svar på børnesagkyndig undersøgelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.133 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

lukaj

hvor lang tid gik der før i fik svar på den børnesagkyndige undersøgelse? min ex og jeg var til møde i sf den 3 maj efter at jeg sidst i januar stoppede alt samværd mellem ham og børnene. det tog ham så 3 mdr at finde ud af at det ikke hjalp at brokke sig til mig men at han skulle søge samværet fastsat i sf, det var vi så til møde om i maj. der blev det besluttet at lave en børnesagkyndig undersøgelse for at finde ud af hvor meget og hvilken form for samværd han skal have. men vi har intet hørt fra dem siden. ikke at jeg brokker mig, jeg slipper for min ex da der intet samværd er mens sagen står på, men jeg er nervøs for hvad svaret bliver, og det er svært at svare drengene på hvornår de ser deres far igen. så jeg vil egentlig gerne snart høre hvordan det går, kan man ringe og rykke?         

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2012

Michael healer

lukaj skriver:

hvor lang tid gik der før i fik svar på den børnesagkyndige undersøgelse? min ex og jeg var til møde i sf den 3 maj efter at jeg sidst i januar stoppede alt samværd mellem ham og børnene. det tog ham så 3 mdr at finde ud af at det ikke hjalp at brokke sig til mig men at han skulle søge samværet fastsat i sf, det var vi så til møde om i maj. der blev det besluttet at lave en børnesagkyndig undersøgelse for at finde ud af hvor meget og hvilken form for samværd han skal have. men vi har intet hørt fra dem siden. ikke at jeg brokker mig, jeg slipper for min ex da der intet samværd er mens sagen står på, men jeg er nervøs for hvad svaret bliver, og det er svært at svare drengene på hvornår de ser deres far igen. så jeg vil egentlig gerne snart høre hvordan det går, kan man ringe og rykke?        

Her er en liste over hvor langtid de har til at lave tingene i

http://www.egedalkommune.dk/om-kommunen/om-egedal- kommune/sagsbehandling,-tidsfrist-og-klagemulighed er/sagbehandlingstider-paa-boern-og-unge-med-saerl ige-behov

Jeg er ikke helt med på hvilken slags undersøgelse du mener de skulle lave, er det en børne faglig undersøgelse, også kaldet en §50 , eller er det noget helt andet ?

Anmeld

26. juni 2012

lukaj

nej det er ikke en paragraf 50, det er ikke kommunen men statsforvaltningen.

det er en undersøgelse udelukkende til at vurdere samvær

Anmeld

26. juni 2012

wamse

lukaj skriver:

nej det er ikke en paragraf 50, det er ikke kommunen men statsforvaltningen.

det er en undersøgelse udelukkende til at vurdere samvær

Altså er det den, hvor de indhenter alle relevante oplysninger omkring barnet, faderen og eventuel moderen??

Det er det "eneste" der her blev sat igang, da der skulle vurderes samvær.

Min datter har ydermere fået foretaget en børnefaglig undersøgelse, men det var via kommunen.

Anmeld

26. juni 2012

betski

lukaj skriver:

Da vi fik lavet en børnesagkyndig undersøgelse var det i forbindelse med en retsag omkring bopælsretten. Så ved ikke om det kan sammenlignes. Men jeg mener der gik 5 uger før vi fik svar og atter skulle i retten.

Anmeld

26. juni 2012

lukaj

wamse skriver:

Altså er det den, hvor de indhenter alle relevante oplysninger omkring barnet, faderen og eventuel moderen??

Det er det "eneste" der her blev sat igang, da der skulle vurderes samvær.

Min datter har ydermere fået foretaget en børnefaglig undersøgelse, men det var via kommunen.

ja det er den

det er nu 2 mdr siden vi var i statsforvaltningen og vi har intet hørt siden

Anmeld

26. juni 2012

wamse

lukaj skriver:

ja det er den

det er nu 2 mdr siden vi var i statsforvaltningen og vi har intet hørt siden

Ok så er jeg med

Her blev alle kopier sendt til os, så vi kunne se, hvem de havde kontaktet, og når deres svar var kommet tilbage, så fik vi også kopier af dette.

Du kan sagtens tillade dig, at ringe og høre om status på jeres sag, og spørg ind til forløbet i det

Anmeld

26. juni 2012

Nemesis

som jeg forstår det, er de slet ikke gået i gang??!!

Dvs SFV har endnu ikke foretaget den børnesagkyndige undersøgelse?

Selve undersøgelsen kan tage alt fra en samtale med børnene og jer voksne, til et besøg hjemme hos jer begge og derefter skal psykologen udarbejde en rapport, som i begge får tilsendt eller præsenteret på et møde og så kan kommentere på. Det kan også tage nogle måneder.

Hvis du gerne vil have gang i sagen, skal du rykke, ellers kan du vente til sin ex selv gør noget aktivt for at få sagen igang.

Sisse

Anmeld

26. juni 2012

Pige2009

Jeg har en kammerat, hvor der gik 3 mdr. Må man spørge, hvorfor du ikke længere vil have, de skal have samvær?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.