Af med sutten - Nogen ideer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. juni 2012

foto på lærred

soejde84 skriver:

Mit datter er lige blevet 3 år.

Hun bruger sin sut om natten og når hun sover til middag.

Vi har været ved tandlægen i dag, som sagde at hun havde rigtig flotte tænder - men at vi skulle vænne hende af med sutten pga. startende suttebid.

Så kunne godt lige bruge et par ideer til hvordan vi griber det an

Vi tog vores datter ned til suttetræet. Hun havde "skrevet" et brev og så hang vi sutterne op. Da hun kom hjem var der en gave fra suttefeen.

Hun var 2 år og 8 måneder. Det gik fint. Hun græd en 5-10 min. den aften men sov fint. Spurgte efter den et par dage men var ikke så ked af det. Så alt i alt gik det meget mere smertefrit end jeg havde frygtet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2012

Ciss

Jeg har en veninde, som sammen med sin søn skrev et brev til julemanden (det var ikke ved juletid), og så pakkede de sutterne ind og sendte i posten sammen med brevet. Tanken var så, at nu var drengen blevet tre år og for stor til at bruge sutter, og så skulle julemanden få dem, så han kunne give dem videre til små nye babyer.

Anmeld

24. juni 2012

Mum33

Min søn skal også af med sutten op til næste weekend. Regner med at samle sutterne i en pose og så kan vi gå i BR, hvor han kan købe en ting med sutterne og så afleverer vi dem der. Han ønsker sig en vandpistol, så det må være et ok byt

Anmeld

7. juli 2012

Hansen I

Jeg har brugt sut til jeg var 12 år men kun om natten og det har ikke gjort nogen tand skade

Anmeld

8. juli 2012

Mor til Frederic og Freya

soejde84 skriver:

Mit datter er lige blevet 3 år.

Hun bruger sin sut om natten og når hun sover til middag.

Vi har været ved tandlægen i dag, som sagde at hun havde rigtig flotte tænder - men at vi skulle vænne hende af med sutten pga. startende suttebid.

Så kunne godt lige bruge et par ideer til hvordan vi griber det an

Frederic smed dem fra den ene dag til den anden da han var 2 år og 7 mdr... Og kun brugt sut til at falde i søvn på.

Han havde nogle mdr forinden været til tandlæge og havde fine tænder...

Så den ene aften havde jeg fået ham til at tage den gode sut og han plejed gerne at skulle have en med i hånden også.

Farmand kommer ind og finder sutteskål frem og spørger om han da ikke skal have én mere med. Frederic spytter så den sut ud han har i munden og tager en 'dum' sut..

Kigger på ruben og siger så; ej din klovn, nu havde jeg lige gået ham til at tage den gode sut som ikke ødelægger tænderne.

Frederic kigger på farmand til sutteskål til dem han har i hånden og ligger dem alle tilbage i skål inkl den han havde i munden og siger; Jeg vil ikke bruge sut mere, for de ødelægger mine tænder. 

Han faldt i søvn som han plejer, bare uden sut og det første han sagde var da han vågned; mor? skal også have sutten med nede fra joan (dp) - den skal også ned på sutte træet..

Så dagen efter kom de alle ned på sutte træet og han har aldrig spurgt efter/til dem.

Anmeld

8. juli 2012

Leneur

Ciss skriver:

Jeg har en veninde, som sammen med sin søn skrev et brev til julemanden (det var ikke ved juletid), og så pakkede de sutterne ind og sendte i posten sammen med brevet. Tanken var så, at nu var drengen blevet tre år og for stor til at bruge sutter, og så skulle julemanden få dem, så han kunne give dem videre til små nye babyer.

Også den jeg brugte i påsken til min datter og havde gået i 14 dage en måned før og sagt at julemanden skulle have sutterne så han kunne give dem til de små babyer og mon ikke han havde stillet en stor ting ned i kælderen fordi hun nu var en stor pige. Den virkede super godt og kun den første nat hun vågnede et par gange og ville have sutten, så synes det forløb ganske smertefrit og hendes løbecykel, som hun fik hedder nu med hendes egne ord for suttecyklen....

Anmeld

8. juli 2012

tarkoflen

Min veninde betalt for sin build a bear bamse med sine sutter og det fungerede fint og de var med på den derinde! Så hun fik en bamse at putte med i stedet for sutterne

Anmeld

9. juli 2012

soejde84

Hej

Tak for alle jeres svar. Nu har vi fundet vores løsning.

Jeg er blevet faster i dag, og dermed har min pige fået en lille ny kusine. Vi har aftalt med Emma at hendes nye kusine skal have hendes sutter og så går vi efterfølgende ned og køber en gave til hende.

Den idé var hun med på  - Men nok kun indtil hun skal i seng - Så det blir lidt spændende at se hvad der sker.

Anmeld

9. juli 2012

MortilElias2010

soejde84 skriver:

Hej

Tak for alle jeres svar. Nu har vi fundet vores løsning.

Jeg er blevet faster i dag, og dermed har min pige fået en lille ny kusine. Vi har aftalt med Emma at hendes nye kusine skal have hendes sutter og så går vi efterfølgende ned og køber en gave til hende.

Den idé var hun med på  - Men nok kun indtil hun skal i seng - Så det blir lidt spændende at se hvad der sker.

Anmeld

9. juli 2012

LinLin

Jeg forstår ikke det der med at finde på "historier" for at de skal af med sutten...

Når man er tre år må det være slut er min (og tandlægernes) holdning - så er man for stor til den (der kan selvfølgelig være sket ting i barnets liv der gør at det ikke skal være lige når de bliver tre år, men der omkring  ) - og tænderne kan blive skæve! Det synes jeg sagtens man kan bruge som argument

Selv var jeg så "heldig" at jeg havde glemt Davids sut til DP en dag da han var 2½ år - så han sov til middag uden og så fik han den bare ikke mere....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.