Ferie hos bedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Zelinasmor

MorDk skriver:

Det tror jeg bestemt også men jeg tror også man kan sende sine børn ud på "ferie" i en for tidlig alder...

Jeg tror det kommer an på hvad ens børn er vandt til. Når jeg har gæster eller er ude hos andre er JEG ikke interessant. Det er de. Og når hun endelig har været passet er hun altid kommet glad hjem uden nogen form for problemer. Men jeg kan jo komme og hente hende hvis der bliver noget. Det vil godt nok tage 3½ time før jeg er der, men det skal hun nu nok kunne klare tænker jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Carl-Emil's mor

xoxotasha skriver:

Tusind tak  Det er jeg super glad for at du skriver! Nu tør jeg godt kaste mig ud i det. Og så må folk altså sige hvad de vil.

ingen årsag

Jeg har selv mødt MEGET negativt omkring at jeg er ung, enlig mor studerende og at vi som nævnt 1 gang pr mdr sover hos mormor og min søn så sover inde hos hende, men han kender hende jo og han synes det er fest

Jeg synes det er SYND for de børn der KUN kan sove hjemme i mors og fars seng, jeg synes det er SYND at børn ikke kan blive puttet af andre end mor og far og jeg er 100% sikker på at det er direkte usundt at leve efter en firkant om hvordan tingene skal ske

Hun holder en fest uden dig med et par overnatninger, du er ikke længere væk end at du kan komme til hende hvis det er, og du har lige lidt totalt alene voksen tid til at få batterierne 100% ladet op og jo det har vi alle sammen behov for engang imellem - lidt oftere os der er enlige fordi vi ikke har en sparingspartner i hverdagen

rigtig god mini-ferie til jer begge

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Månsson skriver:

Uh jeg syntes det er utrolig tangtid når de ikke er større.. 1 overnatning syntes jeg er rigtig fint.. Ku de ikke komme på ferie ved jer??

Jeg er ikke sammen med min datters far længere, så jeg synes det ville være meget mærkeligt at have hendes farmor og bedstefar på ferie her hos mig

Anmeld

24. juni 2012

L&V

xoxotasha skriver:

Jeg er ikke sammen med min datters far længere, så jeg synes det ville være meget mærkeligt at have hendes farmor og bedstefar på ferie her hos mig

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se, syntes bare det var en bedre løsning hvis det er så mange dage

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Carl-Emil's mor skriver:

ingen årsag

Jeg har selv mødt MEGET negativt omkring at jeg er ung, enlig mor studerende og at vi som nævnt 1 gang pr mdr sover hos mormor og min søn så sover inde hos hende, men han kender hende jo og han synes det er fest

Jeg synes det er SYND for de børn der KUN kan sove hjemme i mors og fars seng, jeg synes det er SYND at børn ikke kan blive puttet af andre end mor og far og jeg er 100% sikker på at det er direkte usundt at leve efter en firkant om hvordan tingene skal ske

Hun holder en fest uden dig med et par overnatninger, du er ikke længere væk end at du kan komme til hende hvis det er, og du har lige lidt totalt alene voksen tid til at få batterierne 100% ladet op og jo det har vi alle sammen behov for engang imellem - lidt oftere os der er enlige fordi vi ikke har en sparingspartner i hverdagen

rigtig god mini-ferie til jer begge

Du har bare SÅ meget ret! Ung enlig og studerende bliver der ikke altid set så pænt på. Men vi er vel lige så gode som de andre. Og jeg tror også på ens børn også skal kunne lade andre tage over end KUN mor.

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Månsson skriver:

Ja det kan jeg selvfølgelig godt se, syntes bare det var en bedre løsning hvis det er så mange dage

Ja, det er også mange dage. MEN, er ikke i tvivl om at hendes farmor ville ringe hvis der blev noget (hun kan godt aflæse min datter). Og så kan jeg jo altså bare tage et tog op for at hente hende.

Man finder vel kun ud af det, ved at prøve.

Anmeld

24. juni 2012

Moar2011

xoxotasha skriver:

Ja, havde også regnet med forskellige meninger om dette.

Jeg tror også tit at det største problem er forælderen. Tror nu at de fleste unger ville nyde godt af at komme lidt ud og blivet forkælet på en anden måde end herhjemme

Ja tror jeg også - og man ved jo først hvad man selv have gjort hvis man selv stod i det jo..

Anmeld

24. juni 2012

TNBC

xoxotasha skriver:

Hejsa

Min datter på 7 måneder, skal selvfølgelig se sine bedsteforældre ind imellem. Problemet er bare at de bor i Århus og hun bor her hos mig i Esbjerg. Så vi har sjældent mulighed for bare liiige at tage en tur forbi.

Hendes bedstemor har så i dag spurgt om hun ikke må få min datter på besøg i nogle dage (3-4 dage) her i sommerferien.

Hun har før haft hende nogle timer og med overnatning en enkelt gang. Og det er gået så godt.

Min datter er vandt til andre mennesker og har været det fra starten. Hun er stort set altid glad og med på hvad hun skal.

Jeg ved bare ikke om jeg synes det er for tidligt at være på mini ferie så "længe" når hun ikke er ældre.

Hvad siger i?

lyt til dit hjerte og din datter..  Ikke på andre.

jeg har passet en pige på 1år i omkring en uge(med min søster og pigens farmor) og pigens bror og kusine på 3½ og 3. året før var de 2 og 2½.

plus jeg har passet min nevø på 2 fra tirsdag til søndag

ingen af børnerne havde problemer med savn. 

Anmeld

24. juni 2012

FruStolpe

Jeg synes det er for lang tid at undvære sin mor.

Vores datter er 20 mdr og har sovet ude 2x1 overnatning. Og det hos sin farfar og farmor som vi ser mindst 2 gange i ugen.

Hvis hun ser sin farmor flere gange i ugen, så kunne man måske forsvare 2 overnatninger men ellers synes ejg ikke om det.

Men det er jo bare min mening, og det er jo dig som mor der skal tage beslutningen om hvad der er bedst for jer

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Yurie skriver:

lyt til dit hjerte og din datter..  Ikke på andre.

jeg har passet en pige på 1år i omkring en uge(med min søster og pigens farmor) og pigens bror og kusine på 3½ og 3. året før var de 2 og 2½.

plus jeg har passet min nevø på 2 fra tirsdag til søndag

ingen af børnerne havde problemer med savn. 

Tusind tak for svar

Har nu aftale at vi kommer Mandag og jeg tager hjem om aftenen. Og så henter jeg onsdag formiddag med mindre der bliver noget

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.