opstart af grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

Mettefpigen

RikkeRasmussen skriver:

HHa

Tusind tak for svaret

Syntes sørme det en jungel det der grød halløj
Lige pt. Giver jeg ham risgrød, efter formiddags luren, men føler mig helt idé forladt, hvad man skal give ham senere, altså til aftensmad, når den tid kommer, tænker at kartoffel og gulerod kan blive kedeligt, hvis man skal have det hver aften?

Har fået afvide at det er en god idé at give dem kartoffelmos med en grøntsag i ca 3 dage også skifter du grøntsagen ud med en anden og giver det i ca 3 dage og sådan blir man ved... Så lærer de de forskellige smage :-) vi gav ham bare grød også smagte han stialle og roligt ved os, for vi kunne ikk få ham til at spise kartoffel ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
RikkeRasmussen skriver:

Tusind tak for svaret

Syntes sørme det en jungel det der grød halløj
Lige pt. Giver jeg ham risgrød, efter formiddags luren, men føler mig helt idé forladt, hvad man skal give ham senere, altså til aftensmad, når den tid kommer, tænker at kartoffel og gulerod kan blive kedeligt, hvis man skal have det hver aften?

Ved min datter (og jeg kommer til at gøre det ved min søn også) brugte jeg alle mulige grøntsager sammen med kartofler.
Både broccoli, blomkål osv.
For ja, det kan godt blive lidt trivielt i længden

Anmeld

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Ang frugtgrød så kan jeg varmt anbefale mango/æble grød. Min datter var helt vild med det, og det bliver meget flydende (æblerne er selvfølgelig kogte)

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

PT skriver:

Ang frugtgrød så kan jeg varmt anbefale mango/æble grød. Min datter var helt vild med det, og det bliver meget flydende (æblerne er selvfølgelig kogte)

Er det så med hirse, eller ris grød?

Men super dejlig råd med de kartofler og grøntsager, så langt havde min hjerne ikke lige fået tænkt

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Mettefpigen skriver:

Har fået afvide at det er en god idé at give dem kartoffelmos med en grøntsag i ca 3 dage også skifter du grøntsagen ud med en anden og giver det i ca 3 dage og sådan blir man ved... Så lærer de de forskellige smage :-) vi gav ham bare grød også smagte han stialle og roligt ved os, for vi kunne ikk få ham til at spise kartoffel ;-)

Tusind tak, rigtig dejligt råd

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Laura fik Hirsegrød til morgen og grønsagsmos til aften.. Vi har altid fået at vide at mos er bedre for maven, hmm det er ik nemt når de sp'er siger så meget forskelligt..

Ja det har en rigtig fin konsistens du kan jo blende det helt vildt..

Sådan noget som blomkål bliver jo til smadder på ingen tid

Nej det absolut ikke nemt når de ikke mener det samme de der sp'er

Men kunne godt være at man skulle skifte til hirse

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Laura fik Hirsegrød til morgen og grønsagsmos til aften.. Vi har altid fået at vide at mos er bedre for maven, hmm det er ik nemt når de sp'er siger så meget forskelligt..

Ja det har en rigtig fin konsistens du kan jo blende det helt vildt..

Sådan noget som blomkål bliver jo til smadder på ingen tid

Nej det absolut ikke nemt når de ikke mener det samme de der sp'er

Men kunne godt være at man skulle skifte til hirse

Anmeld

24. juni 2012

Mussen2

Bogen baby 100% naturlig er suoer god. Der er penslet ud hvad de anbefLer af måltider hvornår og hvor mange. Så en hel detaljeret planfra start til slut

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Mussen2 skriver:

Bogen baby 100% naturlig er suoer god. Der er penslet ud hvad de anbefLer af måltider hvornår og hvor mange. Så en hel detaljeret planfra start til slut

Hvor kan købe den henne?

Anmeld

24. juni 2012

PT

Profilbillede for PT
RikkeRasmussen skriver:

Er det så med hirse, eller ris grød?

Men super dejlig råd med de kartofler og grøntsager, så langt havde min hjerne ikke lige fået tænkt

Nej, jeg lavede det bare ren frugtgrød uden andet i. Et super lille måltid til at starte med - det kan også blandes i havregrød (eller alle andre slags grød, gætter jeg på )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.