Ferie hos bedsteforældrene?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Zelinasmor

Mamalou skriver:

Jeg ville ikke sende min søn afsted fire dage, og han er 1 år. Selvom han tidligere er blevet passet, så synes jeg det er mange dage hos en mormor, han ikke ser ofte samt et sted hvor han ikke er kendt. Og så ville jeg slet ikke kunne undvære ham i hele fire dage - men det er jo en anden sag

Vh. Louise

Det er også længe. Men hun har set sin farmor ofte da jeg boede i Århus indtil for 1½ måned siden.  Jeg var bare ret ensom da jeg ingen omgangskreds havde der. Så valgte at flytte.

Jeg vil overveje det lidt igen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Moar2011

xoxotasha skriver:

Hejsa

Min datter på 7 måneder, skal selvfølgelig se sine bedsteforældre ind imellem. Problemet er bare at de bor i Århus og hun bor her hos mig i Esbjerg. Så vi har sjældent mulighed for bare liiige at tage en tur forbi.

Hendes bedstemor har så i dag spurgt om hun ikke må få min datter på besøg i nogle dage (3-4 dage) her i sommerferien.

Hun har før haft hende nogle timer og med overnatning en enkelt gang. Og det er gået så godt.

Min datter er vandt til andre mennesker og har været det fra starten. Hun er stort set altid glad og med på hvad hun skal.

Jeg ved bare ikke om jeg synes det er for tidligt at være på mini ferie så "længe" når hun ikke er ældre.

Hvad siger i?

Lyt til dig og din datter herinde ville du møde negative og positive svar lige omkring dette med overnatning..

For mig ville 3-4 overnstinger være for meget for mig - men er ikki tvivl om min dreng ville synes godt om det men han er os 14 mdr..

Anmeld

24. juni 2012

Carl-Emil's mor

xoxotasha skriver:

Du har helt ret. Og jeg tror det ville være godt for min datter. Hun har virkelig NYDT det når hun har været hos sin farmor!  Har ALTID fået en super glad pige hjem igen. Så jeg er ikke i tvivl om at hun vil blive rigtig forkælet og hygget om.

Jeg ønsker bare heller ikke at folk skal pege fingre af mig eller tro at jeg er en dårlig mor

helt ærligt : Du SKAL være helt ligeglad med folks mening jeg ved godt det er uendelig hårdt og jeg er også selv meeeega dårlig til det :/ men gør man sit barn den tjeneste at man lære sit barn fra de er helt små af at andre mennesker godt kan tage over så skal folk slet ikke se negativt på en men hellere se på hvor uendelig god man er at man lader sit barn vokse op med så stor tillid og ro omkring at andre også godt kan finde ud af at tage over

Så mine ord :

Du er en GOD mor alene af den grund at du lader dit barn have andre end lige dig tæt på.

Du er en GOD mor fordi dit barn har SÅ stor en tillid til dig at barnet lader andre tage over

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Dittemor26 skriver:

Hej med dig

Det tror jeg ikke der sker noget ved. Hvis din mavefornemmelse er god så synes jeg bare du skal hoppe ud i det.

Bor selv i Esbjerg og både forældre og svigerforældre i Holstebro, så her kender vi godt problematikken. Viktor har tit (6-8) gange i løbet af hans 2,5år haft "forlænget" weekend hos farmor/farfar og bedstefar/mormor og han ELSKER det og der har aldrig været noget.

Gør hvad du føler er rigtigt

Jeg vil bare ikke have at andre skal kunne pege fingre af mig og kalde mig en dårlig mor. Jeg synes bare at når nu de endelig kan ses, så skal det også være længere end 1 døgns tid. De gange hun har være passet af bedsteforældrene er hun kommet hjem som en lige så glad pige som da hun blev afleveret. Så jeg VED at de vil hygge om hende og rigtig forkæle hende.

Anmeld

24. juni 2012

De3Guldklumper

xoxotasha skriver:

Hejsa

Min datter på 7 måneder, skal selvfølgelig se sine bedsteforældre ind imellem. Problemet er bare at de bor i Århus og hun bor her hos mig i Esbjerg. Så vi har sjældent mulighed for bare liiige at tage en tur forbi.

Hendes bedstemor har så i dag spurgt om hun ikke må få min datter på besøg i nogle dage (3-4 dage) her i sommerferien.

Hun har før haft hende nogle timer og med overnatning en enkelt gang. Og det er gået så godt.

Min datter er vandt til andre mennesker og har været det fra starten. Hun er stort set altid glad og med på hvad hun skal.

Jeg ved bare ikke om jeg synes det er for tidligt at være på mini ferie så "længe" når hun ikke er ældre.

Hvad siger i?

Nu kender jeg ikke dit barn men kan fortælle hvordan sagerne er herhjemme..

Mine unger er 3 og 4 år.

De har altid været vant til mange mennersker, at komme med ud til venner, fester osv.

Trods al den omgang med mange mennesker, megen opmærksomhed og deslige så er de stadig ikke klar til at overnatte ude mere en højst 2 nætter.. Den ældste kan lige ta 3 men så ikke mere..

Jeg ville ikke gøre det i den alder og det jeg også tænker på er - hvis hun giver udtryk for (da hun ikke kan snakke) at hun mangler hendes faste og trygge rammer kan bedsteforældrene så læse hende - og du bor ikke tæt på så du kan heller ikke bare lige komme og hente hende..

Jeg synes hun er for lille til så mange overnatninger men 1 overnatning ville jeg ikke se nogen problemer i..

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Babyklar skriver:

Lyt til dig og din datter herinde ville du møde negative og positive svar lige omkring dette med overnatning..

For mig ville 3-4 overnstinger være for meget for mig - men er ikki tvivl om min dreng ville synes godt om det men han er os 14 mdr..

Ja, havde også regnet med forskellige meninger om dette.

Jeg tror også tit at det største problem er forælderen. Tror nu at de fleste unger ville nyde godt af at komme lidt ud og blivet forkælet på en anden måde end herhjemme

Anmeld

24. juni 2012

MorDk

xoxotasha skriver:

Ja, havde også regnet med forskellige meninger om dette.

Jeg tror også tit at det største problem er forælderen. Tror nu at de fleste unger ville nyde godt af at komme lidt ud og blivet forkælet på en anden måde end herhjemme

Det tror jeg bestemt også men jeg tror også man kan sende sine børn ud på "ferie" i en for tidlig alder...

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Carl-Emil's mor skriver:

helt ærligt : Du SKAL være helt ligeglad med folks mening jeg ved godt det er uendelig hårdt og jeg er også selv meeeega dårlig til det :/ men gør man sit barn den tjeneste at man lære sit barn fra de er helt små af at andre mennesker godt kan tage over så skal folk slet ikke se negativt på en men hellere se på hvor uendelig god man er at man lader sit barn vokse op med så stor tillid og ro omkring at andre også godt kan finde ud af at tage over

Så mine ord :

Du er en GOD mor alene af den grund at du lader dit barn have andre end lige dig tæt på.

Du er en GOD mor fordi dit barn har SÅ stor en tillid til dig at barnet lader andre tage over

Tusind tak  Det er jeg super glad for at du skriver! Nu tør jeg godt kaste mig ud i det. Og så må folk altså sige hvad de vil.

Anmeld

24. juni 2012

Zelinasmor

Pylle3 skriver:

Nu kender jeg ikke dit barn men kan fortælle hvordan sagerne er herhjemme..

Mine unger er 3 og 4 år.

De har altid været vant til mange mennersker, at komme med ud til venner, fester osv.

Trods al den omgang med mange mennesker, megen opmærksomhed og deslige så er de stadig ikke klar til at overnatte ude mere en højst 2 nætter.. Den ældste kan lige ta 3 men så ikke mere..

Jeg ville ikke gøre det i den alder og det jeg også tænker på er - hvis hun giver udtryk for (da hun ikke kan snakke) at hun mangler hendes faste og trygge rammer kan bedsteforældrene så læse hende - og du bor ikke tæt på så du kan heller ikke bare lige komme og hente hende..

Jeg synes hun er for lille til så mange overnatninger men 1 overnatning ville jeg ikke se nogen problemer i..

Jeg er nu ret sikker på at de godt kan aflæse hendes reaktioner. De har passet hende flere gange og så har farmor jo selv haft 2 drenge.  Og nej, jeg kan ikke være der i løbet af 10 minutter, men jeg tvivler på at hun skulle tage skade af at vente 3-4 timers tid på at mor kommer og henter hende. Men tusind tak for dit svar

Anmeld

24. juni 2012

L&V

xoxotasha skriver:

Hejsa

Hvad siger i?

Uh jeg syntes det er utrolig tangtid når de ikke er større.. 1 overnatning syntes jeg er rigtig fint.. Ku de ikke komme på ferie ved jer??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.