Pletter, pletter, pletter - igen!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2012

Nea85

Brams skriver:

Hvis der kommer pletter på Lærkes tøj som jeg bare ikke kan få af, så ryger tøjet ud. Men er efterhånden ret effektiv til at fjerne pletter

Jeg ville aldrig selv gå med tøj der var pletter på, så hvorfor skulle min datter

Jeg har det på samme måde, jeg synes det virker sjusket med pletter på tøjet, og den opfattelse vil jeg hverken give gennem min egen eller min datters påklædning..

Kan du ikke komme med nogle af dine bedste råd?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2012

Nea85

ledermus skriver:

jeg bruger vanish, den der man sprøjter på tøjet den tager meget men ikke alt desværre

Det kunne være, jeg skulle prøve med en flaske Vanish, det er der også nogle andre der anbefaler..
Jeg har bare hørt noget om, at det bleger tøjet, så man skal først spraye det på lige inden vask - er det rigtigt?

Anmeld

25. juni 2012

Nea85

Maja_4000 skriver:

Hvis det bare er en billig body eller noget andet vi har meget af så ryger det ud .. Ellers får hun det på herhjemme

Jeg har også smidt lidt ud, men det bliver hurtigt dyrt i længden, også selvom tøjet ikke har kostet ret meget..
Jeg vil helt klart også begynde at give hende noget af det på herhjemme, for der er der jo ikke andre end os, der ser det

Anmeld

25. juni 2012

Nea85

Janni. skriver:

Her bruger vi det plettede tøj herhjemme, og hvis vi skal nogen steder hvor der er mindre pænt (har nogen familiemedlemmer som ikke er kendt for at rydde op/gøre rent).

Hehe, så gør det heller ikke så meget at det bliver beskidt

Anmeld

25. juni 2012

CaWi

Min svigermor bruger motorrens til alle genstridige pletter. Jeg var selv lidt betænksom ved det. Har altid selv brugt gennemsigtigt sulfo, men det tager bare ikke alt
Sprøjt det på den friske plet, og så direkte i vaskemaskinen.

Anmeld

25. juni 2012

ledermus

Nea85 skriver:

Det kunne være, jeg skulle prøve med en flaske Vanish, det er der også nogle andre der anbefaler..
Jeg har bare hørt noget om, at det bleger tøjet, så man skal først spraye det på lige inden vask - er det rigtigt?

har altid først sprayet det på lige inden vask så ved ikke om det vil afblege hvis du gør det før det men synes ihvertfald det er ret effektivt til pletter

Anmeld

25. juni 2012

JustMe

Hmm...jeg har stort set aldrig problemer med pletter, og jeg bruger Neutral  Er der eks. kødsovspletter på noget tøj, så gnubber jeg pletten i nautral eller minirisk sulfo og putter tøjet i plastikpose et par dage. r pletten genstridig får tøjet en kogevask eller 2, så er de væk igen. Jeg har kun 1 gang sendt min datter afsted med pletter på bodyen...fordi jeg ikke kunne se herhjemme, hvor tydelige de egentlig var  Ellers ryger alt med pletter ud (men det er jo så nok også fordi vi ingen problemer har med pletter).

Mht. vuggestuen havde jeg forlagt, at hun fik hagesmæk på. Det er da ikke fair, at forældre skal bruge oceaner af penge på nyt tøj, fordi de ikke giver dem hagesmækker på?  Jeg oplevede en enkelt gang en genstridig plet på et ærme, fordi de ikke smøger ærmerne op, når de spiser (), men sker det igen, vil jeg da bare bede dem smøge hendes ærmer op, da jeg ikke akn få det af tøjet igen.

Anmeld

25. juni 2012

Brams

Nea85 skriver:

Jeg har det på samme måde, jeg synes det virker sjusket med pletter på tøjet, og den opfattelse vil jeg hverken give gennem min egen eller min datters påklædning..

Kan du ikke komme med nogle af dine bedste råd?

Præcis

Jamen det er som ikke så vindunder-agtigt  Min bedste ven er mit opvaskemiddel (uden farve), det tager selv de værste pletter. Smører det godt ind og gnubber på det og putter det i vaskemaskinen.

Skulle det mod forventning ikke holde stik, så kommer jeg flydende brun sæbe på og lægger det i blød i nogle dage (hellere flere end færre).

Anmeld

25. juni 2012

Valle81

Nu ved jeg ikke om der er noget du kke vil bruge, men jeg bruger vansire oxi action gel. Det er sådan en stor dunk med vaskepulver på. Gnis list på pletten og lidt i bolden sammen med tøjet i vaskemaskine, og vupti, det tager altså næsten alle pletter:0)

Anmeld

25. juni 2012

Tona

Nea85 skriver:

Hej igen!

For noget tid siden oprettede jeg denne debat: https://www.baby.dk/debat/176753pi1/gode-raad/plett er-pletter-pletter.aspx#GoToMessage

Jeg har nu et spørgsmål.. Hvis pletterne ikke går af i vask - smider I så tøjet ud?
Jeg har det ikke så godt med at sende hende af sted med pletter på tøjet, men min mor siger, at "det gør de andre forældre sikkert også". Men gør I det?

Det bliver jo dyrt i længden med alt det nye tøj

Hvis det sker en sjælden gang at jeg har overset en plet og den dermed ikke er blevet behandlet med opvaskemiddel og den dermed ikke er gået af (sikke en sætning!) så gør jeg følgende:

Hvis det er hvidt tøj så hænger jeg det ud i solen så den kan blege det. Ud over det så har jeg en vane med at gemme gammelt tøj som af en eller anden årsag skal kaseres og gamle stofrester. Hvis så der på noget tøj er en plet som ikke går væk, så klipper jeg en lap ud i et hyggeligt mønster der passer til stoffet og syer den på så den dækker over pletten. Dette gidder jeg kun gøre hvis det er noget tøj som vi virkelig er glade for og som hun kan bruge i noget tid endnu. Hvis det ikke er tilfældet så ryger det til genbrug, for jeg vil ikke sende hende afsted i plettet tøj

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.