Hvad sker der lige for den slags forældre!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

Mettefpigen

Ajjjj sådan nogle naboer har vi også... De bruger også scooteren.....
For nogle år tilbage var kæresten og mig i KBH, og står og venter ved et lyskryds på at det skulle blive grønt... I det lyskryds var det sådan at man kunne gå halvvejs også stoppe der, og der var MASSERE af biler.... Da der bliver grønt kan vi dårligt nok nå halvvejs over inden at det blir rødt igen... Da vi stå på midten går der en kvinde med barnevogn sammen med hendes mand der går med deres dreng på omkring de 3 år.. De går lige forbi midten (mens bilerne må kører) og drengen stopper op mens faren slæber ham videre og drengen siger "jamen vi må ikk gå over, der er rødt" og moren kigger på ham og siger surt "Jamen vi skal ikk stå her".... Tænkte også bare "Hold da op, tænk at lære jeres dreng det, når han egentlig godt ved at man ikk må gå over for rødt"......

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

MinNoah

Man ringer sgu nok ikke 112 :-)

Men ja hvis man vil blande sig så ring 114, tvivler dog på politiet vil gøre noget.

Jeg synes IKKE det er okay at ens barn ikke sidder fastspændt i en autostol el. sele når man kører bil - kunne ikke drømme om at lade mit eget barn sidde uden at være spændt fast. MEN jeg kunne godt nok heller ikke finde på at sidde og råbe af en anden der har valgt at gøre sådan.... Eller ringe til nogen for den sags skyld.

Så jeg personen og havde mulighed for at snakke med ham/hende så ville jeg antyde hvor farligt det er at de kører med deres barn sådan... Og gerne give min mening til kende om hvor dumt og uansvarligt det er - Men ringe 112, nej...........

Anmeld

25. juni 2012

Savannah

MinNoah skriver:

Man ringer sgu nok ikke 112 :-)

Men ja hvis man vil blande sig så ring 114, tvivler dog på politiet vil gøre noget.

Jeg synes IKKE det er okay at ens barn ikke sidder fastspændt i en autostol el. sele når man kører bil - kunne ikke drømme om at lade mit eget barn sidde uden at være spændt fast. MEN jeg kunne godt nok heller ikke finde på at sidde og råbe af en anden der har valgt at gøre sådan.... Eller ringe til nogen for den sags skyld.

Så jeg personen og havde mulighed for at snakke med ham/hende så ville jeg antyde hvor farligt det er at de kører med deres barn sådan... Og gerne give min mening til kende om hvor dumt og uansvarligt det er - Men ringe 112, nej...........

Jamen hvad så hvis de kører galt og barnet dør?

Anmeld

25. juni 2012

MinNoah

Sally-Slingshot skriver:

Jamen hvad så hvis de kører galt og barnet dør?

Jamen jeg siger IKKE det er ok at køre med et  barn sådan... Men man kan da for søren ikke sende en ambulance ud til en bil hvor barnet sidder på forsædet.... Man kan jo ikke sende en ambulance ud i "Hvis" situationer.... Så ku man jo ringe hele tiden... "112 - kom lige HVIS jeg får et hjertestop"...

Men er enig i at det bør koste en ordentlig bøde - og denne kommer fra politiet.. og ja vigtigst af alt burde et eller andet mennske fortælle dem hvor uansvarligt det er.

Men hverken politi eller falckfolk ville reagere hvis man ringede med sådan noget.... Det er der simpelthen ikke tid, penge, folk til...

Anmeld

25. juni 2012

Mettefpigen

MinNoah skriver:

Jamen jeg siger IKKE det er ok at køre med et  barn sådan... Men man kan da for søren ikke sende en ambulance ud til en bil hvor barnet sidder på forsædet.... Man kan jo ikke sende en ambulance ud i "Hvis" situationer.... Så ku man jo ringe hele tiden... "112 - kom lige HVIS jeg får et hjertestop"...

Men er enig i at det bør koste en ordentlig bøde - og denne kommer fra politiet.. og ja vigtigst af alt burde et eller andet mennske fortælle dem hvor uansvarligt det er.

Men hverken politi eller falckfolk ville reagere hvis man ringede med sådan noget.... Det er der simpelthen ikke tid, penge, folk til...

Nej måske ikk, men man kan vel stadig tage chancen....

Anmeld

25. juni 2012

Savannah

MinNoah skriver:

Vi er enige.
Selvfølgelig skal de ikke sende en ambulance. Og de sender nok heller ikke en betjent.
Men jeg tænker at det virker ligesom hvis man ringer og klager over en aggressiv hund, først 3 gang bliver der gjort noget. Også uden beviser.. Hmm.
Det er dog bare et gæt. (og det eneste jeg har at sammenligne med)

Nej desværre er der ikke ressourcer til at gøre noget konkret her og nu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.