soejde84 skriver:
Mit datter er lige blevet 3 år.
Hun bruger sin sut om natten og når hun sover til middag.
Vi har været ved tandlægen i dag, som sagde at hun havde rigtig flotte tænder - men at vi skulle vænne hende af med sutten pga. startende suttebid.
Så kunne godt lige bruge et par ideer til hvordan vi griber det an 
Frederic smed dem fra den ene dag til den anden da han var 2 år og 7 mdr... Og kun brugt sut til at falde i søvn på.
Han havde nogle mdr forinden været til tandlæge og havde fine tænder...
Så den ene aften havde jeg fået ham til at tage den gode sut og han plejed gerne at skulle have en med i hånden også.
Farmand kommer ind og finder sutteskål frem og spørger om han da ikke skal have én mere med. Frederic spytter så den sut ud han har i munden og tager en 'dum' sut..
Kigger på ruben og siger så; ej din klovn, nu havde jeg lige gået ham til at tage den gode sut som ikke ødelægger tænderne.
Frederic kigger på farmand til sutteskål til dem han har i hånden og ligger dem alle tilbage i skål inkl den han havde i munden og siger; Jeg vil ikke bruge sut mere, for de ødelægger mine tænder.
Han faldt i søvn som han plejer, bare uden sut og det første han sagde var da han vågned; mor? skal også have sutten med nede fra joan (dp) - den skal også ned på sutte træet..
Så dagen efter kom de alle ned på sutte træet og han har aldrig spurgt efter/til dem.
Anmeld