Af med sutten - Nogen ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juli 2012

soejde84

Så er sutten væk

Jeg hentede Emma i bh og så skulle vi lige hjem inden vi kørte på sygehuset. Og så sagde hun at vi skulle have sutterne med til hendes lille ny kusine - og det gjorde vi.

Og der var ingen problemer da hun kom i seng i går aftes - FEDT!!

Mht. at bruge/ikke at bruge sut når de er 3 år. Der er jo forskel på om det er et barn der render med sutten i munden hele dagen eller om barnet kun sover med den om natten. (synes jeg).

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juli 2012

Isabella_mor

JeG har tænkt mig at når villads skal af med sutten så skal vi ind og aflevere den til pjerrot. Enten det eller suttetræet i frederiksberg have. Det syntes jeg er smadder sødt. Så kan han sige farvel til dem ved at give dem til nogle andre. Jeg syntes hvertfald at det er enormt rørende når de små unger aflevere deres sutter til pjerrot. :')

Men jeg er også enormt sentimental

Anmeld

10. juli 2012

TbCp

Ciss skriver:

Jeg har en veninde, som sammen med sin søn skrev et brev til julemanden (det var ikke ved juletid), og så pakkede de sutterne ind og sendte i posten sammen med brevet. Tanken var så, at nu var drengen blevet tre år og for stor til at bruge sutter, og så skulle julemanden få dem, så han kunne give dem videre til små nye babyer.

Sådan gjorde vi også  

Hun fik selv lov at putte brevet i "julemandens sæk" på posthuset (det var en rigtig sød postmedarbejder der spillede med)

Og så gik vi i BR bagefter hvor hun fik en stor bamse.

Anmeld

10. juli 2012

Solstrålebørn

Ved godt tråden er gammel, her kommer lige hvad jeg gjorde... 

Ugen op til hvor min datter skulle af med sutten fortalte jeg hende hver dag i den uge at store piger som hende har ikke brug for sutten mere, slet ikke når man skal starte i børnehave... Hun var helt med på den og rigtig godt forberedt på det.. 

Hun var med til at samle alle hendes sutter ind der lå rundt omkring og pakke dem sammen i en pose og smed dem selv ud, for det var det hun ville.. 

Da hun kom i seng den første aften, var der lidt "Moor jegvil gerne have min sut"... Hvortil jeg svarede at store piger som hende bruger ikke sut mere, derefter sagde hun det samme og lagde sig til at sove.. 

Det var de 2 første aftener uden sut der var lidt pyller... Siden da har der intet været... 

Det var 1 måned inden hun blev 3 år at sutten kom væk... Det har været en succes her, inden da havde vi taget sutten væk så det kun var om natten hun brugte den... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.