min hund er stadig ikke renlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

henh01 skriver:

Jeg er hjemme om formiddagen og min kæreste kommer jo hjem om eftermiddagen derfor er hun oftes kun hjemme i 4-5 timer. Det er i disse 4 timer uheldene sker.
Når vi er hjemme er døren åben og så går hun derud når hun skal tisse ect. Jeg sørger for at lukke hende ud og sikre mig hun har tisset inden jeg kører.

I dag var jeg i Bonbonland med min datter og kommer hjem til 2*lort og en ordentlig tis tår på gulvet + en meget indelukket stank Vi har været væk i 5 timer.. Hun burde jo kunne holde sig mere tænker jeg. Det er jo ikke unormalt at hunde er hjemme alene i 8 timer uden uheld.??

Enig i, at hun måske burde kunne holde sig.

Men sagen er den, at det gør hun ikke.

Det var det jeg mente med ferie. Så hun kan få det lært via "gå tur hver time systemet" 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

henh01

Frk. Himmelblå skriver:

Enig i, at hun måske burde kunne holde sig.

Men sagen er den, at det gør hun ikke.

Det var det jeg mente med ferie. Så hun kan få det lært via "gå tur hver time systemet" 

men det er overhovedet ikke realistisk men vi er jo stort set hjemme altid.. Jeg arbejder kun man og tirs og møder først kl. 14 og min kæreste er hjemme senest 16.30 disse dage

Anmeld

25. juni 2012

Masig

henh01 skriver:

altså vi har haft øget med hende og jeg kører ofte også når jeg er hjemme inden job, handler, besøger veninder osv.. netop så hun lærer det..
Det er ikke realitisk bare lige at holde 2-3 ugers ferie, slet ikke!

Men hvor længe er du væk ad gangen? Hvis man går for hurtigt frem med træningen kan det jo have den modsatte effekt... Kan godt forstå I ikke bare kan tage ferie sådan lige, men det er jo lidt en ond cirkel hvis det viser sig at være det der er problemet, så får I nok aldrig bugt med det uden træning desværre.... Har I ikke noget sommerferie?

Anmeld

25. juni 2012

annecatrine88

Har I prøvet at hunden kun er i et rum når den er alene hjemme eller om natten.. En hund besørger ikke i det samme rum som den er i.. Vores hund begyndte at tisse indenfor da vi flyttede i nyt hus, så nu er hun kun i gangen og der har ikke været uheld siden..

Når I så er ude og gå og hunden laver det den skal så giv en godbid, så den bliver belønnet når det er udenfor det sker.. Ellers ved jeg ikke lige hvad I kan prøve..

Anmeld

25. juni 2012

henh01

Masig skriver:

Men hvor længe er du væk ad gangen? Hvis man går for hurtigt frem med træningen kan det jo have den modsatte effekt... Kan godt forstå I ikke bare kan tage ferie sådan lige, men det er jo lidt en ond cirkel hvis det viser sig at være det der er problemet, så får I nok aldrig bugt med det uden træning desværre.... Har I ikke noget sommerferie?

jo vi har da sommerferie og en planlagt ferie

Jeg er væk i alt fra 15 min til 2 timer

Anmeld

25. juni 2012

henh01

annecatrine88 skriver:

Har I prøvet at hunden kun er i et rum når den er alene hjemme eller om natten.. En hund besørger ikke i det samme rum som den er i.. Vores hund begyndte at tisse indenfor da vi flyttede i nyt hus, så nu er hun kun i gangen og der har ikke været uheld siden..

Når I så er ude og gå og hunden laver det den skal så giv en godbid, så den bliver belønnet når det er udenfor det sker.. Ellers ved jeg ikke lige hvad I kan prøve..

vi kan ikke lukke da, da vi bor i et rækkehus hvor der ikke er nogle døre, kun på badeværelset og det er for lille og mørkt der vil jeg ikke lukke hende ud.

Anmeld

25. juni 2012

annecatrine88

henh01 skriver:

vi kan ikke lukke da, da vi bor i et rækkehus hvor der ikke er nogle døre, kun på badeværelset og det er for lille og mørkt der vil jeg ikke lukke hende ud.

Hvad så med et børnegitter eller sådan noget.. Nu ved jeg jo heller ikke om det kan lade sig gøre..

Anmeld

25. juni 2012

henh01

annecatrine88 skriver:

Hvad så med et børnegitter eller sådan noget.. Nu ved jeg jo heller ikke om det kan lade sig gøre..

Det kan de ikke.. Vi har ét aflangt rum hvor der er spisestue, køkken og til sidst stue

Anmeld

25. juni 2012

Masig

henh01 skriver:

jo vi har da sommerferie og en planlagt ferie

Jeg er væk i alt fra 15 min til 2 timer

Hmm, altså måske du skulle prøve med lidt mindre intervaller en årgang...

Det lyder som om hun er utryg ved at være alene... Andre metoder kan være at tænde radioen mens I er væk... Det er ikke alle der er for den metode, og vi bruger den heller ikke selv, men det kan virke beroligende på nogle hunde...

Hvad med aktivering, bliver hun aktiveret nok inden hun skal være alene? For hvis hun ikke er træt og lægger sig til at sove, kan det være derfor hun er urenlig når hun er alene måske...

Anmeld

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

annecatrine88 skriver:

Det var da et godt tip 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.