er min datter ik lidt langsom mht. sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2012

Loa

Anonym skriver:

dejligt at vide du ved man ser bare ofte at andre børn kan mere end ens egne. og så blir man helt bekymret

Enig. Syntes mange andre kan mange flere ord end Isabella.

Men så tænker jeg det er fordi Isabella har koncentreret sig så meget om det motoriske. Men det hjælper da helt klart efter vi er begyndt at kigge så meget bøger med hende og sige alle ordene vi ser i bøgerne.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

MorDk

Vores dreng er 21 mdr. og kan sige MANGE ting. Og han sætter ord sammen og vi kan af og til føre en lille samtale...

Han har været hurtig med sproget...

Men der er stor foreskel med på børn.

Anmeld

22. juni 2012

Livsmor

Lea bliver 2 om en måned, og hun snakker som et vandfald, fra hun slår øjnene op, til hun kommer iseng.

Men i marts var vi på skiferie, hvor vi snakkede om, at hun ikke snakkede ret meget, sammenlignet med hendes søster på i den alder. Så er det ellers bare gået hurtigt siden da. Nu tænker jeg engang imellem, kunne hun da ikke bare være lidt stille ;O)

Så bare vent, det skal nok komme.

Anmeld

22. juni 2012

oerbaek

Hvis hun evt har væske i mellemøret hører hun tingene som om hun er inde i en osteklokke, og der kan noget af ordene godt blive opslugt hvis du forstår hvad jeg mener. dertil skal det jo siges at børn er meget forskellige og det ikke nødvendigvis er dordi der er noegt med hende. hun tager bare tingene i hendes tempo. 

Mine drenge har været meget hurtige tila t tale, de to store talte flydende da de var 2 år, og min den yngste er 15 mdr og han siger rigtig mange forskellige ting som mor, far, hej, sko, gå, hund, bold ja i morges sagde han faktisk rød bold. 

men det er lige så forskelligt hvornår de begynder at tale som det er hvornår de begynder at gå/kravle osv

Anmeld

22. juni 2012

Ryberg

altså min dreng fyldte 2 år i maj, og det er først nu, at der er begyndt at ske rigtig meget, han siger "traktor", "sar" for far "ur" for mor... "mage" for smage osv...

han har så også haft problemer med ørerne.....

Anmeld

22. juni 2012

Kvist

Anonym skriver:

Hun er 19 mdr og kan sige traktor ( Taktår) og far ( Paar ) hvad er det ( Deet )

sommetider prøver hun sige det samme som hun peger på

f.eks så peger hun på æble, og så siger jeg æble og så siger hun et eller andet som godt kan minde om æble

vi læser masser af bøger med ting i , hvor hun spørg deeet og så skal jeg sige hvad det er

men jeg sys bare hun er langsom i forhold til mange andre

Knus

Tror ikke du har grund til bekymring.. Min søn er 18 mdr. og siger ikke meget mere end hvad din datter gør.. Der kommer nye ord hver dag fra ham nu, og lige pludselig vælter det da også ud af din datter

Anmeld

22. juni 2012

TNBC

Anonym skriver:

Hun er 19 mdr og kan sige traktor ( Taktår) og far ( Paar ) hvad er det ( Deet )

sommetider prøver hun sige det samme som hun peger på

f.eks så peger hun på æble, og så siger jeg æble og så siger hun et eller andet som godt kan minde om æble

vi læser masser af bøger med ting i , hvor hun spørg deeet og så skal jeg sige hvad det er

men jeg sys bare hun er langsom i forhold til mange andre

Knus

Nej hun er bestemt ikke langsom. det kommer naar det kommer. Der er rigtig meget forskel paa boern, nogen er hurtigere med motorikken og saa falder sproget lidt tilbage. Det er bare om at snakke med dem.

Anmeld

22. juni 2012

Maise86

Min søn er 18 mdr og kan kun sig Vuf, muh, eej og hov.

Men man siger jo at det er meget individuelt.

Anmeld

22. juni 2012

MorTil4<3

min dreng er også (bagefter) syntes jeg

han var først 9 måneder da han kravlede
14 måneder da han gik

og nu bliver han 2 om uger og ja der er ikk mange ord der kommer ud af hans mund

han kan sige:

se
hva detttt
misser
av
hov
dygtig
nej
ja
mor
far
momom (mormor)
arne (min mors mand)
pjuske (katten)
bab bab (sutten)
mam mam (mad)

og ellers komunikere han med at skrige meget hvis ik han kan få udtrykket hvad han vil hehe

så din er absolut ikk for langt bagefter
jeg håber snart min søn ville sige lidt mere
nu bliver han jo 2 , og jeg savner virkelig noget mere ord fra ham, syntes det har stået stille længe

Anmeld

22. juni 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

jeg vil mene hun høre fint kanknap nok gå ud at tisse om morgenen uden hun vågner

og hun forstår alt , jeg kan bede hende ligge puden ind i sengen, finde sutten, hente jakken mm.. og hun gør det hele

Du kender hende bedst men jeg havde faktisk også svært ved at tro på ørelægen da hun sagde at min søn havde svært ved at høre pga væske. Han kunne som sådan godt høre, men han kunne ikke skille de forskellige lyde, specielt konsonanter, fra hinanden...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.