Hvor længe havde i prøvet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

Putomanen

Vi forsøgte den naturlige måde i lidt over 1 år, helt præcist 14 måneder. Det viste sig også, at min kæreste har stærkt nedsat sædkvalitet, og vi er nu igang med reagensglasbehandling.

Det er rigtig svært at nå dertil, hvor man indser, at det nok ikke lykkes naturligt. Så tag det i jeres eget tempo. Men der er også først en masse undersøgelser og samtaler før man kommer igang med behandling, så der er også lidt tænketid

Held og lykke med det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Anonym trådstarter

Putomanen skriver:

Vi forsøgte den naturlige måde i lidt over 1 år, helt præcist 14 måneder. Det viste sig også, at min kæreste har stærkt nedsat sædkvalitet, og vi er nu igang med reagensglasbehandling.

Det er rigtig svært at nå dertil, hvor man indser, at det nok ikke lykkes naturligt. Så tag det i jeres eget tempo. Men der er også først en masse undersøgelser og samtaler før man kommer igang med behandling, så der er også lidt tænketid

Held og lykke med det

Ja lige præcis.

Jeg går jo stadig med et håb om at den bare ligepludselig er der naturligt.

Men jeg er ved at miste troen på det

Godt der er hjælp at hente

Anmeld

25. juni 2012

TR

Anonym skriver:

Som overskriften lyder.

Hvor længe havde i prøvet, før i gik i behandling?

Vi havde prøvet i 1,5 år før vi gik igang med behandling , men vi kom ikk så langt, for så klaret vi det selv :p ..

Anmeld

25. juni 2012

BigHope13

Her er det mig den er gal med. Lider af pco og jeg søgte læge efter vi havde forsøgt 8 mdr fordi jeg havde en mistanke om pco. Blev så sendt videre til gynækolog og har snart været der et helt år. Så det over halvandet år vi har prøvet nu.

Vil sige at der er svært at acceptere at man skal havde hjælp men når først man kommer igangså ville man ønske man havde søgt hjælp noget før.
Og det er en masse samtaler og undersøgelser man skal igennem plus ventetid så i har stadig masser af tid til at fordøje det hele.
Krydser fingre for at vi begge snart står med en positiv test.

Anmeld

25. juni 2012

Putomanen

Anonym skriver:

Ja lige præcis.

Jeg går jo stadig med et håb om at den bare ligepludselig er der naturligt.

Men jeg er ved at miste troen på det

Godt der er hjælp at hente

Det er helt naturligt! Jeg tror alle, som er i behandling, har haft det på den måde. Men som en anden skriver, så forsvinder det lidt, når man først kommer igang, og i stedet glædes man over, at lægerne "forhåbentlig" kan hjælpe en

Anmeld

25. juni 2012

WantingBaby2012

Anonym skriver:

Som overskriften lyder.

Hvor længe havde i prøvet, før i gik i behandling?

Vi havde faktisk kun prøvet i 10 måneder før vi gik til lægen, faktisk fordi jeg troede, at jeg havde PCO - men det havde jeg bare ikke. Siden fik vi begge taget en masse blodprøver og manden fik taget nogle sædprøver og der fandt de ud af, at han har nedsat sædkvalitet. 

Og nu er det 1½ år siden vi gik igang og skal insemineres første gang imorgen. 

Som du også skriver, så var jeg heller ikke meget for at sande i starten, at vi bare ikke kunne på naturlig vis og skulle have hjælp... Jeg synes det var et mega nederlag. Men nu hvor vi er nået så langt, glæder man sig bare helt vildt til det lykkes og så betyder det ikke noget, om man skulle have lidt hjælp til det!

Barnet der forhåbentlig kommer ud af det, er jo lige så ægte, som hvis det var lavet på "naturlig vis" 

Held og lykke!

Anmeld

25. juni 2012

Kris89

nøjagtig 1 år efter vi mistede ved SA (1½ år efter p-pillestop) havde jeg min første samtale med lægen - blodprøver og celleskrab...

nu skal jeg have taget blodprøver i forbindelse med ÆL i næste uge og ellers venter jeg på henvisning til indvendig scanning  for at den kommer om lidt

Anmeld

25. juni 2012

Eliza

3 år... inden det lykkedes på helt egen hånd.. må blankt erkende at jeg ikke turde gå til lægen.. var simpelthen så bange for at han ville sige "føj for den da..! du er helt forkert skruet sammen og kommer da aldrig til at få børn!!" 

kæresten har 2 i forvejen, så han havde travlt med at fortælle mig at hans var kvalivare og det ikke var ham den var gal med.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.