Er nervøs, min søn har smagt på en skovflåt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.674 visninger
15 svar
0 synes godt om
23. juni 2012

Kvist

Ja som overskriften siger så har min 18 mdr gamlesøn fundet en skovflåt i hundekurven, proppet den i munden og fået tykket hul på den så han havde blod rundt om hele munden..

Har snakket med vagtlægen som siger jeg ikke skal være nervøs så længe hele flåtens hoved var der da det er i mavesækken og slimhinderne sygdommen sidder i skovflåten..

Men tænker nu bare at mavesækken har han måske fået trykket på, hvorend den sidder på flåten..

Er der nogle der kender skovflåtens anatomi og ved hvor mavesækken er eller har prøvet noget lignende?? Er godt nervøs for han skal have fået smitten..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2012

Nessie

Ud over Aaaddd, så tror jeg ikke der sker noget ved det

Men hold øje med om han bliver dårlig eller sløv, og husk, at det heldigvis ikke er alle flåter der har smitten. Langt fra, faktisk

Anmeld

23. juni 2012

merethe

Profilbillede for merethe
Kvist skriver:

Ja som overskriften siger så har min 18 mdr gamlesøn fundet en skovflåt i hundekurven, proppet den i munden og fået tykket hul på den så han havde blod rundt om hele munden..

Har snakket med vagtlægen som siger jeg ikke skal være nervøs så længe hele flåtens hoved var der da det er i mavesækken og slimhinderne sygdommen sidder i skovflåten..

Men tænker nu bare at mavesækken har han måske fået trykket på, hvorend den sidder på flåten..

Er der nogle der kender skovflåtens anatomi og ved hvor mavesækken er eller har prøvet noget lignende?? Er godt nervøs for han skal have fået smitten..

puha, kan godt forstå du er nervøs, det ville jeg også være. Hvis han har fået borelia så vil det først vise sig om ca 7-14dage. Men jeg tror at jeg ville gå til egen læge på mandag og få taget en blodprøve. De må kunne se det i blodet

Anmeld

23. juni 2012

Christina.78

Nessie skriver:

Men hold øje med om han bliver dårlig eller sløv, og husk, at det heldigvis ikke er alle flåter der har smitten. Langt fra, faktisk

Anmeld

23. juni 2012

Kvist

Nessie skriver:

Ja mega add.. Skulle virkelig tage mig sammen for ikke at brække mig, de er simpelthen så klamme.. 

Og har også forsøgt at berolige mig selv med at det ikke er alle der har det.. Var bare lige helt oppe i hys feltet og vende..

Anmeld

23. juni 2012

Kvist

merethe skriver:

puha, kan godt forstå du er nervøs, det ville jeg også være. Hvis han har fået borelia så vil det først vise sig om ca 7-14dage. Men jeg tror at jeg ville gå til egen læge på mandag og få taget en blodprøve. De må kunne se det i blodet

Ja kunne godt ske man skulle kontakte egen læge og høre, skal alligevel have fat på dem.. For 7-14 dage er alligevel lang tid og gå og vente på noget der forhåbentlig ikke viser sig..

Anmeld

23. juni 2012

Nessie

Kvist skriver:

Ja mega add.. Skulle virkelig tage mig sammen for ikke at brække mig, de er simpelthen så klamme.. 

Og har også forsøgt at berolige mig selv med at det ikke er alle der har det.. Var bare lige helt oppe i hys feltet og vende..

Kan jeg godt forstå. Ville jeg også selv have været

Anmeld

23. juni 2012

Ina33

Kvist skriver:

Jeg kan virkelig godt forstå at du er nervøs. Min kæreste har haft Borelia, og det var bestemt ikke for sjov!

Jeg synes du skal ringe til din egen læge på mandag, og høre hvad han siger.

Jeg tror dog ikke din søn kan få Borelia smitten på den måde du siger, men jeg synes nu alligevel du skal tage kontakt til egen læge, om ikke andet så for at blive beroliget.

Anmeld

23. juni 2012

Bom

https://www.baby.dk/debat/112643pi1/ordet-er-frit/v agtlaege--bidt-i-en-taege.aspx

Vil bare sige du ikke er ene om den oplevelse, har desværre ikke lige tid til at fortælle om det, så derfor et gammel link til min oplevelse med tæger/skovflåter..

Min datter har aldrig fejlet noget bagefter..

Anmeld

23. juni 2012

MariaKyedDK

Kvist skriver:

hvis han har slugt den, så dør den jo i mavesyren....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.