opstart af grød?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.134 visninger
21 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

Babydreams

Uha hvor jeg syntes det er forvirrende det grød halløj!
Min søn er 4 mdr, og i samråd med min SP skal han begynde på grød, det første par gange er jo bare smagsprøver, hvor det pludselig bliver til et helt måltid!

Min SP snakkede om at så lige pludselig skulle han have 2 måltider grød/mos om dagen, også senere 3 gange..

Men er det når han er 5 mdr man siger 2 gange om dagen, også når han er 6 mdr er det 3 gange om dagen?

Eller hvordan har i gjort med opstarten?

Håber på svar, så jeg muligvis kan blive lidt klogere på det - På forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Mussen2

Det er der ikke som sådan en regel om, men man starter med formiddags/frokost måltid og når barnet spiser ca. En dl er det lig med et måltid og så er det tid til at begynde på et aftrnsmåltid og så fremdeles

Anmeld

24. juni 2012

Mettefpigen

Vi startede med at give ham et måltid til frokost, fordi det var der han var mest frisk.. Og når det gik fint så begyndte vi med et mere om eftermiddagen... Jeg synes hurtigt at vi fandt ud af hvordan og hvorledes han skulke have det og hvornår :-)

Anmeld

24. juni 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Uha hvor jeg syntes det er forvirrende det grød halløj!
Min søn er 4 mdr, og i samråd med min SP skal han begynde på grød, det første par gange er jo bare smagsprøver, hvor det pludselig bliver til et helt måltid!

Min SP snakkede om at så lige pludselig skulle han have 2 måltider grød/mos om dagen, også senere 3 gange..

Men er det når han er 5 mdr man siger 2 gange om dagen, også når han er 6 mdr er det 3 gange om dagen?

Eller hvordan har i gjort med opstarten?

Håber på svar, så jeg muligvis kan blive lidt klogere på det - På forhånd tak for svar

Hvis maven klare det så trapper du bare lige så stille op i det tempo der passer jer

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Mussen2 skriver:

Det er der ikke som sådan en regel om, men man starter med formiddags/frokost måltid og når barnet spiser ca. En dl er det lig med et måltid og så er det tid til at begynde på et aftrnsmåltid og så fremdeles

Tusind tak for svaret

Syntes sørme det en jungel det der grød halløj
Lige pt. Giver jeg ham risgrød, efter formiddags luren, men føler mig helt idé forladt, hvad man skal give ham senere, altså til aftensmad, når den tid kommer, tænker at kartoffel og gulerod kan blive kedeligt, hvis man skal have det hver aften?

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Mettefpigen skriver:

Vi startede med at give ham et måltid til frokost, fordi det var der han var mest frisk.. Og når det gik fint så begyndte vi med et mere om eftermiddagen... Jeg synes hurtigt at vi fandt ud af hvordan og hvorledes han skulke have det og hvornår :-)

Tusind tak for svaret

Syntes sørme det en jungel det der grød halløj
Lige pt. Giver jeg ham risgrød, efter formiddags luren, men føler mig helt idé forladt, hvad man skal give ham senere, altså til aftensmad, når den tid kommer, tænker at kartoffel og gulerod kan blive kedeligt, hvis man skal have det hver aften?

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Hvis maven klare det så trapper du bare lige så stille op i det tempo der passer jer

Han har fået grød i 3 dage nu, og der er endnu ikke noget med maven, håber så inderligt at der ikke kommer noget, syntes vi har haft nok mave problemer ..

Tak for svar

Anmeld

24. juni 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Han har fået grød i 3 dage nu, og der er endnu ikke noget med maven, håber så inderligt at der ikke kommer noget, syntes vi har haft nok mave problemer ..

Tak for svar

Ja det har i ikke brug for mere af.. Kan se han får risgrød det kan ellers være meget hård ved maven bare lige så du er obs på det..

Vi lavede meget grønsagsmos her hjemme mums syntes hun jo mere smag jo bedre

Anmeld

24. juni 2012

Babydreams

Månsson skriver:

Ja det har i ikke brug for mere af.. Kan se han får risgrød det kan ellers være meget hård ved maven bare lige så du er obs på det..

Vi lavede meget grønsagsmos her hjemme mums syntes hun jo mere smag jo bedre

Årh gud altså, det vidste jeg ikke at det var, fedt du lige fortæller det

Gav du så hende det ved middagstid?
Men tænker at grøntsagsmos er lidt mere håret, og min sp sagde at det skulle være meget flydende i starten, kan man gøre det med mosen?

Anmeld

24. juni 2012

L&V

RikkeRasmussen skriver:

Årh gud altså, det vidste jeg ikke at det var, fedt du lige fortæller det

Gav du så hende det ved middagstid?
Men tænker at grøntsagsmos er lidt mere håret, og min sp sagde at det skulle være meget flydende i starten, kan man gøre det med mosen?

Laura fik Hirsegrød til morgen og grønsagsmos til aften.. Vi har altid fået at vide at mos er bedre for maven, hmm det er ik nemt når de sp'er siger så meget forskelligt..

Ja det har en rigtig fin konsistens du kan jo blende det helt vildt..

Sådan noget som blomkål bliver jo til smadder på ingen tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.