Jeg har brug for lidt luft...og lidt opmuntring for jeg synes lige det hele er lidt hårdt lige nu.
Min datter er nu næsten 7 mdr, og kan motorisk slet ikke følge med de andre babyer i mødregruppen og dem vi ellers har i vores omgangskreds. Hun kan ikke rulle hverken den ene eller den anden vej, og er kun ved at lære at ligge på maven. Hun er dog den seneste lille måned begyndt, når hun ligger på ryggen at sno sig efter legetøj - men om på maven kommer hun ikke. Når man holder hendes opmærksomhed kan hun ligge på maven og lege med armene i gulvet, men ellers ryger de op i "flyverstilling". Og strakte arme og dermed det at begynde at møffe lidt rundt virker som langt ude i fremtiden.
Der er dog en god forklaring, for hun har ikke haft en haft en nem start på livet. Hun blev taget med sugekop efter en lang, hård fødsel, og vi blev forsikret om , at hun havde det fint. Efter en måned røg vi til kiropraktor, da hun kun ville kigge til den ene side - og det hjalp. Kiropraktoren fandt låsning i nakken, og vi fik snart en mere tilpas lille pige.
En måned senere var det galt igen - og igen hjalp kiropraktoren. Men det var ikke slut - hun har lige været afsted igen - 5 behandlinger denne gang - efter at jeg insisterede på, at noget ikke var rigtigt. Og heldigvis fik jeg fat i SP, som gav mig ret i, at det var en lille ulykkelig pige, som grovmotorisk havde det svært. Det viste sig at der var låsning i nakken (igen) samt i begge skuldre og i lænden. Derudover var vi omkring 5 mdr indlagt pga mistanke om meningitis.
Vi kan se at det går fremad, men hun er langtfra med de andre. Igår sagde SP, at hun var på niveau med en baby på 5 mdr, og så fik mor altså lige en klump i halsen. Jeg er så ked at, at hun har så meget at slås med, og er bange for, hvad andre tænker om hende. Jeg vil så gerne have, at hun skal have det godt, og det gør ondt når hun er ked af det. Jeg føler mig rigtig alene, og er bange for at hun altid vil være bagefter. Det kunne bare være så dejligt med lidt flere fremskridt, så mor her kan holde humøret oppe.
Det blev vist lidt langt, men jeg havde brug for at få skrevet det ned....
hej 
først
- det skal nok komme ..
Storm er født i uge 33+3 - taget med sugkop og det var en hårdt fødsels, han trak ikk vejret da han kom ud, lage på neutalen i 17dage .. derefter 3 mdr med kolik ..
MEN storm følte heller ikke med de 3andre i min MG . og det gik os mig på, storm var "gammel" før han ville ligge på maven, han startet i VS den 1marts og der lærte han at kravle..
jeg lærte at jeg ikke skulle samligne min dreng med andre børn, for nogen børn er os for hurtige til at kan de forskellige ting ..
jeg sagde til mig selv, min dreng ska nok komme efter det, når hans tid er til det, ellers ville jeg bare nyde at han var "baby" det længere tid ..
Igår var vi til 3mdrs samtale i hans VS og de kan slet ikke se eller mærke på storm at han skulle have noget med motoriken .. han lærer så meget af de andre børn derover ..
PS. ved ikke om du kunne bruge det her til nået, men mit råd er, ikk samlign dit barn med andrs