At gå ind i bag i bussen mm.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

Silas&Mille

Her i Skanderborg er det som i Randers.
- ind foran i bussen
- betale ved chauførren
- ingen info om hvad næste stop er

Dog er der også kun én bybus rute i Saknderborg, så det er hovedsagligt de stedkendte der tager den

Men kan godt huske da jeg flyttede til Århus. Det var mega underligt at skulle tage bussen den første månedstid. Men man lærer det hurtigt  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

_-Kathrine-_

Ej, hvor sjovt du opvokset i Randers - det er jeg også
Skulle også lige vænne mig til at gå ind bagerst i bussen, da jeg begyndte at arbejde i århus...! Det er også vildt rart at man ikke skal tænke så meget når man kører i bus i århus, når der blir "råbt højt" om hvor langt man er

Anmeld

25. juni 2012

Rebecca55

Jeg er opvokset i Århus hvor man som du beskriver går ind bag i og selv trækker sin billet. Dog er det også inde for de seneste år der er kommet tavle op i bussen, som fortalte lokation. Førhen var det alt efter hvilken chauffør der kørte, om de gad at sige hvor man var kommet til. Men synes klart at Århus busserne er de smarteste.

Anmeld

25. juni 2012

Solstrålebørn

Jeg har aldrig brudt mig om busserne i Århus! Det er for let at snyde sig med, ikke fordi jeg har gjort det!! 

Synes det er bøvlet at man går ind foran f.eks og så skal ned i den anden ende for at købe billet.. Kan bedre lide det fra den by jeg kommer fra.. 

Der går man ind foran og køber billet ved chaufføren.. 

Anmeld

26. juni 2012

Loa

Frøken J. skriver:

Bare en lille hyggedebat I din by, går man så ind i bussen foran eller bagi? Køber man billet hos chaufføren eller i automat? Og oplyses man undervejs om hvor i verden man er?

Jeg er vokset op i Randers med de randrusianske bybusser.. Man gik ind foran i bussen, købte billetten hos chaufføren, og man skulle bare være stedkendt og selv vide hvor man var, for det stod ingen steder i bussen og blev ikke sagt. Der var til gengæld aldrig nogen kontrollører! - Man kunne jo ikke rigtig snyde sig ind alligevel.

Så flyttede jeg til Århus, og i starten turde jeg SLET ikke tage bybussen! Synes bare det virkede MEGA stressende med at bussen kun lige holdte til folk var inde, så spurtede videre, man skulle ind bag i bussen og købe billet i en automat. SIKKE da noget!

MEN! NU har jeg lige været i Randers for nylig, og hold kæft det var underligt at tage bussen! Nu er jeg blevet super busvandt i Århus, synes det er så nemt og praktisk selv at købe billet og gå ind i bag i bussen. Og ELSKER at det både står på en skærm/bliver sagt i højttalerne hvad næste stop er, for så ved man lige hvornår man skal af! Nu synes jeg det er ALT for underligt at skulle ind forrest i bussen og i kontakt med chaufføren i randers

DOg hører jeg i min øresnegl, at de her indenfor de sidste par dage ENDELIG har indført højttaler system der oplyser om hvor man er, i Randers

Det syntes jeg er lidt pudsigt, for vi har netop været på besøg i Randers, og der så vi altså folk gå ind bagerst i bussen, hvilket jeg syntes så meeeeget mærkeligt ud, da jeg aldrig nogensinde har set det før

Har i Taastrup, og sikkert også i resten af Storkøbenhavn kunne jeg forestille mig, går man ind forrest i bussen, og enten køber billet, klipper med klippekort eller viser månedskort.

Og i efterhånden alle busser jeg har været i for nyligt, vises det på en elektronisk skærm hvad næste stop er. Hvilket jeg sætter yderst stor pris på, især hvis jeg skal hen et nyt sted

Anmeld

26. juni 2012

Stéphanie

Tænk engang... Jeg aner det ikke - jeg har endnu ikke taget bussen her i Frederikshavn, og rent faktisk tror jeg lidt at det er grundet frygten for hvordan faen det foregår, og tænk nu hvis jeg gør det forkert og står og lige en anden dumling der midt i en bus.... Ej, jeg holder mig til cykel og bil

Men sidst jeg kørte bybus var i Randers, da jeg gik på Handelsskolen. De har dælme altid været lige til og ingen dikkedarer der

Anmeld

26. juni 2012

Nattøs

er vokset op i odense og her går man ind foran og har kort 

Anmeld

26. juni 2012

Frøken J.

Solstrålebørn skriver:

SåSåeerJeg har aldrig brudt mig om busserne i Århus! Det er for let at snyde sig med, ikke fordi jeg har gjort det!! 

Synes det er bøvlet at man går ind foran f.eks og så skal ned i den anden ende for at købe billet.. Kan bedre lide det fra den by jeg kommer fra.. 

Der går man ind foran og køber billet ved chaufføren.. 

Så er du gået ind i den forkerte ende det er meningen man skal gå ind i midten eller bagerst i bussen, lige der hvor billetautomaten er. Man går UD forrest i bussen, ikke ind

Anmeld

26. juni 2012

jydeinden

Frøken J. skriver:

Så er du gået ind i den forkerte ende det er meningen man skal gå ind i midten eller bagerst i bussen, lige der hvor billetautomaten er. Man går UD forrest i bussen, ikke ind

så vidt jeg har hørt er det vist nok blevet ændret så du kan gå mere eller mindre ind og ud hvor det passer dig og det med at vide hvor man er i århus, det kommer meget an på hvilken bus du fanger, for det er ikke dem alle som oplyser om det, hverken via højtaler eller via skærm.

Anmeld

26. juni 2012

Frøken J.

så vidt jeg har hørt er det vist nok blevet ændret så du kan gå mere eller mindre ind og ud hvor det passer dig og det med at vide hvor man er i århus, det kommer meget an på hvilken bus du fanger, for det er ikke dem alle som oplyser om det, hverken via højtaler eller via skærm.

Ja, der er enkelte undtagelser, men det er en sjældenhed. Undtagelser der bekræfter regelen :p

Edit: Altså mht det sidste. Mht det første har man åbnet op for at man MÅ gå ind foran, men det andet system er stadig meningen. Åbenbart synes folk det er MEGET svært at gå ind midt i bussen. Det forstår jeg ikke helt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.