:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Jeg har læst sammen med to fra klassen, samt lånt mapper, skrevet noter, har været i skole hverdag næsten (Sønne har været en del syg) Men håber de ser bort fra mine karakter og at jeg kan komme ind i år eller næste år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

DLM

Anonym skriver:

Ja, jeg føler jeg har styr på det hjemmefra. Men ligeså snart jeg har spørgsmålene jeg skal løse, så lukker klappen ned. Samtidig bliver jeg aldrig klog på redegør og analysere ene tekst. 

øv... ville ønske jeg kunne gi et magisk råd.

redegørelse er de problemstillinger der er i teksten samt en meget kort beskrivelse af hvad det handler om.

Analyse kommer helt an på hvilken slags tekst det er.

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

DLM skriver:

øv... ville ønske jeg kunne gi et magisk råd.

redegørelse er de problemstillinger der er i teksten samt en meget kort beskrivelse af hvad det handler om.

Analyse kommer helt an på hvilken slags tekst det er.

Ja, det er nemlig så forskelligt. Jeg har fået at vide jeg skal tage nogle vigtige temaer fra teksten (fx) også uddybe samt stille mig spørgsmål som "hvorfor og hvad gør de?" Men når eksamen er færdig, så får jeg ikke se med de øjne min lærer forventer. Så syntes det er ret svært, selvom det lyder nemt. Ellers fatter jeg det bare ikke.. 

Anmeld

21. juni 2012

DLM

Anonym skriver:

Ja, det er nemlig så forskelligt. Jeg har fået at vide jeg skal tage nogle vigtige temaer fra teksten (fx) også uddybe samt stille mig spørgsmål som "hvorfor og hvad gør de?" Men når eksamen er færdig, så får jeg ikke se med de øjne min lærer forventer. Så syntes det er ret svært, selvom det lyder nemt. Ellers fatter jeg det bare ikke.. 

det er ganske korrekt

har du ikke forskellige analyse modeller til de forskellige tekster?

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

Jo, men jeg læser og læser. Og spørg til råd i klassen, men synes stadig det svært. Jeg har også søgt modeller og råd på nettet. Men jeg synes det svært at fordybe sig i en tekst stadig, selvom jeg har analysemodeller osv.

Anmeld

21. juni 2012

MortilElias2010

Anonym skriver:

Øv, hvor føler jeg mig trist. Har lige modtaget mine sidste karakter fra skriftlig engelsk og dansk. Og har desværre dumpet min engelsk skriftlig. Så nu ved jeg ikke om jeg kan komme på pædagog uddannelse som jeg har søgt ind på til aug/sep og har hellere ikke den store lyst til at tage min dansk mundtlig på tirsdag. 

Føler ikke jeg kan noget og aldrig bliver til noget. Har i forvejen lave karakter. 

Ville egentlig intet med dette indlæg, andet end gode råd måske. 

Har du brug for støtte i form af et eller andet op til din dansk eksamen? Og ved du hvad du kan komme op i eller kommer op i? Er det det med at trække et nummer stadigvæk? Er jo lidt gammel skole  Men super god til dansk. 

Anmeld

21. juni 2012

Anonym trådstarter

MortilElias2010 skriver:

Har du brug for støtte i form af et eller andet op til din dansk eksamen? Og ved du hvad du kan komme op i eller kommer op i? Er det det med at trække et nummer stadigvæk? Er jo lidt gammel skole  Men super god til dansk. 

Lige nu vil jeg bare gerne have den sidste eksame er bestået. Så jeg læser alle mine noter og gøre mit bedste. 

Vi trækker et nr, også 20 el. 40 min. forberedelse. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.