Lave eget værelse til baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
11 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Amagerpigen82

Kære tøser

Hjælp mig lige... Jeg kan simpelthen ikke finde ud af om jeg skal lave et børneværelse klar til baby. Vi bor i en tre-værelses lejlighed og kontoret skal laves om til børneværelse på et tidspunkt. Min kæreste bruger det dog en del nu.

Hvis det stod til mig lavede vi det til børneværelse med det samme. Jeg glæder mig sådan til at indrette det, - og ved ikke om man kan overskue det med en bebs på armen... Jeg regner dog med at baby skal sove hos os de første måneder, ligesom vi planlægger aktivitetstæppe/hyggehjørne el. lign. i stuen.

Hvad gjorde/gør I? Lavede I værelse klart fra starten? Og hvornår begyndte baby overhovedet at sove alene?

På forhånd mange tak.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Nettemor

Nu ved jeg ikke hvor langt henne du er.  Men min mening er at det er super fint at have et værelse klar til bebs fra starten. HVIS man har et værelse til det. Det har I som jeg læser det ikke. I skal 'lave' et værelse til det. Altså flytte kontoret som I bruger et andet sted hen. Og så ville jeg personlig vente. Hvorfor leve længere tid end højst nødvendig med et værelse der ikke bliver brugt.. Altså laver I børneværelse nu så har i et værelse der kommer til at stå tomt/ blive brugt til opbevaring indtil bebs er et par mdr gammel.

Men i bund og grund er det jo kun jer der ved hvad I har det bedst med.. Jeg ville bare vente

Anmeld

22. juni 2012

Tanja1234

Vi lavede børneværelset klar fra starten, men det var vidst også fordi vi vidste at vi skulle være indlagt længe efter fødslen, så det var bare rart at der var styr på så meget som muligt derhjemme.

Må også indrømme at det har været skønt ikke at skulle tænke på det bagefter. Der var et helt færdigt rum til alt det tøj vi fik, alle hendes ting og gaver, puslebord osv. osv.

I starten fik hun bare et aktivitetstæppe i stuen, men nu har hun et helt hjørne med alt hendes grej

Anmeld

22. juni 2012

Amagerpigen82

Nettemor skriver:

Nu ved jeg ikke hvor langt henne du er.  Men min mening er at det er super fint at have et værelse klar til bebs fra starten. HVIS man har et værelse til det. Det har I som jeg læser det ikke. I skal 'lave' et værelse til det. Altså flytte kontoret som I bruger et andet sted hen. Og så ville jeg personlig vente. Hvorfor leve længere tid end højst nødvendig med et værelse der ikke bliver brugt.. Altså laver I børneværelse nu så har i et værelse der kommer til at stå tomt/ blive brugt til opbevaring indtil bebs er et par mdr gammel.

Men i bund og grund er det jo kun jer der ved hvad I har det bedst med.. Jeg ville bare vente

Ja... du har måske nok ret... Det er i hvert fald det samme min kæreste siger Jeg vil bare så gerne igang med at lave vores kedelige kontor til et hyggeligt børneværelse...

Anmeld

22. juni 2012

Amagerpigen82

Tanja1234 skriver:

Vi lavede børneværelset klar fra starten, men det var vidst også fordi vi vidste at vi skulle være indlagt længe efter fødslen, så det var bare rart at der var styr på så meget som muligt derhjemme.

Må også indrømme at det har været skønt ikke at skulle tænke på det bagefter. Der var et helt færdigt rum til alt det tøj vi fik, alle hendes ting og gaver, puslebord osv. osv.

I starten fik hun bare et aktivitetstæppe i stuen, men nu har hun et helt hjørne med alt hendes grej

Ihh... gode argumenter...

Anmeld

22. juni 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Da jeg ventede thea lavede vi børneværelset klart til hende, men hun sov ved os i soveværelset de første 8 mdr og brugte jo aldrig værelset alligevel.

Denne gang Har vi valgt at vente med at lave børneværelse, indtil baby ska derind og sove.

Det har vi valgt fordi vi alligevel til den tid vil lave en værelses omrokering, så vi får thea's værelse, thea ka så vælge mellem soveværelset og gæsteværelset. Det rum thea ik vælger bliver så baby's værelse!! Vh stine

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

Amagerpigen82 skriver:

Ja... du har måske nok ret... Det er i hvert fald det samme min kæreste siger Jeg vil bare så gerne igang med at lave vores kedelige kontor til et hyggeligt børneværelse...

Du kan jo sagtens så småt begynde at købe ind til det Og så snuppe et hjørne af kontoret til at have det til at stå der

Anmeld

22. juni 2012

Amagerpigen82

Nettemor skriver:

Du kan jo sagtens så småt begynde at købe ind til det Og så snuppe et hjørne af kontoret til at have det til at stå der

Ja - det er nok slet ikke nogen dårlig ide. Hvis nu min kæreste kan få lov at beholde sit computerbord derinde er det nok nemmere at overtale ham

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

Amagerpigen82 skriver:

Se

Ja - det er nok slet ikke nogen dårlig ide. Hvis nu min kæreste kan få lov at beholde sit computerbord derinde er det nok nemmere at overtale ham

Det ville det nok

Anmeld

22. juni 2012

Amagerpigen82

Nettemor skriver:

Det ville det nok

Tak for hjælpen. Det utroligt hvordan baby-fokus kan sløre synet for selv de mest indlysende ideer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.