svar på børnesagkyndig undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. juni 2012

lukaj

Baagøe skriver:

Jeg har en kammerat, hvor der gik 3 mdr. Må man spørge, hvorfor du ikke længere vil have, de skal have samvær?

pga misbrug hos deres far.

han må for mig gerne se dem, det skal bare være overvåget så det håber jeg meget på at det bliver afgørelsen fra statsforvaltningen.

jeg nægter at udlevere dem til overnatning hos ham før der har været overvåget samvær igang og han kan ligge en ren urinprøve.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Pige2009

lukaj skriver:

pga misbrug hos deres far.

han må for mig gerne se dem, det skal bare være overvåget så det håber jeg meget på at det bliver afgørelsen fra statsforvaltningen.

jeg nægter at udlevere dem til overnatning hos ham før der har været overvåget samvær igang og han kan ligge en ren urinprøve.

Forståeligt. Nægter han misbruget?

Anmeld

26. juni 2012

lukaj

ja han nægter at tage andet end hash på trods af at politiet har fundet amfetamin i hans lejlighed, men det var ikke hans siger han. year right

Anmeld

27. juni 2012

Talbutikken

Fra vores blev startet op og til den var færdig, gik der 6 mdr.

Anmeld

27. juni 2012

Michael healer

lukaj skriver:

hvor lang tid gik der før i fik svar på den børnesagkyndige undersøgelse? min ex og jeg var til møde i sf den 3 maj efter at jeg sidst i januar stoppede alt samværd mellem ham og børnene. det tog ham så 3 mdr at finde ud af at det ikke hjalp at brokke sig til mig men at han skulle søge samværet fastsat i sf, det var vi så til møde om i maj. der blev det besluttet at lave en børnesagkyndig undersøgelse for at finde ud af hvor meget og hvilken form for samværd han skal have. men vi har intet hørt fra dem siden. ikke at jeg brokker mig, jeg slipper for min ex da der intet samværd er mens sagen står på, men jeg er nervøs for hvad svaret bliver, og det er svært at svare drengene på hvornår de ser deres far igen. så jeg vil egentlig gerne snart høre hvordan det går, kan man ringe og rykke?        

Her der en pjece om hvad der skal være sket inden den er færdig

http://statsforvaltning.dk/sfdocs%5CPublikationer% 5Cpjecer/Pjece%20om%20børnesagkyndig%20unders øgelser.pdf

"En undersøgelse bør som udgangspunkt indeholde
- mindst to samtaler med hver af forældrene –
evt. også samtaler med forældrene sammen.
- ·mindst en samtale med barnet alene.
- ·mindst to observationer af samspillet mellem
hver af forældrene og barnet.
Observationerne kan f.eks. foregå hjemme hos
hver af forældrene."

samt dette "Den børnesagkyndige skal efter det første møde med forældrene oplyse statsfor-valtningen om tidsperspektivet for undersøgelsen. Hvis der under undersøgelsen opstår behov for at udvide tidsrammen, skal den børnesagkyndige også underrette statsforvaltningen herom."

http://www.familiestyrelsen.dk/fileadmin/user_uplo ad/Foraeldremyndighed_og_samvaer/Laesevenlig_vejle dning_nr._9735_af_18._september_2009.pdf

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.