min hund er stadig ikke renlig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.400 visninger
24 svar
0 synes godt om
25. juni 2012

henh01

Og vi er ved at blive sindssyge - mildest talt.
Der er tale om en mops, tæve på 9 mdr.

Hun kommer ud at gå tre gange i døgnet og har ellers adgang til have. Så snart vi ikke er hjemme så venter der os pis og lort ûber alles!!

Hun har ødelagt hele 4!!!!!!!! tæpper med hendes pisseri. En puf skal kaseres pga af tislugt. Jeg vasker alle tis/lort væk med rodalon og har sågar prøvet noget dyrt fra dyreforretningen netop til samme formål..

Andre der har oplevet det samme og som kan give os lidt håb for at hun stopper med det pjat?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Frk. Himmelblå

henh01 skriver:

Hun kommer ud at gå tre gange i døgnet og har ellers adgang til have. Så snart vi ikke er hjemme så venter der os pis og lort ûber alles!!

Hun har ødelagt hele 4!!!!!!!! tæpper med hendes pisseri. En puf skal kaseres pga af tislugt. Jeg vasker alle tis/lort væk med rodalon og har sågar prøvet noget dyrt fra dyreforretningen netop til samme formål..

Andre der har oplevet det samme og som kan give os lidt håb for at hun stopper med det pjat?

Øv for noget L O R T 

Tænker desværre, at en af jeg nok bliver nødt til at holde noget ferie med hunden, så I kan gå med den hver time.

Og eventuelle anvende klik-belønningssystem eller lignende motivation. 

Hunden ved tydeligvis ikke, hvordan den bør gøre, og den har brug for hjælp. Og i mellemtiden går det ud over jeres hjem og ikke mindst din tålmodighed (og pengepung).

God fornøjelse/arbejdslyst med hunden

Anmeld

25. juni 2012

come2

henh01 skriver:

Hvordan har hunden det med at være alene?

sker det "kun" når den er alene hjemme?

Anmeld

25. juni 2012

henh01

Frk. Himmelblå skriver:

Øv for noget L O R T 

Tænker desværre, at en af jeg nok bliver nødt til at holde noget ferie med hunden, så I kan gå med den hver time.

Og eventuelle anvende klik-belønningssystem eller lignende motivation. 

Hunden ved tydeligvis ikke, hvordan den bør gøre, og den har brug for hjælp. Og i mellemtiden går det ud over jeres hjem og ikke mindst din tålmodighed (og pengepung).

God fornøjelse/arbejdslyst med hunden

Jeg er hjemme om formiddagen og min kæreste kommer jo hjem om eftermiddagen derfor er hun oftes kun hjemme i 4-5 timer. Det er i disse 4 timer uheldene sker.
Når vi er hjemme er døren åben og så går hun derud når hun skal tisse ect. Jeg sørger for at lukke hende ud og sikre mig hun har tisset inden jeg kører.

I dag var jeg i Bonbonland med min datter og kommer hjem til 2*lort og en ordentlig tis tår på gulvet + en meget indelukket stank Vi har været væk i 5 timer.. Hun burde jo kunne holde sig mere tænker jeg. Det er jo ikke unormalt at hunde er hjemme alene i 8 timer uden uheld.??

Anmeld

25. juni 2012

henh01

come2 skriver:

Hvordan har hunden det med at være alene?

sker det "kun" når den er alene hjemme?

Det er kun når hun er alene hjemme eller når vi sover.. Der er hun i stuen og vi er ovenpå og sådan har det ALTID været.
Hun er ellers god til at være alene, det sker selvfølgelig at der ligger en sko i stuen osv, men hun er overvejende dygtig

Anmeld

25. juni 2012

come2

henh01 skriver:

Det er kun når hun er alene hjemme eller når vi sover.. Der er hun i stuen og vi er ovenpå og sådan har det ALTID været.
Hun er ellers god til at være alene, det sker selvfølgelig at der ligger en sko i stuen osv, men hun er overvejende dygtig

Det lyder til hun er lidt stresset når hun er alene.

vores hund gjorde det også når hun var alene, men efter hun blev mere tryg ved det stoppede det.

Anmeld

25. juni 2012

Masig

henh01 skriver:

Jeg er hjemme om formiddagen og min kæreste kommer jo hjem om eftermiddagen derfor er hun oftes kun hjemme i 4-5 timer. Det er i disse 4 timer uheldene sker.
Når vi er hjemme er døren åben og så går hun derud når hun skal tisse ect. Jeg sørger for at lukke hende ud og sikre mig hun har tisset inden jeg kører.

I dag var jeg i Bonbonland med min datter og kommer hjem til 2*lort og en ordentlig tis tår på gulvet + en meget indelukket stank Vi har været væk i 5 timer.. Hun burde jo kunne holde sig mere tænker jeg. Det er jo ikke unormalt at hunde er hjemme alene i 8 timer uden uheld.??

Nej det er ikke unormalt at hunde er alene hjemme i 8 timer hver dag, MEN har I øvet alene hjemme træning med hende?

Når det kun sker mens hun er alene, lyder det som om hun er utryg ved at være alene hjemme, så jeg vil foreslå I holder noget ferie 2-3 uger og lærer hende helt fra start at være alene hjemme... Og har I gjort det, så prøv igen...

Anmeld

25. juni 2012

henh01

come2 skriver:

Det lyder til hun er lidt stresset når hun er alene.

vores hund gjorde det også når hun var alene, men efter hun blev mere tryg ved det stoppede det.

hvornår blev hun mere tryg og hvad gjorde i?

Anmeld

25. juni 2012

henh01

Masig skriver:

Nej det er ikke unormalt at hunde er alene hjemme i 8 timer hver dag, MEN har I øvet alene hjemme træning med hende?

Når det kun sker mens hun er alene, lyder det som om hun er utryg ved at være alene hjemme, så jeg vil foreslå I holder noget ferie 2-3 uger og lærer hende helt fra start at være alene hjemme... Og har I gjort det, så prøv igen...

altså vi har haft øget med hende og jeg kører ofte også når jeg er hjemme inden job, handler, besøger veninder osv.. netop så hun lærer det..
Det er ikke realitisk bare lige at holde 2-3 ugers ferie, slet ikke!

Anmeld

25. juni 2012

come2

henh01 skriver:

hvornår blev hun mere tryg og hvad gjorde i?

Vi startede forfra med alene hjemme træningen.

Hun var ca. 1½ da hun var helt tryg ved at være alene og ikke havde uheld.

Selvom det "kun" er 4 timer hun er alene, er det jo meget hvis hun er lidt stresset over i ikke er hjemme.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.