Lærer plads , frisør ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2012

La´chrissen

Rebecca55 skriver:

Det kan være man har lidt nu... Det havde vi ikke da jeg gik på skole.

De har ihvertfald haft det siden 2000 og vist også før. men det er stadig ikke nok, men man får da lidt redskaber med

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2012

Rebecca55

La´chrissen skriver:

De har ihvertfald haft det siden 2000 og vist også før. men det er stadig ikke nok, men man får da lidt redskaber med

Så er det ikke på alle skoler, husker ihvertfald ikke vi havde det. Men måske jeg husker forkert, det er jo ved at være længe siden jeg gik der.

Anmeld

30. juni 2012

Mor til Ella

La´chrissen skriver:

Det kan også godt være de kun tilbyder det hvis man mister sin læreplads midt i uddannelsen

Men det er bare at søge en masse lærepladser og gøre noget specielt for at de bemærker en, ringe igen for at høre om de har læst den, evt ringe og fortælle at hun lommer med en. og sørge for at den er skrevet personligt til hver enkelt.
og så spørge ind til evt prøve tid inden. så de kan se hun mener det.

Noget helt andet er hun 100 % sikker på hun vil arbejde som frisør.
Det indebærer i læretiden at hun arbejder stort set hver weekend tit indtil 15-17om lørdagen. og hvis det er i et stor center så også søndage ind imellem. og hver dag vil hun tidligst have fri kl 17 tit først 18-19.
Hun skal være indstillet på at det første år af sin lære tid handler det ikke meget om frisør på nær når man lærer noget. så er det servering af kaffe, feje, rydde op, rende ærinder, gøre rent og evt vaske hår og ordne vipper og bryn.
Men hvis hun virkelig ønsker det så syne jeg hun skal.
Men det er ikke så "fancy" som mange har et billede om.
Der er ældre damer der lugter af gammel sved og meget fedtet og ulækker hovedbund som kommer ind, børn der skriger, sure kunder, besværlige kunder, men selvfølgelige også de gode søde kunder.
Mest af alt så handler det om at have service genet.

Bare lige lidt info om det som man lige skal tænke igennem først. ( der er rigtig mange der hopper fra enten i læretiden eller kort efter uddannelse)
Men bare lige lidt at tage med i tankerne inden man vælger det.

Det var slet ikke ondt ment, men det er bare ikke det man får afvide på skolen. hehe.

Læreplads sørger for at hun kommer på skole.

Mener de tager 20 kvoteelever ind hvert år.... på hver skole

Så det er ikke mange....

Anmeld

1. juli 2012

Lady Marion <3

Rebecca55 skriver:

Det fraråder mesterforeningen også. Som du siger tager det tid at få en salon op at køre og så er der en frisør løn og elev løn der skal betales.

Det virkede også helt forkert

Anmeld

1. juli 2012

Lady Marion <3

La´chrissen skriver:

Det kan også godt være de kun tilbyder det hvis man mister sin læreplads midt i uddannelsen

Men det er bare at søge en masse lærepladser og gøre noget specielt for at de bemærker en, ringe igen for at høre om de har læst den, evt ringe og fortælle at hun lommer med en. og sørge for at den er skrevet personligt til hver enkelt.
og så spørge ind til evt prøve tid inden. så de kan se hun mener det.

Noget helt andet er hun 100 % sikker på hun vil arbejde som frisør.
Det indebærer i læretiden at hun arbejder stort set hver weekend tit indtil 15-17om lørdagen. og hvis det er i et stor center så også søndage ind imellem. og hver dag vil hun tidligst have fri kl 17 tit først 18-19.
Hun skal være indstillet på at det første år af sin lære tid handler det ikke meget om frisør på nær når man lærer noget. så er det servering af kaffe, feje, rydde op, rende ærinder, gøre rent og evt vaske hår og ordne vipper og bryn.
Men hvis hun virkelig ønsker det så syne jeg hun skal.
Men det er ikke så "fancy" som mange har et billede om.
Der er ældre damer der lugter af gammel sved og meget fedtet og ulækker hovedbund som kommer ind, børn der skriger, sure kunder, besværlige kunder, men selvfølgelige også de gode søde kunder.
Mest af alt så handler det om at have service genet.

Bare lige lidt info om det som man lige skal tænke igennem først. ( der er rigtig mange der hopper fra enten i læretiden eller kort efter uddannelse)
Men bare lige lidt at tage med i tankerne inden man vælger det.

Det var slet ikke ondt ment, men det er bare ikke det man får afvide på skolen. hehe.

Læreplads sørger for at hun kommer på skole.

Hun har ønsket det i flere år   Der er ikke andet for end at hun må ud med en masse ansøgninger , det må lykkedes for nogen  Er du glad for det ???

Anmeld

1. juli 2012

Lady Marion <3

Mor til Ella skriver:

Tja, jeg spørger ofte mig selv om det samme

Men det kan jeg jo også se på de piger vi får ind, de er meget lidt selvstændige...

Der er ikke noget værre end når man HELE tiden skal sige. Nu skal du sige hej, nu skal du feje, nu mangler der kaffe....

Vi havde en pige i praktik hun blev sku ligepludselig syg da vi skulle gøre rent Og hos mig gør ALLE rent, det er den der har tid så det er ikke fordi de kun laver elev arbejde hos mig Hun kom ikke igen

Jesus christ   ha ha ,, ej det gør ikke noget de kan tænke selv .

Anmeld

1. juli 2012

Lady Marion <3

Rebecca55 skriver:

Tror det er svært i hele landet.. Vil tro den nemmeste måde er at komme i praktik, så du kan vise at du er flittig, ønsker at lære og stabil. De fleste ansøgninger bliver læst i baglokalet og ja de bliver som regl grint lidt af og derefter smidt ud. Da der konstant kommer nye ansøgere med ansøgninger. Selvfølgelig skal du kunne aflevere en ansøgning, men så gør den lidt speciel, så man husker dig. Vær kreativ, men pas på det ikke også tager overhånd. Held og lykke. 

Tak

Anmeld

1. juli 2012

La´chrissen

Lady Marion <3 skriver:

Hun har ønsket det i flere år   Der er ikke andet for end at hun må ud med en masse ansøgninger , det må lykkedes for nogen  Er du glad for det ???

Jeg blev i branchen i 8. Så fik jeg lyst til at prøve noget nyt. Blev tror af dr sene dage. Og de trolde kunder. Men er rigtig glad for at have uddannelsen. Gad godt at arbejde som sælger inden for frisør branchen eller undervise, men de jobs hænger ikke på træerne.
Men hun må igang med en masse personlige ansøgninger. Alene.

Anmeld

1. juli 2012

Lady Marion <3

La´chrissen skriver:

Jeg blev i branchen i 8. Så fik jeg lyst til at prøve noget nyt. Blev tror af dr sene dage. Og de trolde kunder. Men er rigtig glad for at have uddannelsen. Gad godt at arbejde som sælger inden for frisør branchen eller undervise, men de jobs hænger ikke på træerne.
Men hun må igang med en masse personlige ansøgninger. Alene.

Ha ha ha ja ALENE eller ?? Jeg kan vel bare dele dem ud for hende , behøver hun overhoved at være med ???    Griner

Anmeld

1. juli 2012

La´chrissen

Lady Marion <3 skriver:

Ha ha ha ja ALENE eller ?? Jeg kan vel bare dele dem ud for hende , behøver hun overhoved at være med ???   Griner

Så er i hvertfald sikker på hun ikke får en lære plads. Hehe. God jagt til hende

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.