Nadja+Baby+2012 skriver:
Hej hej, Jeg arbejder inden for forsikring, og reglerne er:
Hos SKAT står man reg. som bruger af bilen når bilen er finansiseret, som i Jeres tilfælde (og dem der har pant i bilen står som ejer). Hvis dette ikke er lavet som, så er det stadig Jer der hæfter for alt ved den bil - i har vel heller ikke fået grøn-afgift tilbage??
I DK siger loven at så snart der er plader på en bil, så SKAL der være forsikring på - her kan man ikke sige 'Nej tak'. Ønsker man ingen forsikring, så skal pladerne afleveres.
Hos SKAT registrer man hvilket forsikingsselskab man forsikrer bilen hos. Så snart det er registreret, så hæfter det forsikringsselskab for ansvarsforsikringen, og dermed SKAL de faktisk lave en forsikring.
DERFOR er de faktisk i deres gode ret til det her. MEN har du fået en kvittering fra finansieringsselskabet at de har taget bilen`?? For så skal du op til SKAT med den, og se om de ikke kan afmelde bilen, så den ikke står i Jeres navn pr. den dato.
Ellers kan du altid ringe til forsikringsselskabet og sige at du fortryder forsikringen. Man har som privat person altid 14 dages fortrydelse på forsikringer fra du har modtaget din forsikringspolice - dette står i loven. Så hvis du kan nå det, så er det snart det nemmeste.
Men uanset hvad, så ville jeg ringe til finansieringsselskabet og høre dem af hvordan landet ligger, og hvor du står henne i det her - hvad du hæfter for.

Mange tak for dit svar.
Jeg kan ikke annullere forsikringen, da jeg ikke aner hvornår den er tegnet. Fik en dag baree en rykker. Har ikke modtager police eller noget andedt. Jeg ved ikke hvordan den er tegnet. (den første forsikring er opsagt og afsluttet ), og det jeg har undret mig over er bare, hvordan andre bare kan tegne en forkikring i mit navn uden mit samtykke.
Men jeg kan godt se, at vi da i den grad er blevet misinformeret af finanseringsselskabet. Fk jo at vide, at vi ikke måtte røre pladerne, at vide bare skulle prøve at finde en stilstandsforsikring.
Jo, jeg mener min mor har en kvittering fra afhentningen. Det er hend der har været ejer af bilen og os der har været brugere. Men de har vidst afmeldt den i oktober (2 mdr efter de hentede den )