan virkelig ikke ha det...

Gode råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

Mor til Ella

JulieMor skriver:

Min datter på 6 mdr vil sove på maven. Hun vender sig selv om på maven om natten og sover med hovedet/siden ned mod madrassen. Jeg bryder mig virkelig ikke om det, er nok en bekymret "hønse-mor", men ift vugge-død osv, kan ikke ha det... hvad skal jeg gøre?

Jeg vågner flere gange og vender hende på ryggen om natten. Men nogle nætter vågner hun ved det, det jo træls, men kan virkelig ikke ha det...

Gode råd?

Jeg har fået af vide af SP at så længe hun selv vender sig, er det okay.

Ella gør det og er kun 4 måneder.

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieMor skriver:

Gode råd?

min SP sagde at baby godt må sove på maven, så længe det kan vende fra ryg til mave og omvendt helt uden besvær. Vi havde det ligesådan og blev også ved med at vende ham, men gav op til sidst og så lige pludselig vendte han selv om på ryggen igen

Anmeld

28. juni 2012

JulieMor

Mor til Ella skriver:

Jeg har fået af vide af SP at så længe hun selv vender sig, er det okay.

Ella gør det og er kun 4 måneder.

man skal nok bare stole på de godt kan komme om igen eller giver lyd fra sig.... kan bare ikke ha det!

Anmeld

28. juni 2012

Muhmi

Hvis hun selv kan vende sig så skulle det være i orden... Men husker godt bekymringen og den er ikke rar... Men du skal altså huske på at DU også skal sove og det kan du ikke hvis du konstant er bekymret...

Din datter vender jo også hovedet, hun ligger ikke med det ned i madressen og en refleks hos mennesket er at flytte hovedet hvis man ikke kan få vejret... Det hjalp på mig at tænke det

Anmeld

28. juni 2012

JulieMor

mor:) skriver:

min SP sagde at baby godt må sove på maven, så længe det kan vende fra ryg til mave og omvendt helt uden besvær. Vi havde det ligesådan og blev også ved med at vende ham, men gav op til sidst og så lige pludselig vendte han selv om på ryggen igen

man skal nok bare stole på det, men puha jeg kan virkelig ikke ha det

Anmeld

28. juni 2012

Mor til Ella

JulieMor skriver:

man skal nok bare stole på de godt kan komme om igen eller giver lyd fra sig.... kan bare ikke ha det!

Altså jeg er heller ikke vild med det.

Nogle gange vågner jeg også ved at hun begynder at skrige helt vildt, men det er jo godt at hun siger til

Anmeld

28. juni 2012

JulieMor

Muhmi skriver:

Hvis hun selv kan vende sig så skulle det være i orden... Men husker godt bekymringen og den er ikke rar... Men du skal altså huske på at DU også skal sove og det kan du ikke hvis du konstant er bekymret...

Din datter vender jo også hovedet, hun ligger ikke med det ned i madressen og en refleks hos mennesket er at flytte hovedet hvis man ikke kan få vejret... Det hjalp på mig at tænke det

ja søvn er svært at få med alle de bekymringer, man skal nok bare stole på det nok skal gå, syntes bare det er vildt svært

Anmeld

28. juni 2012

JulieMor

Mor til Ella skriver:

Altså jeg er heller ikke vild med det.

Nogle gange vågner jeg også ved at hun begynder at skrige helt vildt, men det er jo godt at hun siger til

ja det godt hun siger fra - det gørmin datter også nogle nætter hvis kun er kommet for langt op i hjørnet og ikke kan komme rundt, men ellers tror jeg virkelig godt hun kan lidt at ligge på maven . . . 

Anmeld

28. juni 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
JulieMor skriver:

man skal nok bare stole på det, men puha jeg kan virkelig ikke ha det

nej det kan jeg godt forstå. Men tænk på at hun kan vende sit hoved til siden, hun kan bruge sin stemme/skrige og så kan hun godt vende sig fordi så dygtig er hun

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.