Forsikrings bøvl!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
17 svar
0 synes godt om
28. juni 2012

trunte89

Hej. Jg håber, at der nåske er nogle der kan komme med nogle råd, meningeer osv.

Det bliver nok lidt rodet det her!

MEN, vi købte en ny bil med en 3 årig forsikring i april 2008, og forsikringen ophørte i april/ maj 2011. Vi havde ikke råd til at tegne ny forsikring på den, men ville lade den stå i en garage uden pladere, for at betale gælden ned i den ( den er finanseret gennem et finanseringsselskab ). Vi får så at vide af vores finanseringsselskab, at vi skal have en stilstandsforsikring på den, da den ikke bare må stå når de har pant i den. Det går vi så igang med, men det er ikke bare lige til.
Div. Forsikringsselskaber laver ikke den slags forsikringer.
Det går frem og tilbage med finanseringsselskabet, og efter et par måneder aftaler vi med finanseringsselskabet, at vi selv skal prøve at sælge bilen. Det gør vi så, men der er ikke nogle interesseret.
Den ender så med, at finanseringsselskabet kommer og henter bilen og de vil sælge den. Det sker omkring august 2011.
Undere hele forløbet har vi været i løbende kontakt med finanseringsselskabet, og fået at vide, at vi ikke skulle foretage anddet end det vi fik at vide af dem. ( og det var jo så det vi gjorde )

I november 2011 modtager jeg så en regning fra vores forsikringsselskab om, at deet er tegnet forsikring, og at jeg ikke har betalt! Jeg forstår ingen ting, og kontakter dem, og siger jeg ikke har skrevet under på nogen forsikring, og tror egentligt, at alt er gået i orden. Lige indtil jeg nu har fået brev om at de har sendt mig i inkasso!?
JEG skal nu donumentere, at jeg har indleveret pladerne i maj 2011, men fik vi jo at vide af finanseringsselskabet, at vi ikke skulle. Og det har de så først gjort oktober 2011. Vi har intet hørt fra dem siden august/ september 2011. Vi ved ikke om bilen er solgt, ved ikke noget om restgælden osv.

MEN nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal være med den her regning på 6000 kr til forsinkringselskabet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2012

trunte89

Hiver den lige op.

Anmeld

28. juni 2012

Plysbjørnen

trunte89 skriver:

Hej. Jg håber, at der nåske er nogle der kan komme med nogle råd, meningeer osv.

MEN, vi købte en ny bil med en 3 årig forsikring i april 2008, og forsikringen ophørte i april/ maj 2011. Vi havde ikke råd til at tegne ny forsikring på den, men ville lade den stå i en garage uden pladere, for at betale gælden ned i den ( den er finanseret gennem et finanseringsselskab ). Vi får så at vide af vores finanseringsselskab, at vi skal have en stilstandsforsikring på den, da den ikke bare må stå når de har pant i den. Det går vi så igang med, men det er ikke bare lige til.
Det går frem og tilbage med finanseringsselskabet, og efter et par måneder aftaler vi med finanseringsselskabet, at vi selv skal prøve at sælge bilen. Det gør vi så, men der er ikke nogle interesseret.
Den ender så med, at finanseringsselskabet kommer og henter bilen og de vil sælge den. Det sker omkring august 2011.
Undere hele forløbet har vi været i løbende kontakt med finanseringsselskabet, og fået at vide, at vi ikke skulle foretage anddet end det vi fik at vide af dem. ( og det var jo så det vi gjorde )

I november 2011 modtager jeg så en regning fra vores forsikringsselskab om, at deet er tegnet forsikring, og at jeg ikke har betalt! Jeg forstår ingen ting, og kontakter dem, og siger jeg ikke har skrevet under på nogen forsikring, og tror egentligt, at alt er gået i orden. Lige indtil jeg nu har fået brev om at de har sendt mig i inkasso!?
JEG skal nu donumentere, at jeg har indleveret pladerne i maj 2011, men fik vi jo at vide af finanseringsselskabet, at vi ikke skulle. Og det har de så først gjort oktober 2011. Vi har intet hørt fra dem siden august/ september 2011. Vi ved ikke om bilen er solgt, ved ikke noget om restgælden osv.

MEN nu aner jeg virkelig ikke hvad jeg skal være med den her regning på 6000 kr til forsinkringselskabet?

Du skal altid hvis du ingen forsikring har på bilen indlevere pladerne,  eller må politiet hente dem, det siger loven...

Hvis jeg var dig ville jeg få fat i det finansieringsselskab og finde ud af hvad der er sket med din bil... 

Må ærligt tilstå at det er noget være rod du har fået rodet dig ud i...

Anmeld

28. juni 2012

hesøth

Hvis I ikke har afmeldt forsikringen (måske der stod noget i kontrakten om at I aktivt selv skulle afmelde, for at den ikke blev forlænget?), så er det jo reelt nok at forsikringsselskabet opkræver penge af jer - specielt, når i ikke har indleveret pladerne....

Tror I skal udrede med finansieringsselskabet - selvom de jo nok ikke mener det er deres skyld

Anmeld

28. juni 2012

trunte89

hesøth skriver:

Hvis I ikke har afmeldt forsikringen (måske der stod noget i kontrakten om at I aktivt selv skulle afmelde, for at den ikke blev forlænget?), så er det jo reelt nok at forsikringsselskabet opkræver penge af jer - specielt, når i ikke har indleveret pladerne....

Tror I skal udrede med finansieringsselskabet - selvom de jo nok ikke mener det er deres skyld

Forsikringen sluttede efter de 3 år, og vi fik et nyt tilbud fra forsikringsselskabet som vi sagde nej tak til. Men ja kan være vi må snakke med finanseringsselskabet, tror dog de eer ligeglad.

Anmeld

28. juni 2012

trunte89

Aniteb skriver:

Du skal altid hvis du ingen forsikring har på bilen indlevere pladerne,  eller må politiet hente dem, det siger loven...

Hvis jeg var dig ville jeg få fat i det finansieringsselskab og finde ud af hvad der er sket med din bil... 

Må ærligt tilstå at det er noget være rod du har fået rodet dig ud i...

Men vi fik bare at vide af finanseringsselskabet, at der SKULLE være forsikring på. ( derfor vi ikke tog pladrne af, det måtte vi ikke )

Men ja, det er noget kæmpe rod!

Anmeld

28. juni 2012

AnneL

trunte89 skriver:

Så længe nummerpladerne ikke er afleveret til forsikringsselskabet (med henblik på at tegne en stilstandskaskoforsikring) eller pladerne er afmeldt på motorkontoret, SKAL der betales minimum ansvarsforsikring - denne er jo lovpligtig, og man kan ikke bare opsige den, medmindre man aflevere nummerpladerne selvfølgelig.

Anmeld

28. juni 2012

Nadja+Baby+2012

trunte89 skriver:

Hej hej, Jeg arbejder inden for forsikring, og reglerne er:

Hos SKAT står man reg. som bruger af bilen når bilen er finansiseret, som i Jeres tilfælde (og dem der har pant i bilen står som ejer). Hvis dette ikke er lavet som, så er det stadig Jer der hæfter for alt ved den bil - i har vel heller ikke fået grøn-afgift tilbage??

I DK siger loven at så snart der er plader på en bil, så SKAL der være forsikring på - her kan man ikke sige 'Nej tak'. Ønsker man ingen forsikring, så skal pladerne afleveres.

Hos SKAT registrer man hvilket forsikingsselskab man forsikrer bilen hos. Så snart det er registreret, så hæfter det forsikringsselskab for ansvarsforsikringen, og dermed SKAL de faktisk lave en forsikring.

DERFOR er de faktisk i deres gode ret til det her. MEN har du fået en kvittering fra finansieringsselskabet at de har taget bilen`?? For så skal du op til SKAT med den, og se om de ikke kan afmelde bilen, så den ikke står i Jeres navn pr. den dato.

Ellers kan du altid ringe til forsikringsselskabet og sige at du fortryder forsikringen. Man har som privat person altid 14 dages fortrydelse på forsikringer fra du har modtaget din forsikringspolice - dette står i loven. Så hvis du kan nå det, så er det snart det nemmeste.

Men uanset hvad, så ville jeg ringe til finansieringsselskabet og høre dem af hvordan landet ligger, og hvor du står henne i det her - hvad du hæfter for.

Anmeld

28. juni 2012

trunte89

AnneL skriver:

Så længe nummerpladerne ikke er afleveret til forsikringsselskabet (med henblik på at tegne en stilstandskaskoforsikring) eller pladerne er afmeldt på motorkontoret, SKAL der betales minimum ansvarsforsikring - denne er jo lovpligtig, og man kan ikke bare opsige den, medmindre man aflevere nummerpladerne selvfølgelig.

Ja, set fandt vi jo så også ud af her bagefter, men fik vi på intet tidspunkt at vide af finanseringsselskabet - tværtimod måtte vi ikke tage pladderne.
Men det er bare undre mig er, at der kan blive tegnet en forsikring i mit navn uden jeg ved det.

Anmeld

28. juni 2012

AnneL

trunte89 skriver:

Ja, set fandt vi jo så også ud af her bagefter, men fik vi på intet tidspunkt at vide af finanseringsselskabet - tværtimod måtte vi ikke tage pladderne.
Men det er bare undre mig er, at der kan blive tegnet en forsikring i mit navn uden jeg ved det.

Det forsikringsselskab, som bilen -på motorkontoret- står til at have bilen forsikret SKAL tegne den lovpligtige ansvarsforsikring no matter what. Tænk hvis bilen blev stjålet, og et menneske kørt ihjel, hvem skulle betale den million regning, hvis ikke reglerne var som de var?

Men vi er da enige om, at de burde sende dig en forsikringspolice samt en opkrævning. Men det vil de jo nok påstå, at df far gjort, for sådanne ting bliver printet og sendt helt automatisk nu om dage. Men giv forsikringsselskabet et kald i morgen og spørg hvad der er sket. Hvis bilen stadig står et sted med plader på, registrerer i jeres bavn, hæfter i jo både for den lovpligtige ansvarsforsikring samt vægtafgigt/grøn ejer afgift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.