Af med sutten hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. juni 2012

dollygirl

Hej alle sammen

Min søn er snart 18 mdr og er meget afhængig af sin sut. Hvordan kommer jeg af med den stille og roligt? Og skal jeg give ham den når han er græder efter den eller lade være?

Hvad skal jeg gør som vil være rigtigt for ham og ikke vil gør ham ked af det?
Og er det for tidligt at tage sutten fra ham?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Nettemor

Altså jeg ville da klart begynde at sutten hører hjemme i sengen. Og næsten kun der. I vores hjem er der undtagelser hvis man er syg eller slår sig voldsomt.. Men ellers ikke. Jeg synes det er for tidligt at tage den helt fra ham.. Men det er jo noget du selv bestemmer. Jeg ville bare ikke gøre det.. Men hvis du vænner ham til at han kun har den når han skal sove så vil den heller ikke fylde så meget i jeres hverdag

Anmeld

24. juni 2012

dollygirl

Nettemor skriver:

Altså jeg ville da klart begynde at sutten hører hjemme i sengen. Og næsten kun der. I vores hjem er der undtagelser hvis man er syg eller slår sig voldsomt.. Men ellers ikke. Jeg synes det er for tidligt at tage den helt fra ham.. Men det er jo noget du selv bestemmer. Jeg ville bare ikke gøre det.. Men hvis du vænner ham til at han kun har den når han skal sove så vil den heller ikke fylde så meget i jeres hverdag

Ja vil ha han får den når han skal puttes men ikke hele tiden . Men hvordan kan jeg tage det fra ham. I dag har jeg lagt den væk men han har pivet meget efter den . Er jeg en ond mor ved at ikke give ham den

Anmeld

24. juni 2012

Solstrålebørn

Jeg tog Sutterne væk om dagen og forklarede man brugte ikke sut om dagen når man var så stor, det samme når den skulle væk om natten... 

Mmm.... måske ond, men man skal heller ikke gå med sut til man er 30... 

Anmeld

24. juni 2012

Nettemor

lillepuller skriver:

Ja vil ha han får den når han skal puttes men ikke hele tiden . Men hvordan kan jeg tage det fra ham. I dag har jeg lagt den væk men han har pivet meget efter den . Er jeg en ond mor ved at ikke give ham den

Nej det synes jeg ikke. Hvis han ikke er overtræt osv behøver han den jo ikke. Slet ikke hvis han leger.. Jeg tror vi startede med at hvis han var træt måtte han sige og hygge ligt i sofaen med den. Men med det samme han var klar til at lege så fik jeg sutten.

Prøv om du kan få hans opmærksomhed væk fra sutten ved at lege en sjov leg eller noget

Anmeld

24. juni 2012

dollygirl

Nettemor skriver:

Nej det synes jeg ikke. Hvis han ikke er overtræt osv behøver han den jo ikke. Slet ikke hvis han leger.. Jeg tror vi startede med at hvis han var træt måtte han sige og hygge ligt i sofaen med den. Men med det samme han var klar til at lege så fik jeg sutten.

Prøv om du kan få hans opmærksomhed væk fra sutten ved at lege en sjov leg eller noget

Ja præcis det gør jeg nu . Han leger godt og prøver på at sige ord også når han ikke har sutten hele tiden så det er godt. Nu leger jeg ham og det går fint

Anmeld

24. juni 2012

dollygirl

Solstrålebørn skriver:

Jeg tog Sutterne væk om dagen og forklarede man brugte ikke sut om dagen når man var så stor, det samme når den skulle væk om natten... 

Mmm.... måske ond, men man skal heller ikke gå med sut til man er 30... 

Ja men vil heller ikke være strid mod ham

Anmeld

24. juni 2012

Nettemor

lillepuller skriver:

Ja præcis det gør jeg nu . Han leger godt og prøver på at sige ord også når han ikke har sutten hele tiden så det er godt. Nu leger jeg ham og det går fint

Så fortsætter du bare med det. Der kan være en periode hvor han lige skal vænne sig til at han ikke må få sutten om dagen.. Men det kommer hurtigt. Og så opdager han at det slet ikke er nødvendigt..

Anmeld

24. juni 2012

Solstrålebørn

lillepuller skriver:

Ja men vil heller ikke være strid mod ham

Du skal heller ikke være strid, jeg havde mest held ved at tage sutten i en spændende og sjov, så var der mest fokus på legen end sutten... kunne snilt proppe den i lommen og legen var stadig ligeså spændende... 

Anmeld

24. juni 2012

L&V

lillepuller skriver:

Hej alle sammen

Min søn er snart 18 mdr og er meget afhængig af sin sut. Hvordan kommer jeg af med den stille og roligt? Og skal jeg give ham den når han er græder efter den eller lade være?

Hvad skal jeg gør som vil være rigtigt for ham og ikke vil gør ham ked af det?
Og er det for tidligt at tage sutten fra ham?

Uanset hvor dan og hvorledes du gør det så vil han blive ked af det og syntes du er træls, men sådan er det bare og være forældre nogle gange vi kan ikke kun ta beslutninger som gør dem glade.. Jeg ville som en anden sige at sutten høre til i sengen også holde fast i det for lige så snart du giver efter så har han "vundet"..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.