er min datter ik lidt langsom mht. sprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.156 visninger
19 svar
0 synes godt om
22. juni 2012

Anonym trådstarter

Hun er 19 mdr og kan sige traktor ( Taktår) og far ( Paar ) hvad er det ( Deet )

sommetider prøver hun sige det samme som hun peger på

f.eks så peger hun på æble, og så siger jeg æble og så siger hun et eller andet som godt kan minde om æble

vi læser masser af bøger med ting i , hvor hun spørg deeet og så skal jeg sige hvad det er

men jeg sys bare hun er langsom i forhold til mange andre

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2012

Nettemor

Det er SÅ forskelligt hvor hurtigt det kommer. Men hun viser jo god interesse for det så mon ikke det hurtigt kommer. Som regel synes jeg det kommer i ryk. Medmindre DP eller VS er bekymret for hendes tale så synes jeg ikke du skal være det. Bare bliv ved med at fortælle hende hvad tingene hedder. Læs pegebøger sammen med hende Fortæl hende hvad du gør når du gør det. Bruger du dit sprog meget skal det nok komme

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Nettemor skriver:

Det er SÅ forskelligt hvor hurtigt det kommer. Men hun viser jo god interesse for det så mon ikke det hurtigt kommer. Som regel synes jeg det kommer i ryk. Medmindre DP eller VS er bekymret for hendes tale så synes jeg ikke du skal være det. Bare bliv ved med at fortælle hende hvad tingene hedder. Læs pegebøger sammen med hende Fortæl hende hvad du gør når du gør det. Bruger du dit sprog meget skal det nok komme

okay taaak

Anmeld

22. juni 2012

Nettemor

Anonym skriver:

okay taaak

Så lidt da

Anmeld

22. juni 2012

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hun er 19 mdr og kan sige traktor ( Taktår) og far ( Paar ) hvad er det ( Deet )

sommetider prøver hun sige det samme som hun peger på

f.eks så peger hun på æble, og så siger jeg æble og så siger hun et eller andet som godt kan minde om æble

vi læser masser af bøger med ting i , hvor hun spørg deeet og så skal jeg sige hvad det er

men jeg sys bare hun er langsom i forhold til mange andre

Knus

Jeg er enig med Nettemor i at du skal huske at børn er forskellige, men når det er sagt, så tænker jeg at du måske skulle få undersøgt om din datter kan høre. Nu har jeg jo kun mine egne erfaringer at trække på, så ingen bål og brand, men min søn havde, uden vi vidste det overhovedet, væske i ørerne, så først da han fik dræn, tog hans sprog virkelig fart...

Anmeld

22. juni 2012

maria_wlt

Pikku Myy skriver:

Jeg er enig med Nettemor i at du skal huske at børn er forskellige, men når det er sagt, så tænker jeg at du måske skulle få undersøgt om din datter kan høre. Nu har jeg jo kun mine egne erfaringer at trække på, så ingen bål og brand, men min søn havde, uden vi vidste det overhovedet, væske i ørerne, så først da han fik dræn, tog hans sprog virkelig fart...

Vi er samme sted..

Tristan fik dræn i Marts og nu sker der rigtig noget.. Han er 2,5 år

Anmeld

22. juni 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman

Min er 20 måneder og han kan slet ikke sige noget. Men det har noget og gøre med hans øre. Han har haft væske i ørene og mellem øres betændelse masser af gange. Holdt op med at tælle efter 5 gang! Og nu har han fået dræn i for 3 gang.  Men børn er forskellige

Anmeld

22. juni 2012

Loa

Hun er kun 19 måneder...

Isabella er 2 år om tre ugers tid, og hun siger altså ikke ret meget.

Hun kan sige ord der minder om så vi ved hun er tørstig, vil have sin sut eller klud. Og så er det kun mor, far, av, hej, hallo, bil og et par enkelte farver hun siger.

Det skal nok komme, jeg er selv lidt utålmodig med Isabella

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Pikku Myy skriver:

jeg vil mene hun høre fint kanknap nok gå ud at tisse om morgenen uden hun vågner

og hun forstår alt , jeg kan bede hende ligge puden ind i sengen, finde sutten, hente jakken mm.. og hun gør det hele

Anmeld

22. juni 2012

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Hun er kun 19 måneder...

Isabella er 2 år om tre ugers tid, og hun siger altså ikke ret meget.

Hun kan sige ord der minder om så vi ved hun er tørstig, vil have sin sut eller klud. Og så er det kun mor, far, av, hej, hallo, bil og et par enkelte farver hun siger.

Det skal nok komme, jeg er selv lidt utålmodig med Isabella

dejligt at vide du ved man ser bare ofte at andre børn kan mere end ens egne. og så blir man helt bekymret

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.