Foreslag til kold aftensmad på farten til baby 8½ måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.933 visninger
23 svar
0 synes godt om
26. juni 2012

Frøken J.

Hej piger! Har i en god idé?

Min kære bror bliver student fra HTX i morgen (), og i dagens anledning skal vi selvfølgelig til Randers og fejre ham. Vi kan nemt tage madpakke med til Rose til i løbet af dagen, når nu vi er oppe på hans skole, og hun kan nok nå at for morgenmad og formiddagsmad hjemme inden vi tager afsted. Men om aftenen skal vi ud og spise på Bones, og de har altså ikke lige noget babyvenligt på menuen, så jeg tænker jeg skal have noget med til hende. Men hvis jeg skal have kold aftensmad med til hende, altså noget som ikke skal laves i ovn/mikro og ikke skal varmes op, hvad skal jeg så tage med?? Jeg synes ikke hun skal have rugbrød til aftensmad, når hun nu også skal have det til frokost, så jeg er lidt tom for idéer

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

bøgelund

Frøken J. skriver:

Min kære bror bliver student fra HTX i morgen (), og i dagens anledning skal vi selvfølgelig til Randers og fejre ham. Vi kan nemt tage madpakke med til Rose til i løbet af dagen, når nu vi er oppe på hans skole, og hun kan nok nå at for morgenmad og formiddagsmad hjemme inden vi tager afsted. Men om aftenen skal vi ud og spise på Bones, og de har altså ikke lige noget babyvenligt på menuen, så jeg tænker jeg skal have noget med til hende. Men hvis jeg skal have kold aftensmad med til hende, altså noget som ikke skal laves i ovn/mikro og ikke skal varmes op, hvad skal jeg så tage med?? Jeg synes ikke hun skal have rugbrød til aftensmad, når hun nu også skal have det til frokost, så jeg er lidt tom for idéer

pølsehorn.

Nogle frikadelle madder? 

Anmeld

26. juni 2012

Caroline86

jeg er stensikker på I kan få lov til at varme noget på Bones, hvis du synes det er lettere med "varm mad" til hende nu ved jeg jo ikke hvor meget normal mad hun spiser, men måske noget pastasalat agtigt med lidt forskelligt i? Det var Laura i hvert fald vild med - kylling, pastaskruer, bløde grøntsager osv

Anmeld

26. juni 2012

Frøken J.

bøgelund skriver:

pølsehorn.

Nogle frikadelle madder? 

Guuuuud!! Tak fordi du siger det! Jeg skulle bage pølsehorn i aften og havde glemt alt om det igen. Haha! Men hun er bare ikke sådan vildt glad for sådan noget slags brød, også boller og den slags, det er som om det klistrer en del i hendes mund? Men okay, hun skal vel lære det en dag

Anmeld

26. juni 2012

twinny

spaghetti med kødsovs i en lille bøtte. Det behøver da ikk være varmt, drengene elsker det koldt.

Anmeld

26. juni 2012

Frøken J.

Caroline86 skriver:

jeg er stensikker på I kan få lov til at varme noget på Bones, hvis du synes det er lettere med "varm mad" til hende nu ved jeg jo ikke hvor meget normal mad hun spiser, men måske noget pastasalat agtigt med lidt forskelligt i? Det var Laura i hvert fald vild med - kylling, pastaskruer, bløde grøntsager osv

Hun er mere eller mindre på "fuld kost", og spiser det samme som os til aftensmad (med mindre vi får noget usundt, jeg er nok lidt hysse med hun skal have sine grøntsager).. Så det var da ikke en dårlig idé! Jeg kom også til at tænke på at hun vel er ligeglad med fx at få kolde kartofler, det er måske mere os andre der har dannet en mening om det

Anmeld

26. juni 2012

Frøken J.

twinny skriver:

spaghetti med kødsovs i en lille bøtte. Det behøver da ikk være varmt, drengene elsker det koldt.

Good point

Anmeld

26. juni 2012

twinny

Frøken J. skriver:

Good point

Du kan da også lave noget hjemmelavet pizza, det kan også spises kold.

Anmeld

26. juni 2012

bøgelund

Frøken J. skriver:

Guuuuud!! Tak fordi du siger det! Jeg skulle bage pølsehorn i aften og havde glemt alt om det igen. Haha! Men hun er bare ikke sådan vildt glad for sådan noget slags brød, også boller og den slags, det er som om det klistrer en del i hendes mund? Men okay, hun skal vel lære det en dag

jamen så var det jo fint nok, at det blev nævnt. Så er der ikke nogen der bliver snydt for nogle lækre pølsehorn.

men os som Caroline86 siger, nogle pasta, lidt kylling og grøntsager. det behøver jo ikke opvarmes, men bare holdes på køl i løbet af dagen. 

Anmeld

26. juni 2012

Mivsen

Frøken J. skriver:

Pølsehorn, små pizzaboller.. Men er nu også ret sikker på at du må låne en microovn på bones.

Alle de steder vi har været indtil videre, har de gladeligt sagt ja til at låne den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.