Frøken J. skriver:
Bare en lille hyggedebat
I din by, går man så ind i bussen foran eller bagi? Køber man billet hos chaufføren eller i automat? Og oplyses man undervejs om hvor i verden man er?
Jeg er vokset op i Randers med de randrusianske bybusser.. Man gik ind foran i bussen, købte billetten hos chaufføren, og man skulle bare være stedkendt og selv vide hvor man var, for det stod ingen steder i bussen og blev ikke sagt. Der var til gengæld aldrig nogen kontrollører! - Man kunne jo ikke rigtig snyde sig ind alligevel.
Så flyttede jeg til Århus, og i starten turde jeg SLET ikke tage bybussen! Synes bare det virkede MEGA stressende med at bussen kun lige holdte til folk var inde, så spurtede videre, man skulle ind bag i bussen og købe billet i en automat. SIKKE da noget!
MEN! NU har jeg lige været i Randers for nylig, og hold kæft det var underligt at tage bussen! Nu er jeg blevet super busvandt i Århus, synes det er så nemt og praktisk selv at købe billet og gå ind i bag i bussen. Og ELSKER at det både står på en skærm/bliver sagt i højttalerne hvad næste stop er, for så ved man lige hvornår man skal af! Nu synes jeg det er ALT for underligt at skulle ind forrest i bussen og i kontakt med chaufføren i randers 
DOg hører jeg i min øresnegl, at de her indenfor de sidste par dage ENDELIG har indført højttaler system der oplyser om hvor man er, i Randers 
Det syntes jeg er lidt pudsigt, for vi har netop været på besøg i Randers, og der så vi altså folk gå ind bagerst i bussen, hvilket jeg syntes så meeeeget mærkeligt ud, da jeg aldrig nogensinde har set det før

Har i Taastrup, og sikkert også i resten af Storkøbenhavn kunne jeg forestille mig, går man ind forrest i bussen, og enten køber billet, klipper med klippekort eller viser månedskort.
Og i efterhånden alle busser jeg har været i for nyligt, vises det på en elektronisk skærm hvad næste stop er. Hvilket jeg sætter yderst stor pris på, især hvis jeg skal hen et nyt sted
Anmeld