Sandra1985 skriver:
Jeg er lidt forvirret... I tirsdags mærkede jeg et niv i højre side af underlivet og tog derfor en ægløsningstest - den var positiv! Jeg testede så også både i går og i dag og den er stadig positiv... Kan det passe..? Jeg troede kun den skulle være positiv i 24 timer..?? Det skal lige nævnes at jeg har pco - ved ikke om det har nogen indflydelse på længden af ægløsning..?
Tak fordi du læste med
håber du kan hjælpe mig med et svar 
kh Sandra
Det er meget problematisk at have PCO og bruge ægløsningsteste.
Når man har PCO, er der jo netop problemstillingen, at LH-hormonet er forhøjet, da kroppen forsøger at modne for mange æg (og giver misvisende LH-niveau), men i de fleste tilfælde går de umodne æg i stå og bliver derfor ikke til levedygtige anlæg til en graviditet, det vil sige, at der oftest ikke er ét æg, der overhaler de andre og er klar til befrugtning.
Det skal dog også siges, at der er PCO-piger, der bliver helt naturligt gravide som alle andre, men lige så mange oplever udebleven ægløsning, selvom man tror, at alt er i skønneste orden, og dermed kan man risikere at gå unødvendigt længe og vente på graviditet.
Som en sidebemærkning kan man teste meget positiv på en ægløsningstest, hvis man er gravid, dog sker det som oftest, når man har så højt HCG, at man har testet positiv på en graviditetstest.
Jeg går ud fra, at du er i behandling? Metformin?
Anmeld