Var det tiden?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2012

wamse

Jeg tror ikke på, at det har noget med tiden at gøre, men med forældrerne at gøre, for du vil uanset hvilken tidsaldre, kunne finde børn med samme opvækstvilkår.

Jeg er 1974, og hos mig er det lignende vilkår. Jeg tror heller ikke, at mine forældre har oplevet deres barndom være anerledes, så måske har det bare ikke været kulturen i min familie.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2012

betski

Anonym skriver:

Min bror og jeg har tit talt om den omsorg vi har manglet i vores barndom, og ofte er vi egentlig blevet enige om at det var fordi tiden var sådan, at vores barndom var som den var. Vi har altså slået os til tåls med, at vores forældre måske ikke altid har været lige gode forældre, fordi at det var sådan tiden var.

Nu er jeg egentlig bare blevet i tvivl, og jeg kunne da rigtig godt tænke mig at høre om DIN barndom, hvis du er født i årerne omkring slut 70'erne start 80'erne?

Jeg kan nævne nogle markante ting, som vi har manglet som børn, men som jeg ved at jeg giver mine egen børn, og som ejg ved er noget man har behov for:

Knus, kram og kærtegn - dette får mine børn rigtig ofte, men jeg har ALDRIG selv fået det som barn.

Støtte i form af samtale - "hvordan er din dag gået", "Hvordan har du det med, at den og den ikke har lyst til at lege med dig?". Der er ALDRIG nogen der har talt med mig, og har jeg forsøgt at tale med mine forældre om problemer, har de bare sagt at jeg nok var træt, og skulle gå ind og sove.

Samfundsforklaring - Hvordan hænger samfundet sammen, vi lever i et demokrati, og hvad betyder det egentlig? Dette er emner jeg ofte fortæller om til mine børn. Jeg har ALDRIG fået fortalt hvordan samfundet hænger sammen, og jeg kan huske at da jeg i 9. klasse spurgte min mor hvad statsministeren hed, så vidste hun det ikke????

Der er meget mere, og jeg vil gerne uddybe noget mere, hvis debatten kommer ordentlig igang, eller blot hvis der er nogen der har lyst til at høre mere..

Jeg er fra 77 min bror fra 74. Min mor var 21 da jeg blev født. Jeg har haft en meget omsorgsfuld og kærlig opvægst. Så tror ikke det har så meget med tiden at gøre, men hvordan man er som person. Jeg er på samme måde som min mor (og far) Min datter får kys og kram og bliver anerkendt for den person hun er. Selvfølgelig er der ting i min barndom mine forældre kunne ha gjort anderledes og måske bedre. Men sådan tror jeg nu altid det vil være. Jeg føler i bund og grund at jeg har haft den opvægst jeg gerne vil give videre til min datter

Anmeld

21. juni 2012

Muffin_girl

Anonym skriver:

Min bror og jeg har tit talt om den omsorg vi har manglet i vores barndom, og ofte er vi egentlig blevet enige om at det var fordi tiden var sådan, at vores barndom var som den var. Vi har altså slået os til tåls med, at vores forældre måske ikke altid har været lige gode forældre, fordi at det var sådan tiden var.

Nu er jeg egentlig bare blevet i tvivl, og jeg kunne da rigtig godt tænke mig at høre om DIN barndom, hvis du er født i årerne omkring slut 70'erne start 80'erne?

Jeg kan nævne nogle markante ting, som vi har manglet som børn, men som jeg ved at jeg giver mine egen børn, og som ejg ved er noget man har behov for:

Knus, kram og kærtegn - dette får mine børn rigtig ofte, men jeg har ALDRIG selv fået det som barn.

Støtte i form af samtale - "hvordan er din dag gået", "Hvordan har du det med, at den og den ikke har lyst til at lege med dig?". Der er ALDRIG nogen der har talt med mig, og har jeg forsøgt at tale med mine forældre om problemer, har de bare sagt at jeg nok var træt, og skulle gå ind og sove.

Samfundsforklaring - Hvordan hænger samfundet sammen, vi lever i et demokrati, og hvad betyder det egentlig? Dette er emner jeg ofte fortæller om til mine børn. Jeg har ALDRIG fået fortalt hvordan samfundet hænger sammen, og jeg kan huske at da jeg i 9. klasse spurgte min mor hvad statsministeren hed, så vidste hun det ikke????

Der er meget mere, og jeg vil gerne uddybe noget mere, hvis debatten kommer ordentlig igang, eller blot hvis der er nogen der har lyst til at høre mere..

Selvom jeg er født i 89, så er mine forældre altså helt sådan !! 

De har aldrig fortalt at de elsker mig, givet mig mange knus.. 

Spurgte de om man havde en god dag, gad de ikke høre svaret. Spurgte kun fordi de skulle... OSV OSV OSV..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.