Hans2 skriver:
Det betyder ikke noget. Jeg har brugt sut til at sove med til jeg var 12 år
ps. har ingen tandskader og har det fint
Det er vel en spøg!
Både tænder og tommel tager skade med tiden, hvis ikke skaden allerede er sket.
Hvis han er 4,5 år gammel, kan han så ikke sætte ord på, hvad det er tommelen giver ham? Hvad med at snakke med tandlægen og et besøg hos hende. Er han endnu for lille til at forstå det? Jeg har syntes, at tandlægebesøg har været fantastiske for mine drenge, fordi så er der ikke ikke nødvendigvis mor eller far, der er dumme, men en meget sød tandlæge.
Da vores ældste dreng skulle af med sutten, lavede vi en historie om en bi der hed Bizz og så fandt vi på alle mulige skøre historier om Bizz, der ikke kunne sige sit navn ordentligt, fordi han havde sutten i munden. Det grinte vi meget ad og på sin måde begyndte han at forstå meningen med Bizz. Vi har også brugt Bizz til toilettræning 
Er det måske en idé at lave lidt historie sammen om den stakkels Tommel Tom, der er synket og våd og vil have vandbeskyttelse på og så sammen smørre GoNegl på, sådan at din søn er med på, hvad det betyder. Tegn evt ansigt på hans tommelfingernegl og lad ham selv pensle GoNegl på, sådan at I kan passe bedre på Tommel Tom.
Synes ikke der er noget galt med nussekludene, så lad ham endelig beholde dem, hvis de kan berolige. Hvem ved, måske han får en ny ven i Tommel Tom.... så længe Tommel Tom ikke bliver spist inde i munden
.... for så bliver man altså uvenner 
Anmeld