andre der har oplevet deres hund tisse blod? - nu med update.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.587 visninger
30 svar
0 synes godt om
27. juni 2012

Isabella_mor

jeg har kontaktet dyrlægen og jeg har fået en tid til i dag kl 12:20. så det er ikke noget i skal bekymre jer om i dejlige damer..

men der er jo længe til 12:20.. 

og jeg sidder og bliver mere og mere nervøs for min lille pøllehund..

Sagen er den. at jeg har jo Obi på 3½.. en hanhund.og idag da vi var ude og gå tur, så tissede han blod til aller sidst på turen..!

jeg har googlet det. men det virker bare SÅ uoverskueligt og jeg ved ikke hvad jeg skal tro.. 

er der nogle af jer andre som har oplevet den slags... og evt fortælle mig hvad udfaldet var..

min søster nævnte at det muligvis kunne være urinsten. det ved jeg ikk så meget om..  puha.. jeg syntes det er scary..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2012

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

Har ikke selv oplevet det, ville bare ønske dig/jer pøj pøj med turen til dyrelægen  

Anmeld

27. juni 2012

Isabella_mor

Problembarnet skriver:

Har ikke selv oplevet det, ville bare ønske dig/jer pøj pøj med turen til dyrelægen  

tak... 

Anmeld

27. juni 2012

Mathilde

Hmm jeg havde en killing, der tissede blod. Han havde blærebetændelse, så det var ikke noget alvorligt og han fik bare piller for det..... Men det er bare aldrig sjovt, når ens kæledyr er syge!

Håber det ikke er noget slemt

Anmeld

27. juni 2012

Ina33

Jeg ved at når katte tisser blod, så er det næsten altid nyresten (mener jeg det er), og det forsvinder hvis man skifter foder. Ofte kommer det af billigt foder.

Men jeg ved ikke om det er det samme med hunde?

Anmeld

27. juni 2012

Isabella_mor

Ina33 skriver:

Jeg ved at når katte tisser blod, så er det næsten altid nyresten (mener jeg det er), og det forsvinder hvis man skifter foder. Ofte kommer det af billigt foder.

Men jeg ved ikke om det er det samme med hunde?

vi har altid købt det hundemad fra dyrlægen netop for at vi fik noget der var 100% godt for ham... 

ja jeg tror måske også det er nyresten/urinsten... 

enten det eller blærebetændelse.. 

Anmeld

27. juni 2012

Princesspigen

Isabella_mor skriver:

jeg har kontaktet dyrlægen og jeg har fået en tid til i dag kl 12:20. så det er ikke noget i skal bekymre jer om i dejlige damer..

men der er jo længe til 12:20.. 

og jeg sidder og bliver mere og mere nervøs for min lille pøllehund..

Sagen er den. at jeg har jo Obi på 3½.. en hanhund.og idag da vi var ude og gå tur, så tissede han blod til aller sidst på turen..!

jeg har googlet det. men det virker bare SÅ uoverskueligt og jeg ved ikke hvad jeg skal tro.. 

er der nogle af jer andre som har oplevet den slags... og evt fortælle mig hvad udfaldet var..

min søster nævnte at det muligvis kunne være urinsten. det ved jeg ikk så meget om..  puha.. jeg syntes det er scary..

det er ikke noget jeg har oplevet selv..

men som du siger du har googlet det, og blod i urinen kan være MAANGE ting.. det er en jungle at finde ud af..

det eneste jeg kan sige er at du skal prøve at væbne dig med tålmodighed til i skal til dyrlægen senere.. så vil han formentlig tage en del prøver og så se på hvad det kan være..

jeg vil lige advare dig, selv om det måske ikke behøver være vildt voldsomt farligt så kan du risikere det bliver en lidt stor dyrlæge regning da prøver jo ikke er billige sådan et sted..  

håber på at det kan hjæpe med en kost ændring eller den slaks, at han ikke skal udsættes for alt for meget..

krydser alt jeg kan for den lille hund  og så alt muligt held og lykke  håber ikke det er noget slemt..

Anmeld

27. juni 2012

Isabella_mor

Princesspigen skriver:

det er ikke noget jeg har oplevet selv..

men som du siger du har googlet det, og blod i urinen kan være MAANGE ting.. det er en jungle at finde ud af..

det eneste jeg kan sige er at du skal prøve at væbne dig med tålmodighed til i skal til dyrlægen senere.. så vil han formentlig tage en del prøver og så se på hvad det kan være..

jeg vil lige advare dig, selv om det måske ikke behøver være vildt voldsomt farligt så kan du risikere det bliver en lidt stor dyrlæge regning da prøver jo ikke er billige sådan et sted..  

håber på at det kan hjæpe med en kost ændring eller den slaks, at han ikke skal udsættes for alt for meget..

krydser alt jeg kan for den lille hund  og så alt muligt held og lykke  håber ikke det er noget slemt..

jeg har 6000 kr liggende som jeg tager med...

vi har heldigvis en sygeforsikring på ham så alt over 600 kroner får vi tilbage igen heldigvis.. det er sgu ikke billigt at have en hund... men jeg har jo et ansvar for ham, så der SKAL bare være penge til en dyrlægeregning og det skal der være hele tiden og det er der heldigvis også selvom vi lever forholdsvist skrabet...

Anmeld

27. juni 2012

Princesspigen

Isabella_mor skriver:

jeg har 6000 kr liggende som jeg tager med...

vi har heldigvis en sygeforsikring på ham så alt over 600 kroner får vi tilbage igen heldigvis.. det er sgu ikke billigt at have en hund... men jeg har jo et ansvar for ham, så der SKAL bare være penge til en dyrlægeregning og det skal der være hele tiden og det er der heldigvis også selvom vi lever forholdsvist skrabet...

det er jeg rigtig glad for at høre, for tit oplever man at folk afliver hunden fordi de ikke har råd til prøverne eller andet..  det syndes jeg er så syndt for det stakkels dyr..

jeg vil gerne høre hvad dyrlæger har sagt når i har været afsted, som sagt håber jeg ikke det er noget alvorligt!

Anmeld

27. juni 2012

Isabella_mor

Princesspigen skriver:

det er jeg rigtig glad for at høre, for tit oplever man at folk afliver hunden fordi de ikke har råd til prøverne eller andet..  det syndes jeg er så syndt for det stakkels dyr..

jeg vil gerne høre hvad dyrlæger har sagt når i har været afsted, som sagt håber jeg ikke det er noget alvorligt!

ja det oplever jed desværre også tit. jeg har bare ikke lyst til at ikke at skulle være ansvarlig over for min hund. jeg har jo selv valgt at anskaffe mig ham.. så derfor skal han også have det godt..

ja jeg regner da med at komme med en update

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.